Gå til innhold

Supersperm?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en gutt på 15 som ble sammen med ei jente i paralellklassen min før sommerferien. Vi har bare hatt sex et par ganger og brukt kondom hver gang men i går fortalte hun meg at hun har blitt gravid. Min første tanke var selvfølgelig abort. Men hun vil ikke ta abort. Jeg har ikke merket at kondomet har sprukket. Hun har allerede avtalt at hun skal på ultralyd undersøkelse den 23. august hos legen. Jeg tror hun lurer meg og sier hun er gravid for at jeg ikke skal gjøre det slutt med henne fordi hun har vært mye borte i sommerferien og er ganske sjalu av seg. Jeg liker ei av venninnene hennes og har hatt mye kontakt med henne i hele tiden vi to har vært sammen siden juni.

Hvor tidlig kan man se om det er jeg som er faren til barnet? Jeg tror hun har vært med noen andre når hun var på ferie fordi vi ikke snakket sammen på flere dager før noen uker siden og hun er ganske vill av seg med gutter. Spesielt siden vi hadde en diskusjon der hun beskyllte meg for å legge ann på andre jenter mens vi var et par på en fest selv om jeg bare snakket normalt med andre jenter.

Ganske rotete skrevet men jeg vet ikke hva jeg skal tro og Google sier at det er veldig tidlig med ultralyd om hun bare er noen uker gravid så trenger litt hjelp fra dere nå. 

Anonymkode: a33ec...914

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en gutt på 15 som ble sammen med ei jente i paralellklassen min før sommerferien. Vi har bare hatt sex et par ganger og brukt kondom hver gang men i går fortalte hun meg at hun har blitt gravid. Min første tanke var selvfølgelig abort. Men hun vil ikke ta abort. Jeg har ikke merket at kondomet har sprukket. Hun har allerede avtalt at hun skal på ultralyd undersøkelse den 23. august hos legen. Jeg tror hun lurer meg og sier hun er gravid for at jeg ikke skal gjøre det slutt med henne fordi hun har vært mye borte i sommerferien og er ganske sjalu av seg. Jeg liker ei av venninnene hennes og har hatt mye kontakt med henne i hele tiden vi to har vært sammen siden juni.

Hvor tidlig kan man se om det er jeg som er faren til barnet? Jeg tror hun har vært med noen andre når hun var på ferie fordi vi ikke snakket sammen på flere dager før noen uker siden og hun er ganske vill av seg med gutter. Spesielt siden vi hadde en diskusjon der hun beskyllte meg for å legge ann på andre jenter mens vi var et par på en fest selv om jeg bare snakket normalt med andre jenter.

Ganske rotete skrevet men jeg vet ikke hva jeg skal tro og Google sier at det er veldig tidlig med ultralyd om hun bare er noen uker gravid så trenger litt hjelp fra dere nå. 

Anonymkode: a33ec...914

Du kan ikke se det, men man kan ta dna test etterhvert

Anonymkode: f2df7...e13

• Liker 1
Skrevet

Bli med på ultralydundersøkelsen, da er det jo ikke lenger noe tvil om hun er gravid. 

For å vite sikkert om du er far eller ikke må du vente til ungen er født. 

Fram til da oppfører du deg som det er ditt barn. 

• Liker 2
Skrevet

Kondomer er ikke 100% sikre.

Ellers enig med Stan.

Anonymkode: 3da9d...bfb

Skrevet

1. Ja, hun kan godt være gravid. Ingen prevensjon er 100% sikkert. 
2. Ultralyd kan tas ganske tidlig, da innvendig fra uke 6 til 12 ca. (Ser ganske lite i uke 6. Jeg var i uke 8 og så en 2 cm lang klump) Bli med på denne undersøkelsen. Nekter hun deg kan det jo godt hende hun lurer deg. 
3. For å vite om du er faren må du vente til barnet er født, og da ta en DNA test.
4. Hold deg unna venninnen. 

Skrevet

Be bitcha ta abort.. Dette skal man være to om og du brukte kondom. Tenk om dette ikke er ditt barn??

Anonymkode: 7034c...83b

• Liker 1
Skrevet

Her bør dere, og foreldrene deres, setter dere ned å diskutere.. dette er ikke bare hennes valg! :o 

Skrevet
21 minutter siden, kattepusen skrev:

Her bør dere, og foreldrene deres, setter dere ned å diskutere.. dette er ikke bare hennes valg! :o 

Jo det er det.

Verken Ts, foreldrene, læreren, naboen eller forumbrukere har noe de skulle sagt om denne jentas kropp.

Anonymkode: 131c4...6a1

• Liker 3
Skrevet

Håper dette gir deg lærdom, ta deg heller en rund! 

Anonymkode: 921db...0d0

Skrevet

*runk

Anonymkode: 921db...0d0

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er det.

Verken Ts, foreldrene, læreren, naboen eller forumbrukere har noe de skulle sagt om denne jentas kropp.

Det er jeg ikke enig i.. Hans liv vil bli forrandret også her, ikke bare hennes! Altså bør han ha noe å si han også! 
Dessuten er han under sexuell lavalder, og da har foreldrene litt å si også. 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, kattepusen skrev:

Det er jeg ikke enig i.. Hans liv vil bli forrandret også her, ikke bare hennes! Altså bør han ha noe å si han også! 
Dessuten er han under sexuell lavalder, og da har foreldrene litt å si også. 

Menn/gutter burde hatt noe å si, det er jeg enig i. Men dessverre har de ikke det. Jenta ene og alene bestemmer over sin kropp, og kan ta det avgjørende valget. 

Skrevet
4 minutter siden, furks skrev:

Menn/gutter burde hatt noe å si, det er jeg enig i. Men dessverre har de ikke det. Jenta ene og alene bestemmer over sin kropp, og kan ta det avgjørende valget. 

At jenta ene og alene bestemmer over sin kropp er hele grunnlaget for retten til abort. Uthuler vi dette synet, så vil abortmotstandere se sitt snitt til å sette inn et siste dødstøt for abortretten.

Tviler på at du ønsker deg dit, men hold tunga rett i munn og tenk gjennom konsekvensene av hva du ønsker deg.

• Liker 1
Skrevet

Synes det blir feil å si "hold deg unna venninnen". 

Anonymkode: 826a5...039

Skrevet
34 minutter siden, furks skrev:

HUff... :( Det er kjipt når en som plutselig blir far, og må betale bidrag i 18-20 år (man kan be om forlengelse), ikke har noe å si på om man faktisk VIL bli far! :( 

Skrevet

Bestill en-veis billett til Mexico!

Anonymkode: 0f0a1...78c

Skrevet
4 minutter siden, kattepusen skrev:

HUff... :( Det er kjipt når en som plutselig blir far, og må betale bidrag i 18-20 år (man kan be om forlengelse), ikke har noe å si på om man faktisk VIL bli far! :( 

Han har faktisk noe han skulle ha sagt, før han ejakuelerer. Hvis han ikke vil bli far kan han for eksempel bruke kondom.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Han har faktisk noe han skulle ha sagt, før han ejakuelerer. Hvis han ikke vil bli far kan han for eksempel bruke kondom.

Han skriver jo at han brukte kondom :P 

Skrevet
1 minutt siden, kattepusen skrev:

Han skriver jo at han brukte kondom :P 

Det er hans ansvar å bruke den riktig. Det er langt større sannsylighet for brukerfeil, enn feil på produktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...