Gå til innhold

Hva har skjedd med shipping på Iherb?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanligvis pleier jo billigste alternativet å være på rundt 30-40 kr, så lenge man er innenfor vektgrensen. Men nå har det alternativet forsvunnet og alle fraktalternativene begynner på godt over 100 kr?

Hva har skjedd, dette blir jo helt håpløst når frakten medregnes i totalbeløpet for hva du kan kjøpe.... Grrrr, hvorfor alltid ødelegge systemer som fungerer.

Har dette skjedd med dere andre og, kan ikke se å ha mottatt noe info om dette, er det midlertidig, er det en feil..?

Anonymkode: 8fe33...71b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dhl tar seg av all shipping, derfor er det dyrere nå. Klag til iherb,som mange andre også gjør, kanskje de skifter tilbake. 

Anonymkode: 536cf...3ee

• Liker 1
Skrevet

Jeg får opp Global Mail til $4.47 som et alternativ på en liten og lett pakke. DHL blir valgt automatisk, men du kan endre til Global Mail.

Anonymkode: d2a03...c1d

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at Vitacost har billigere shipping.

Anonymkode: 31890...083

• Liker 1
Skrevet
Den 14.8.2016 at 16.48, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at Vitacost har billigere shipping.

Anonymkode: 31890...083

Enig. Jeg la inn bestilling der nå.

Skrevet

Du må inn å forandre til billigere frakt, da systemet automatisk velger et dyrere alternativ. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg skulle bestille fra iHerb nå, og la merke til det nye fraktsystemet. Er det noen som har bestilt med alternativet "Global Mail"? Kommer pakken i postkassa/post i butikk? Eller blir det som DHL ellers gjør, at pakken kommer på døra? Jeg liker nemlig ikke det siste, for jeg er aldri hjemme når de ringer. Sist jeg valgte DHL med IHerb (var atter en gang ikke hjemme da de ringte) måtte jeg hente pakken selv. Lette meg fram til et lite lokale nedpå havna og satt der og ventet i en time på en sjåfør som var ute. Så måtte jeg bære den tunge pakken hjem, jeg har ikke bil. Slitsomt. Etter det valgte jeg AirMail. Men det går jo ikke nå lenger. 

Ser forresten at mange internasjonale kunder forteller om lignende ting på Facebooksiden til iHerb.

Skrevet

Oppfordrer alle til å gå inn på Chatten til iHerb og snakk med Fei. Hun har masse saker angående dette og da spesielt Norge.

iHerb har som kjent sluttet å subsidiere frakten.

De kan likevel gjøre unntak for noen land grunnet lav tollgrense ,men det må selvsagt opp til diskujson på høyere plan.

Med nok klager er dette noe hun har innrømmet at de vil se på ,og prøve å gjøre noe med.

Argumenter for de som trenger det:

*Beløpet på 40 usd for gratis frakt er for høyt. Det er Vanskelig å beregne ,og med gebyrer ender man fort opp med 25% extra kostnad da total beløpet er for høyt.

*Dhl tar seg av fortolling men med et  solid gebyr.

*Man kan også  bruke argumentet med at Vitacost nå er billigere enn de på totalpris. Kanskje dette argumentet tirrer de nok til å gjøre noe med det.

Forøvrig er alle pakker jeg har bestilt sendt med Global mail som igjen er håndtert av Dhl likevel ,men der er det vektbegrensing på 1,8kg.

Anonymkode: 0379f...f09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...