Gå til innhold

Ordinær politiattest, kommer dette med?

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke jobber er dette?

Såvidt meg bekjent leveres uttømmende attest til politistudier og ved sikkerhetsklareringer.

Skal søsteren din søke PHS?

Anonymkode: c3fff...13d

Hvis du ser på linken i hovedinnlegget, står det også om typer jobber som krever ordinær politiattest. Nei, hun skal ikke søke PHS eller jobber som krever uttømmende attest, men hun anser muligheten til å søke jobber hvor man må levere en ordinær attest, hvor de fleste lovbrudd kommer frem. MEN lovbrudd med en strafferamme på inntil 6 måneder kommer ikke frem av en slik attest, og derfor lurer vi på om lovbruddet hennes har en strafferamme på mer enn dette. 

Dersom nasking/mindre tyveri kommer frem av en ordinær attest, må hun holde seg til å søke jobber som ikke krever attest i det hele tatt (feks. butikkjobber og lignende), eller jobber som krever en avgrenset attest (feks. helse/omsorg, skole, barnehage og lignende) siden kun bestemte paragrafer kommer med da, og omfatter ikke et lovbrudd som naskeri/mindre tyveri. 

Anonymkode: 64cd5...3b2

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

LES LINKEN!

Det finnes få slike jobber!!!

HERREGUD, JEG ER LEI AV DEG.

Nå får du skjerpe deg, begynner å bli mektig irritert. Jeg prøver å hjelpe søsteren min, og da trenger jeg ikke sånne flåsete, frekke folk som deg i tråden min. JO, det finnes slike jobber, og derfor er dette en nødvendig problemstilling for henne. Jeg kan ikke fatte at det finnes så uskikkelige folk som deg der ute, synes nesten det er verre enn de som gjør en feil en gang i livet og nasker. Hvis du har et veldig stort problem med deg selv, så bør du ta tak i det istedet for å invadere trådene til andre mennesker på denne måten. Jammen ikke rart det er krig i verden. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ser på linken i hovedinnlegget, står det også om typer jobber som krever ordinær politiattest.

LES LINKEN!

Skal søsteren din jobbe som låsesmed eller politi? Nei?

DA ER DET IKKE NOE PROBLEM.

• Liker 6
Skrevet

Dersom nasking/mindre tyveri kommer frem av en ordinær attest, må hun holde seg til å søke jobber som ikke krever attest i det hele tatt (feks. butikkjobber og lignende), eller jobber som krever en avgrenset attest (feks. helse/omsorg, skole, barnehage og lignende) siden kun bestemte paragrafer kommer med da, og omfatter ikke et lovbrudd som naskeri/mindre tyveri. 

NASKING KOMMER IKKE FREM PÅ ATTEST DU MÅ LEVERE FOR Å JOBBE I SFO, BARNEHAGE, SYKEJKEM OSV OSV.

KAN DU FÅ DET INN I HODET SNART?

BEGRENSET ATTEST ER IKKE NOE PROBLEM OG UTTØMMENDE KREVES KUN FOR POLITI/LÅSESMED o.l.

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JO, det finnes slike jobber,

Nei. Nei. Nei.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå får du skjerpe deg, begynner å bli mektig irritert. Jeg prøver å hjelpe søsteren min, og da trenger jeg ikke sånne flåsete, frekke folk som deg i tråden min. JO, det finnes slike jobber, og derfor er dette en nødvendig problemstilling for henne. Jeg kan ikke fatte at det finnes så uskikkelige folk som deg der ute, synes nesten det er verre enn de som gjør en feil en gang i livet og nasker. Hvis du har et veldig stort problem med deg selv, så bør du ta tak i det istedet for å invadere trådene til andre mennesker på denne måten. Jammen ikke rart det er krig i verden. 

Det er ingen av oss som er her inne en del, som tror på historien om at du hjelper søsteren din. Jeg ser, både på problematikken, måten du skriver på og ordlegger deg, at du er den samme som har kvernet om igjen og om igjen i mange tråder om akkurat det samme. Vi er nok en del som begynner å bli lei nå og jeg foreslår at du dropper dette her inne og søker hjelp hos Politiet innenfor ordinær åpningstid. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

LES LINKEN!

Skal søsteren din jobbe som låsesmed eller politi? Nei?

DA ER DET IKKE NOE PROBLEM.

NASKING KOMMER IKKE FREM PÅ ATTEST DU MÅ LEVERE FOR Å JOBBE I SFO, BARNEHAGE, SYKEJKEM OSV OSV.

KAN DU FÅ DET INN I HODET SNART?

BEGRENSET ATTEST ER IKKE NOE PROBLEM OG UTTØMMENDE KREVES KUN FOR POLITI/LÅSESMED o.l.

Jeg tror ikke helt du har forstått forskjellen mellom ulike typer attester, så jeg foreslår at du setter deg inn i det før du svarer her. 

Det finnes avgrenset, ordinær, uttømmende og utvidet politiattest. Politi, låsesmed etc. må levere en uttømmende, utvidet attest (der ALT kommer med), mens helsepersonell, lærere osv. må levere en avgrenset attest (der kun straffer som er relevant for arbeidet man skal utføre, kommer med). En ordinær politiattest leveres i flere jobber, de står listet opp på linken der. I en ordinær politiattest kommer alle lovparagrafer med, men det er noen unntak, feks. straffereaksjoner på fengsel inntil 6 måneder. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Det er ingen av oss som er her inne en del, som tror på historien om at du hjelper søsteren din. Jeg ser, både på problematikken, måten du skriver på og ordlegger deg, at du er den samme som har kvernet om igjen og om igjen i mange tråder om akkurat det samme. Vi er nok en del som begynner å bli lei nå og jeg foreslår at du dropper dette her inne og søker hjelp hos Politiet innenfor ordinær åpningstid. 

Jeg har ikke skrevet noe om dette i noen som helst annen tråd?! Jeg kan ikke forstå hva dere sikter til. Jeg bruker dette forumet ganske sjeldent, og har kun deltatt i tråder innenfor data/spill-forumet og singelforumet tidligere. 

Måten jeg ordlegger meg på? Den ene posten her inne er det også søsteren min som skrev fra min bruker, så det er ikke holdbart at du mener måten jeg ordlegger meg på gjenkjennes. 

Og jeg kan heller ikke finne noen tråder om akkurat det samme? Hvis det er andre tråder hvor det er kommet relevante svar om dette, så vil jeg gjerne ha link til dem, så kan vi lese der :)

Skrevet

Denne tråden.

Anonymkode: 2aa1e...41b

Skrevet

Denne tråden.

Anonymkode: 2aa1e...41b

Den tråden fant vi, men den handler jo om noe helt annet enn denne tråden? Der handler det om politiattest til et studie, her handler det om en ordinær politiattest. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den tråden fant vi, men den handler jo om noe helt annet enn denne tråden? Der handler det om politiattest til et studie, her handler det om en ordinær politiattest. 

Det er vel i bunn og grunn det samme. 

Anonymkode: 49f82...d8a

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde å ringe, men virker som telefonen deres er stengt nå. Og et forum er vel til for å stille spørsmål, og kanskje få svar fra noen som kan mer om saken enn det en selv kan? Svar som "ring politiet", "gå til legen" osv. er ikke svar som hører hjemme på et forum, der spør man for å få svar fra "vanlige" mennesker. 

Selvfølgelig er den det. Det er søndag i dag. Du må ringe innenfor kontortid.

• Liker 7
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel i bunn og grunn det samme. 

Nei, det er det jo ikke? For å studere/jobbe innen helse (som i den tråden) leverer man en avgrenset politiattest. Der kommer det kun fram om man er straffet for noe som har betydning for jobben man skal gjøre, det vil si at ikke alle straffereaksjoner tas med, kun bestemte paragrafer. I en ordinær politiattest tas alle straffereaksjoner med, med unntak av feks. de med strafferamme med fengsel inntil 6 måneder. Så den tråden der gir ikke svar på det vi spør om :(

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme spørsmål, men med ny vri denne gangen... Nå er det søsteren. Begynner å bli lei. 

Ja, det begynner å bli fryktelig mange tråder om nøyaktig det samme den siste tiden. 

Anonymkode: 0cf2b...59d

• Liker 5
Skrevet

Ja, det begynner å bli fryktelig mange tråder om nøyaktig det samme den siste tiden. 

Anonymkode: 0cf2b...59d

Verken jeg eller søsteren min har laget noen tråder om dette tidligere! Jeg kan heller ikke finne de trådene dere snakker om? Den linken over her er jo til en tråd som ikke handler om det samme. Man må jo få kunne skrive en tråd uten at man blir beskyldt for å ha laget en lik en tidligere. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke helt du har forstått forskjellen mellom ulike typer attester, så jeg foreslår at du setter deg inn i det før du svarer her. 

Det er du som trenger å sette deg inn de ulike attestene.

NAKING KOMMER IKKE FREM PÅ ATTESTER FOR JOBBER DU KAN SØKE. Barnahage, skole osv. 

SKAL DU BLI POLITI ELLER LÅSESMED? Hvis ikke, null problem.

Skrevet

I en ordinær politiattest tas alle straffereaksjoner med

HVOR SKAL DU SØKE JOBB SOM KAN KREVE DETTE? 

Det er ingen steder du skal søke jobb som kan kreve uttømmende politiattest. NASKING ER IKKE NOE PROBLEM. FÅ DET INN I HODET DITT SNART.

Skrevet

Det finnes avgrenset, ordinær, uttømmende og utvidet politiattest. Politi, låsesmed etc. må levere en uttømmende, utvidet attest (der ALT kommer med), mens helsepersonell, lærere osv. må levere en avgrenset attest (der kun straffer som er relevant for arbeidet man skal utføre, kommer med). En ordinær politiattest leveres i flere jobber, de står listet opp på linken der. I en ordinær politiattest kommer alle lovparagrafer med, men det er noen unntak, feks. straffereaksjoner på fengsel inntil 6 måneder. 

Jeg har søkt jobber, søkt studie og hatt sikkerhetsklarering.

Jeg har levert ganske mange attester etter hvert.

Jeg kan forskjellen. KANSKJE DU SKAL SKJØNNE DEN SNART OGSÅ?

HVOR I VIDE VERDEN MENER DU AT ARBEIDSGIVER KREVER ORDINÆR POLITIATTEST?? KAN DU SVARE PÅ DET?

HVOR ER DET DU MENER DU IKKE KAN SØKE JOBB???

Skrevet

Dersom nasking/mindre tyveri kommer frem av en ordinær attest

KAN DU FORTELLE MEG HVILKE JOBBER DU MENER??

Du er jo helt blåst.

Skrevet

Verken jeg eller søsteren min har laget noen tråder om dette tidligere! Jeg kan heller ikke finne de trådene dere snakker om? Den linken over her er jo til en tråd som ikke handler om det samme. Man må jo få kunne skrive en tråd uten at man blir beskyldt for å ha laget en lik en tidligere. 

Nå skrev du jo nettopp at søsteren din hadde skrevet en tråd om dette da.

Her er enda en, kanskje du finner svaret du ønsker deg der:

Anonymkode: 998c7...544

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...