AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #1 Skrevet 13. august 2016 Min kjæreste sier "du trenger ikke sminke", og jeg tar ham på ordet og sminker meg stort sett ikke lenger. Er mer opptatt av å ha fint/ok hår, og gå i fine/ok klær Han gir meg komplimenter og er storfornøyd med at jeg, stort sett, har sluttet med det "sminketullet". Unntaket er i enkelte selskaper der jeg pynter meg og føler at det blir en del av pakka - selv om jeg ikke har problemer med å gå uten sminke, så synes jeg det er gøy å ha en "gjennomført look" en gang i ny og ne, det er tross alt litt gøy å sminke seg også! Innimellom... Men det er så deilig å dusje, gre håret, pusse tennene, vaske ansiktet og dett var dett, liksom. Ingen sminkeveske med klinete kremer eller klumpete mascara Dessuten har jeg to døtre, og ønsker å være et godt forbilde. Jeg sier ikke at damer som sminker seg nødvendigvis er dårlige forbilder, men det kan faktisk bli for mye utseendefiksering - og dét er usunt! Hvis man aldri kan gå ut døra, dra på butikken, eller møte venner uten sminke, da er det ikke sunt... Jeg vil si til dem at man er god nok slik man er, og man kan finne menn som liker deg slik du er. Jeg er glad jeg fant en, for å si det sånn. Flere som har sluttet å sminke seg, eller som ikke har gjort det noe særlig noen gang? Anonymkode: 42ce7...005 3
Fru Uperfekt Skrevet 13. august 2016 #2 Skrevet 13. august 2016 Har vel egentlig aldri begynt. Bruker kun sminke en 3-4 ganger i året. 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #3 Skrevet 13. august 2016 Ja, akkurat som jeg skulle skrevet det selv TS Friskt og sporty Anonymkode: bfeca...80c 2
Gjest Bossa Nova Skrevet 13. august 2016 #4 Skrevet 13. august 2016 Ja, jeg har sluttet å sminke meg så mye. Bruker permanent farge på brynene og pleier huden + en del andre skjønnhetsrutiner, så litt arbeid er der ennå.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #5 Skrevet 13. august 2016 Litt dekkstift. Solkrem. Aldri sminket meg. Selv ikke til fest. Deilig. Og så har jeg hatt litt nerver for å bli avhengig. At en blir så vant til å se seg med sminke at en syns en ser ut som ett takras uten. Liker også:" det du ser er det du får" ved dating. Ekstra pluss om det er med på å gjøre folk mindre utseendefokusert. Selv om jeg selv nok dessverre nok er det når det gjelder meg selv likevel. Godt opplært som jeg er av samfunnests signaler. Men men... Anonymkode: 113e4...948 2
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 13. august 2016 #6 Skrevet 13. august 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Virilja Skrevet 13. august 2016 #7 Skrevet 13. august 2016 Hadde jeg hatt jevn og ren hud og kanskje litt mørkere farger, hadde jeg aldri sminket meg 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #8 Skrevet 13. august 2016 good for you. Anonymkode: e653e...261 2
penny_ Skrevet 13. august 2016 #9 Skrevet 13. august 2016 (endret) 12 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Har vel egentlig aldri begynt. Bruker kun sminke en 3-4 ganger i året. Samme her Moren min sminket seg heller ikke noe særlig sammenlignet med mødrene til noen av mine nærmeste barndomsvenninner. Ikke har jeg noen søstre heller. Endret 13. august 2016 av penny_ 2
Gjest antbug Skrevet 13. august 2016 #10 Skrevet 13. august 2016 Jeg bruker stadig mer tid og sminke bare for å klare å se naturlig, fresh og forholdsvis usminket ut. Sånn kan det gå når man ikke er en ungdom lenger... Nyt å kunne være helt naturell og likevel se bra ut, jenter!
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #11 Skrevet 13. august 2016 2 minutter siden, Virilja skrev: Hadde jeg hatt jevn og ren hud og kanskje litt mørkere farger, hadde jeg aldri sminket meg Samme her. Huden min er helt grotesk uten sminke, spesielt med masse arr etter hudsykdom jeg fikk etter svangerskap. Og jeg har store mørke ringer under øynene. Hadde jeg hatt normal og jevn hud hadde jeg lett droppet sminken, så syns ikke det er noe bragd å gå uten så lenge huden ser ok ut. Anonymkode: f90e9...9c9 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #12 Skrevet 13. august 2016 I det store og det hele sminker jeg med mindre enn tidligere, men jeg synes det er hyggelig å pynte seg i hverdagen. Nå sminker jeg meg uansett ikke for menn sin del, og jeg ville nok ikke ha sluttet å sminke meg bare fordi en mann hadde lagt ut om "sminketull" og hvor mye finere det er å gå uten. Anonymkode: cb272...26d 8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #13 Skrevet 13. august 2016 Sminker meg sjelden i hverdagen. Ikke fordi en mann har fortalt meg at jeg ikke trenger det, det er jeg klar over selv. Når jeg sminker meg er det fordi jeg synes det er gøy. Noen ganger er det gøy å pynte seg litt ekstra. At jeg ikke gjør det til vanlig handler mer om latskap enn noe annet egentlig. Anonymkode: a52eb...df2 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #14 Skrevet 13. august 2016 Bruker kun litt maskara når jeg er på jobb/drar ut 😊 Er jeg hjemme, på tur i skogen eller camper, så bruker jeg ingenting. Er det spesielle anledninger som julebord eller bursdager så bruker jeg litt mer , men det er ikke mye 😉. Jeg også prøver å ordne håret fint og kle meg ordentlig. Anonymkode: 5696f...970
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #15 Skrevet 13. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Huden min er helt grotesk uten sminke, spesielt med masse arr etter hudsykdom jeg fikk etter svangerskap. Og jeg har store mørke ringer under øynene. Hadde jeg hatt normal og jevn hud hadde jeg lett droppet sminken, så syns ikke det er noe bragd å gå uten så lenge huden ser ok ut. Anonymkode: f90e9...9c9 Jeg sminker meg ikke og har både kviser, mørke lilla ringer under øyene, store røde områder under nese og på hake, masse aknearr, minimalistiske lepper, helt rette og blonde øyenvipper, to streker som øyenbryn og absolutt null farge. Beskriver meg selv nærmest som et vandrende monster, men realiteten er at jeg slettes ikke ser så aller verst ut. Anonymkode: 8852e...d40
Linnpinn9 Skrevet 13. august 2016 #16 Skrevet 13. august 2016 Sminker meg alltid før jeg går ut døra. Ellers ser jeg ut som et troll
Rosalie Skrevet 13. august 2016 #17 Skrevet 13. august 2016 Jeg brukte mye sminke da jeg var yngre, sikkert et tegn på at jeg ønsket å skjule meg. Tok på en maske. Jeg er veldig lys, og på vinteren blir jeg helt utvisket uten sminke. Så da bruker jeg mer enn om sommeren. Nå på sommeren når jeg har teint, bruker jeg stort sett kun solkrem, maskara og lipgloss. Slår til med knallrøde lepper innimellom. Om vinteren bruker jeg BB-cream med solfaktor, tynn eyeliner og lipgloss. Men jeg syns det er artig å leke med sminke, så jeg har hverdager både vinter og sommer hvor jeg går for full sminke, inkl. contouring, men jeg liker best nudestil, så jeg ser ikke veldig sminket ut. Skal jeg noe spesielt liker jeg 50/60-tallsstil, med kraftig eyeliner og matte lepper, enten nude eller knallrøde, noe som passer godt til klesstilen min.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. august 2016 #18 Skrevet 13. august 2016 Jeg kan gå på butikken uten sminke, og kan også sminke meg på jobben for å spare tid. Men jeg ser altså bedre ut med sminke enn uten. Om sommeren bruker jeg sjelden foundation, men uten solfarget hud har jeg nok så rødflammet hud som ser mange ganger bedre ut med sminke.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #19 Skrevet 13. august 2016 Signerer.Har aldri vært noe sminketryne, men hadde en periode i tenårene jeg måtte gjennom. Synes sminke gjør at jeg ser eldre ut. Og det ser bare ekkelt ut med foundation på jakkekrager. Det er absolutt noe fresht og sporty over det. Anonymkode: be8de...9f5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #20 Skrevet 13. august 2016 8 minutter siden, Linnpinn9 skrev: Sminker meg alltid før jeg går ut døra. Ellers ser jeg ut som et troll Det tror jeg ikke på Anonymkode: 42ce7...005 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå