Gå til innhold

Venniner får ikke lov til å overnatte hos meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er en jente på 17 år som de siste årene har slitt med at min far ikke liker at venniner overnatter hos meg.

Grunnen er at vi ikke er norske og min far derfor er redd for å bli beskyldt for å ha voldtatt en av venninene mine.

For rundt 15 år siden ble en venn av han tiltalt for å ha voldtatt noen, og vennen har alltid sagt han var uskyldig, så min far er redd det skal skje han.  (Likevel avsluttet far all kontakt med denne vennen).

Uansett; han vet han er paranoid, men han mener det er lurest å være på den sikre siden. Han sier han har mye uføaks i livet og at han ikke vil ta sjansen. Han er en flott mann, men han stoler ikke på mange mennesker her i verden.

Lurer bare på hva dere mener? Han vet selv han er paranoid, men han tør ikke ta sjansen. Han sier det er greit at mine utlendinger venniner overnatter for han kjenner foreldrene deres, men han tar ikke sjansen ved mine norske venniner.

Er det vablig at menn er redd for å bli beskyldt for noe så grusomt?

Anonymkode: b1ab6...c85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjedlig at din før er så paranoid. Hva med å flytte ut? Få eg deltidsjobb og bo på kollektiv? Da kan du ha så mye besøk som du vil

Anonymkode: 27694...289

• Liker 5
Skrevet

Kan ikke si at jeg ikke forstår din far, han har sine redsler og det må du nok respektere så lenge du bor i hans hjem.

Trøst deg med at når du er 18 kan du flytte ut og ha så mye overnattingsbesøk du måtte orke.

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For rundt 15 år siden ble en venn av han tiltalt for å ha voldtatt noen, og vennen har alltid sagt han var uskyldig

Sæææærlig.

Tror nok faren din er trygg hvis han ikke gjør som vennen hans og voldtar mindreårige.

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Er en jente på 17 år som de siste årene har slitt med at min far ikke liker at venniner overnatter hos meg.

Grunnen er at vi ikke er norske og min far derfor er redd for å bli beskyldt for å ha voldtatt en av venninene mine.

For rundt 15 år siden ble en venn av han tiltalt for å ha voldtatt noen, og vennen har alltid sagt han var uskyldig, så min far er redd det skal skje han.  (Likevel avsluttet far all kontakt med denne vennen).

Uansett; han vet han er paranoid, men han mener det er lurest å være på den sikre siden. Han sier han har mye uføaks i livet og at han ikke vil ta sjansen. Han er en flott mann, men han stoler ikke på mange mennesker her i verden.

Lurer bare på hva dere mener? Han vet selv han er paranoid, men han tør ikke ta sjansen. Han sier det er greit at mine utlendinger venniner overnatter for han kjenner foreldrene deres, men han tar ikke sjansen ved mine norske venniner.

Dette er rett og slett rasisme - mot nordmenn. Se for dere at HI ser litt annerledes ut. Da tenker jeg at ts sin far hadde blitt beskyldt for å være rasist. 

Grunnen er at vi er norske og min far derfor er redd for å bli beskyldt for å ha voldtatt en av venninene mine.

Uansett; han vet han er paranoid, men han mener det er lurest å være på den sikre siden. Han sier han har mye uflaks i livet og at han ikke vil ta sjansen. Han er en flott mann, men han stoler ikke på mange mennesker her i verden.

Lurer bare på hva dere mener? Han vet selv han er paranoid, men han tør ikke ta sjansen. Han sier det er greit at mine norske venniner overnatter for han kjenner foreldrene deres, men han tar ikke sjansen ved mine utenlandske venniner.

Er det vanlig at menn er redd for å bli beskyldt for noe så grusomt?

Anonymkode: 652fd...28d

• Liker 1
Skrevet

Det høres ikke greit ut i det hele tatt synes jeg, merkelig å skulle skille på etnisitet sånn, alle eller ingen. Men det virker uansett ikke som at det er noe du kan gjøre med det. Du er 17 år og flytter mest sannsynlig snart for deg selv, da kan du ha så mye overnatting du selv ønsker, og av absolutt hvem du vil. 

Skrevet

Skjønner det egentlig veldig godt. Nordmenn er jo ofte ganske idiotiske når det kommer til sånt, jeg hadde aldri noensinne fått lov til å sove over hos en utenlandsk familie når jeg var 17 år. Men på en annen side, så pleide jeg vel å bare sove hos kjærester på den alderen, ikke hos venninner for å besøke. Det gjorde jeg på i 14-15 årsalderen. 

Men hvilket land er dere ifra? 

Anonymkode: 7ab9e...1d9

• Liker 3
Skrevet

Det har ikke noe med rasisme å gjøre. Han har bare hørt då mange tilfeller hvor norske jenter har beskyldt menn for voldtekt, så mennene har kommet i fengsel etc. Og vært uskyldige. 

Utlendinger kunne derimot aldri gjort det, fordi de vennene mine er muslimer, kunne de sldri funnet på å lyve om sånt for penge etc.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke noe med rasisme å gjøre. Han har bare hørt då mange tilfeller hvor norske jenter har beskyldt menn for voldtekt, så mennene har kommet i fengsel etc. Og vært uskyldige. 

Utlendinger kunne derimot aldri gjort det, fordi de vennene mine er muslimer, kunne de sldri funnet på å lyve om sånt for penge etc.

Sorry, men du er ganske naiv hvis du tror at det bare er norske jenter som lyver. Dessuten, hvordan kan du og din far si at voldtektene var løgn? Vet du ikke at muslimske menn ser på norske jenter og damer som horer, og at de tror at det er fritt fram å ha sex med de - mot deres vilje? 

• Liker 5
Gjest NotNaomi
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, men du er ganske naiv hvis du tror at det bare er norske jenter som lyver. Dessuten, hvordan kan du og din far si at voldtektene var løgn? Vet du ikke at muslimske menn ser på norske jenter og damer som horer, og at de tror at det er fritt fram å ha sex med de - mot deres vilje? 

Er det mulig? Tror du alle muslimske menn er like? Og for å informere deg så har også en del norske menn et begredelig syn på å misbruke og voldta også. Eller er det helt nytt for deg?

Ts,det er trist at faren din skal være redd for det. Tror likevel at de fleste som anmelder voldtekt har blitt utsatt for det. Det fins de som anmelder falskt,og de skulle etter mitt syn få hard straff,for de ødelegger veldig mye både for de som blir falskt anklaget og de som virkelig har blitt voldtatt. Det er uansett trist at faren din er så redd for dette. Lite du kan gjøre annet enn å vente til du flytter for deg selv.

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde så mye respekt for dette helt til jrg leste dette innlegget. Du burde helt særiøst tenke før du skriver! Ingen mennesker er like, uansett hvor i verden eller hvilke religioner de kommer ifra. Men ikke generaliser norske jenter heller! Jeg har vært oppe i denne situasjonen selv! Det er ikke noe gøy å ikke bli trodd fordi "norske jenter juger"!! Og Selvom noe så forfredelig skjedde med meg selv, så generaliserer ikke jeg alle muslimer pga en person som var muslim! 

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å hvor mange jenter tror du ikke har blitt voldtatt for så ikke å bli trodd i retten, også går voldtektsmennene fri. Tror nok den andelen er større. 

Du sier at det ikke har med rasisme å gjøre. Får du lov til å ha en norsk kjæreste eller gifte deg med en norsk mann? Jeg tipper at du ikke får lov til det av dine foreldre. Dere kommer til landet og nyter godt av norske ytelser og veldtand, men nordmenn er ikke bra nok mennesker for dere. Dere kan snakke så mye dere vil om at dere er integrert og "norske", men når det kommer til aksept og respekt for nordmenn så er vi ikke bra nok for dere. 

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde så mye respekt for dette helt til jrg leste dette innlegget. Du burde helt særiøst tenke før du skriver! Ingen mennesker er like, uansett hvor i verden eller hvilke religioner de kommer ifra. Men ikke generaliser norske jenter heller! Jeg har vært oppe i denne situasjonen selv! Det er ikke noe gøy å ikke bli trodd fordi "norske jenter juger"!! Og Selvom noe så forfredelig skjedde med meg selv, så generaliserer ikke jeg alle muslimer pga en person som var muslim! 

Så leit at du opplevde dette. Føler virkelig med deg. 

• Liker 2
Skrevet

Å hvor mange jenter tror du ikke har blitt voldtatt for så ikke å bli trodd i retten, også går voldtektsmennene fri. Tror nok den andelen er større. 

Du sier at det ikke har med rasisme å gjøre. Får du lov til å ha en norsk kjæreste eller gifte deg med en norsk mann? Jeg tipper at du ikke får lov til det av dine foreldre. Dere kommer til landet og nyter godt av norske ytelser og veldtand, men nordmenn er ikke bra nok mennesker for dere. Dere kan snakke så mye dere vil om at dere er integrert og "norske", men når det kommer til aksept og respekt for nordmenn så er vi ikke bra nok for dere. 

Mange norske jenter har heller ikke ¨lov¨ til å gifte seg med utlendinger. Faren min f.eks kunne aldri tenkt seg en at jeg har en muslimsk kjæreste eller  en muslimsk ektemann utlending i hele tatt er fy for han. Rasismen og fordommene går begge veier. Ikke riktig verken fra vår side eller deres. 

Anonymkode: bff8d...e6c

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til sin info, så ja. Jeg får lov til å ha norsk kjæreste. Jeg har det jo. Og vi har vært sammen i to år og vært bestevenner siden barneskolen. Foreldrene mine har aldri hatt noe imot han. Klart, slekta fra hjemlandet er ikke no søelig fornøyd med det, men alle lar meg velge selv. Min søster på 27 har gifta seg med norsk mann og har to barn...

• Liker 1
Skrevet

Mange norske jenter har heller ikke ¨lov¨ til å gifte seg med utlendinger. Faren min f.eks kunne aldri tenkt seg en at jeg har en muslimsk kjæreste eller  en muslimsk ektemann utlending i hele tatt er fy for han. Rasismen og fordommene går begge veier. Ikke riktig verken fra vår side eller deres. 

Haha, sånn er min pappa også! 😂 første gangen jeg hadde med en utlending hjem på besøk, så tror jeg at han var mer skuffa enn alle muslimske familier som tar datteren sin i å gjøre noe "feil" 😂 Det var så lite populært, haha. Men nå går det bra :)

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er rasisme, det skjønner du vel.

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om han ikke vil at du skal ha en muslims ektemann eller kjæreste så er det religionen han går på og ikke rase og da er det ikke rasisme.

Om han ikke vil at du skal ha en utenlandsk (les: mørkhudet) ektemann eller kjæreste er det rasisme.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, spesielt innen sånn situasjon. Og det er ikke engang veldig paranoid. Jeg foreslår at du respekterer hans utrygghet, hans vurdering handler også om din trygghet.

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er rett og slett rasisme - mot nordmenn. Se for dere at HI ser litt annerledes ut. Da tenker jeg at ts sin far hadde blitt beskyldt for å være rasist. 

Grunnen er at vi er norske og min far derfor er redd for å bli beskyldt for å ha voldtatt en av venninene mine.

Uansett; han vet han er paranoid, men han mener det er lurest å være på den sikre siden. Han sier han har mye uflaks i livet og at han ikke vil ta sjansen. Han er en flott mann, men han stoler ikke på mange mennesker her i verden.

Lurer bare på hva dere mener? Han vet selv han er paranoid, men han tør ikke ta sjansen. Han sier det er greit at mine norske venniner overnatter for han kjenner foreldrene deres, men han tar ikke sjansen ved mine utenlandske venniner.

Er det vanlig at menn er redd for å bli beskyldt for noe så grusomt?

Undrer meg over hvorfor noen drar inn rasisme i alt... Rasisme handler om at mennesker tilegges dårlige egenskaper eller forskjellsbehandles på bakgrunn av rase/ hudfarge. Her handler forskjellsbehandlingen om at faren til TS kjenner foreldrene til de utelandske venninne, men ikke de norske. Det som skiller hvilke venninner som får overnatte er farens bekjentskap med foreldrene, og IKKE hudfarge/etnisitet. Hadde derimot faren sagt at norske venninner ikke får overnatte fordi de er norske, hadde saken vært en annen. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Runnershigh skrev:

Undrer meg over hvorfor noen drar inn rasisme i alt... Rasisme handler om at mennesker tilegges dårlige egenskaper eller forskjellsbehandles på bakgrunn av rase/ hudfarge. Her handler forskjellsbehandlingen om at faren til TS kjenner foreldrene til de utelandske venninne, men ikke de norske. Det som skiller hvilke venninner som får overnatte er farens bekjentskap med foreldrene, og IKKE hudfarge/etnisitet. Hadde derimot faren sagt at norske venninner ikke får overnatte fordi de er norske, hadde saken vært en annen. 

Les kommentaren til ts lengre nede.

Anonymkode: 1e25e...9de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...