AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #1 Skrevet 13. august 2016 Jeg har aldri lært det. Hva skal sjåføren gjøre for å få bilen til å starte med manuell skyvehjelp? Anonymkode: 690f2...f8d
MalloryK Skrevet 13. august 2016 #2 Skrevet 13. august 2016 Skru på tenningen, inn med clutchen, sette bilen i 2. gir, trille den så den får fart, og slippe ut clutchen. I teorien skal den da starte
Fru Uperfekt Skrevet 13. august 2016 #3 Skrevet 13. august 2016 Husk bare på at hovedregelen er at automat biler ikke kan dytte eller bakkestartes 1
Athene Skrevet 13. august 2016 #4 Skrevet 13. august 2016 Man må jo først forstå hvorfor den ikke starter. Det kan virke dersom det er flatt batteri, men med nyere biler er det som regel andre ting. De to gangene det har skjedd meg har jeg ringt Veihjelp. Og begge gangene har det vært ting jeg ikke kunne ha gjort noe med selv. 1
tdm900 Skrevet 13. august 2016 #5 Skrevet 13. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri lært det. Hva skal sjåføren gjøre for å få bilen til å starte med manuell skyvehjelp? Anonymkode: 690f2...f8d Den kan dyttes eller taues i gang. MEN!! Har du bensinmotor, skal du være litt forsiktig, du kan ta knekken på katalysator. Prøv heller med startkabler og hjelp fra naboen. Kobles de i rett rekkefølge er det mindre farlig, men lær deg for all del hvordan! Pluss-Pluss.....Negativ pol på hjelpebil, og rett til gods på den som skal ha hjelp. Omvendt rekkefølge når du har fått start. Må ikke finne på å sette siste klype på batteriet, da kan det smelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå