Gå til innhold

Supersperm?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er hans ansvar å bruke den riktig. Det er langt større sannsylighet for brukerfeil, enn feil på produktet.

Anonymkode: 131c4...6a1

en kondom er ikke 100 % sikker, selv om den brukes riktig. Det er likevel feil, syns jeg, at når ting da går galt, at han ikke skal ha noe å si på om han skal måtte betale bidrag i 20 år eller ikke.. Ja jeg vet det er hennes kropp, men det er BEGGES liv det er snakk om her. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, kattepusen skrev:

en kondom er ikke 100 % sikker, selv om den brukes riktig. Det er likevel feil, syns jeg, at når ting da går galt, at han ikke skal ha noe å si på om han skal måtte betale bidrag i 20 år eller ikke.. Ja jeg vet det er hennes kropp, men det er BEGGES liv det er snakk om her. 

Han kunne latt være å ha sex. Enkelt og greit.

Anonymkode: 921db...0d0

Skrevet
16 minutter siden, kattepusen skrev:

Barnebidrag er risiko vi alle må leve med og som er et resultat av velferdsmodellen vi har valgt. Ideelt bør ingen være forpliktet til å betale for et barn, verken mannen, kvinnen eller staten. Men dette er et helt annet spørsmål enn retten til selvbestemt abort. Disse spørsmålene bør ikke blandes.

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Barnebidrag er risiko vi alle må leve med og som er et resultat av velferdsmodellen vi har valgt. Ideelt bør ingen være forpliktet til å betale for et barn, verken mannen, kvinnen eller staten. Men dette er et helt annet spørsmål enn retten til selvbestemt abort. Disse spørsmålene bør ikke blandes.

Jeg syns de 2 tingene har noe med hverandre å gjøre.. Fordi jeg mener at HAN også skal ha noe å si når det kommer til abort, det blir tross alt hans unge også! Det er jo hele poenget med diskusjonen her.. HAN må betale bidrag i 18-20 år, altså bør han ha noe å si når det kommer til abort eller beholde barnet.
Jeg sier ikke HAN Skal ta hele avgjørelsen, men han bør ha noe å si! Han bør bli hørt. 

Skrevet

Ikke for å være frekk TS. Men brukte du kondomet rett? Tok det på tidsnok osv.

Anonymkode: f2df7...e13

Skrevet

Slik reglene er i dag er det kun den gravide som bestemmer om hun skal beholde eller ikke, selv om hun er under den seksuelle lavalder.

Du går ut i fra at hun er gravid med ditt barn. Blir med på UL, får du ikke lov så kan du begynne å tvile på henne. Innvendig UL kan man ta fra uke 7. Da ser man lite, men man ser om det er liv. Det vil jo etterhvert synes, mulig hun plutselig får en spontanabort - da er jo løgnen borte, hvis hun lyver.

Etter barnet er født kan du be om en DNA test for å sjekke om du er faren. 

Anonymkode: a2aeb...701

Skrevet
6 minutter siden, kattepusen skrev:

Jeg syns de 2 tingene har noe med hverandre å gjøre.. Fordi jeg mener at HAN også skal ha noe å si når det kommer til abort, det blir tross alt hans unge også! Det er jo hele poenget med diskusjonen her.. HAN må betale bidrag i 18-20 år, altså bør han ha noe å si når det kommer til abort eller beholde barnet.
Jeg sier ikke HAN Skal ta hele avgjørelsen, men han bør ha noe å si! Han bør bli hørt. 

Nei, HAN bør ikke ha noe å si. Det medfører en del implikasjoner om mannen skal ha noe å si.

Jeg skal forklare:

I dag bygger retten til selvbestemt abort på synet om at fosteret de tre første månedene ikke har selvstendig moralsk status. Fosteret er en del av kvinnens kropp, slik hennes nyre, hjerte og lever er en del av hennes kropp.

Ved å gi mannen en stemme over hva som skal skje med barnet (uavhengig om det er en avgjørende stemme eller ikke) brytes en grense. Fosteret har nå fått moralsk status utover å være en del kvinnens kropp.

Når fosteret har fått selvstendig moralsk status, medfølger det selvstendige rettigheter. Rettigheter staten blir forpliktet til å beskytte, som for eksempel retten til liv. Plutselig er selvbestemt abort umulig. Det er dette moralske skille som gjør at kirken i dag ligger lavt i spørsmålet om abort. Men de står klar til angripet så fort de ser sjansen.

Velfeerdsspørsmål, som for ekesmpel barnebidrag, er et sprøsmål som bør behandles for seg. Er du uenig at noen skal måtte tvinges til å betale barnebidrag, bør dette synet fremmes uten å trekke retten til sevbestemt abort i tvil.

Fra et moralsk ståsted bør ingen tvinges til å betale barnebidrag, uavhengig av hvordan barnet ble unnfanget.

• Liker 1
Skrevet

Så igjen så er vi tilbake til at EN person skal bestemme om TO personer skal bli foreldre. 

Jeg er helt for selvbestemt abort, MEN det er faktisk to personer involvert her.. Og med så mange manipulerende kvinnfolk som finnes, så bør altså far ha noe å si også! 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes det blir feil å si "hold deg unna venninnen". Anonymkode: 826a5...039

Nei det er helt rett å si. Hvis det er rotete forhold og mulig graviditet i det første forholdet, blir det skikkelig flokete om en setter i gang noe med jentas venninne. 100% trøbbel. Vent til alt er avklart.

Anonymkode: d23aa...e4e

Skrevet
1 minutt siden, kattepusen skrev:

Så igjen så er vi tilbake til at EN person skal bestemme om TO personer skal bli foreldre. 

Jeg er helt for selvbestemt abort, MEN det er faktisk to personer involvert her.. Og med så mange manipulerende kvinnfolk som finnes, så bør altså far ha noe å si også! 

På grunn av den logiske følgen av resonementet som selvbestemt abort bygger på, kan du ikke få begge deler. Du må velge det ene eller det andre. Verden er grovt sett delt i to livssyn når det gjelder dette spørsmålet. Her i Norge, og det meste av veste, har vi valgt dette synet. Og dermed lagt mannens ansvar, valg, og delaktighet til fasen ved samleie, ikke i etterkant slik det er i mange konservativet land.

Dessuten er "foreldre" ikke en enhetlig begrep. Man er ikke nødvendigivs forelder selv om man har bidratt med sæd.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en gutt på 15 som ble sammen med ei jente i paralellklassen min før sommerferien. Vi har bare hatt sex et par ganger og brukt kondom hver gang men i går fortalte hun meg at hun har blitt gravid. Min første tanke var selvfølgelig abort. Men hun vil ikke ta abort. Jeg har ikke merket at kondomet har sprukket. Hun har allerede avtalt at hun skal på ultralyd undersøkelse den 23. august hos legen. Jeg tror hun lurer meg og sier hun er gravid for at jeg ikke skal gjøre det slutt med henne fordi hun har vært mye borte i sommerferien og er ganske sjalu av seg. Jeg liker ei av venninnene hennes og har hatt mye kontakt med henne i hele tiden vi to har vært sammen siden juni.

Hvor tidlig kan man se om det er jeg som er faren til barnet? Jeg tror hun har vært med noen andre når hun var på ferie fordi vi ikke snakket sammen på flere dager før noen uker siden og hun er ganske vill av seg med gutter. Spesielt siden vi hadde en diskusjon der hun beskyllte meg for å legge ann på andre jenter mens vi var et par på en fest selv om jeg bare snakket normalt med andre jenter.

Ganske rotete skrevet men jeg vet ikke hva jeg skal tro og Google sier at det er veldig tidlig med ultralyd om hun bare er noen uker gravid så trenger litt hjelp fra dere nå. 

Anonymkode: a33ec...914

Stakkars gutt og jente. Dere blir jo regnet som barn enda. Det er ikke lurt og ikke bra å begynne med sex så tidlig. Det beste for dere er å vente med sex til dere er gamle og voksne nok til å ta ansvar for handlingene deres. Det er en risiko og rote med jenter og ha sex med dem. Har dere ikke foreldrene snakker med dere om farene ved å ha uforsiktig sex. Det er ikke bare bare å få barn når man selv er mindreårig ,umoden og umyndig. Itillegg til alle kjønnsykdommer som dere kan få. Det beste er å snakke med foreldrene deres om det som har skjedd ,for det er de som er voksne og det er de som har ansvaret for dere til dere er myndige. 

Anonymkode: bc30c...e15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...