AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #1 Skrevet 13. august 2016 Jeg har aldri fått med meg det at man visstnok burde bruke såkalte dagkrem hver dag.. stemmer det at man burde det? Bruker du det hver dag? Og isåfall hvilket merke bruker du da? Anonymkode: 2b1b9...b1f
Athene Skrevet 13. august 2016 #2 Skrevet 13. august 2016 Jeg har mest tru på å bruke krem når huden trenger det. Bruker man krem daglig blir huden vant med det, og krever mer og mer fukt. Er du fornøyd med huden din, og den verken er tørr eller fet, trenger du ikke gjøre endringer. Det har ingenting å si for aldring. Det sagt - jeg trenger dagrem når jeg bruker sminke for å få et godt underlag. For øyeblikket er Chanels Jour favoritten. Dermalogica Age Perfect bruker jeg om jeg er litt tørrere i huden, eller vet jeg kommer til å være i sola (har høy faktor). Men jeg vasker av kremen så snart jeg kommer hjem.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #3 Skrevet 13. august 2016 Jeg bruker dagkrem hver dag, ja. Bruker Decleor. Anonymkode: 225ca...5c4
Anna Maria Skrevet 13. august 2016 #4 Skrevet 13. august 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri fått med meg det at man visstnok burde bruke såkalte dagkrem hver dag.. stemmer det at man burde det? Bruker du det hver dag? Og isåfall hvilket merke bruker du da? Anonymkode: 2b1b9...b1f Perlekrem, simengdi, er helt fabelaktig.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #5 Skrevet 13. august 2016 Jeg bruker det hver dag, men begynte ikke å bruke før jeg leste at det kunne forhindre rynker (vet ikke hvorvidt dette er sant). Huden min er en sensitiv form for normal hud så jeg hadde egentlig ikke behov for fuktighet i ansiktet, men etter et par måneder ble den allerede gode hunden min enda flottere. Anonymkode: 07088...124
Gjest Scorpio_ Skrevet 14. august 2016 #6 Skrevet 14. august 2016 Bruker det hver dag, helst med spf 30 eller høyere..
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #7 Skrevet 15. august 2016 Den 13.8.2016 at 12.29, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri fått med meg det at man visstnok burde bruke såkalte dagkrem hver dag.. stemmer det at man burde det? Bruker du det hver dag? Og isåfall hvilket merke bruker du da? Anonymkode: 2b1b9...b1f Det kommer an på hudtype. har du en hud som lett blir tørr og flasser, så trenger du å få litt ekstra smørning... i form av krem. Ta også Omega3 så du smører huden innenfra. har du fet hud som meg, så blir det smør på flesk og kan forverre hudproblemene... men jeg bruker en lett gelkrem eller rett og slett bare Jasons 98 % aloe vera Bra mot kviser og gir passe fuktighet. Nattkrem bør jeg ikke bruke pga de er veldig fete, og fett har jeg nok av. så det blir at jeg renser ansiktet oog smører med aloe vera. Anonymkode: 00b1d...b75
Safiye Skrevet 15. august 2016 #8 Skrevet 15. august 2016 Om jeg ikke bruker dagkrem hver dag, ender det opp med at huden blir skikkelig tørr og ekkel. I tillegg har jeg serum under dagkremen for ekstra effekt. Jeg bytter på å bruke forskjellige kremer fra apoteket (for erfaringens skyld), så akkurat nå bruker jeg Vichy Thermale serien og er veldig fornøyd hittill.
Athene Skrevet 15. august 2016 #9 Skrevet 15. august 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta også Omega3 så du smører huden innenfra. har du fet hud som meg, så blir det smør på flesk og kan forverre hudproblemene... Anonymkode: 00b1d...b75 Jeg opplevde det motsatte da jeg i tenårene endelig fant en god fuktighetskrem. Fet T-sone forsvant. Fet hud er ofte huden som "overkompanserer", og blir forverret av at den ikke får fukt. Men her er det jo helt individuelt, så man må nesten bare prøve seg frem. Når det gjelder mat kan jeg ikke anbefale avocado og fet fisk nok, og ikke minst nok vann. Jeg ser tydelig forskjell på huden. Så du har et veldig godt poeng med "smøring" innenfra.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #10 Skrevet 15. august 2016 det gjør jeg, eneste måten å få spf på. Anonymkode: 71479...a85
Underhuden Skrevet 16. august 2016 #11 Skrevet 16. august 2016 Det heter ikke "Noendagerkrem", men "dagkrem" *wink* Hehehhe! Neida. Fra spøk til alvor; det er absolutt det beste om du er flink med bruk av dagkrem hver dag (etter rens), og helst en mer næringsrik krem for natten (nattkrem).
FruHudson Skrevet 16. august 2016 #12 Skrevet 16. august 2016 Jeg dusjer, og påfører dagkrem etter det. Dusjer på kvelden, så dagkremen blir vel heller nattkrem i mitt tilfelle.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #13 Skrevet 16. august 2016 Ja, dagkrem med gode ingredienser burde brukes hver dag. Huden trenger fukt for å se glødende ut, og for å holde på spensten. Gode kremer skal også beskytte mot frie radikaler. Det er også viktig å rense ordentlig, hvertfall før du legger deg, og bruke solkrem om dagen for at huden skal holde seg fin og jevn. Anonymkode: e4220...4a7 1
Ankimaki Skrevet 16. august 2016 #14 Skrevet 16. august 2016 Ja, har slitt med veldig tørr hud i alt for mange år og prøvd en del kremer fra blant annet apotek. Mange av dem gav meg kviser og de fleste klarte ikke å fukte den tørre huden min skikkelig. Fikk prøve på en fra The body shop og har vært frelst siden. Bruker den hver eneste dag og jeg merker at sminken ikke sitter like godt om jeg glemmer krem en dag. Hos The body shop får man som oftest en liten prøve med seg hjem om man spør, anbefales 😊
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #15 Skrevet 16. august 2016 1 minutt siden, Ankimaki skrev: Ja, har slitt med veldig tørr hud i alt for mange år og prøvd en del kremer fra blant annet apotek. Mange av dem gav meg kviser og de fleste klarte ikke å fukte den tørre huden min skikkelig. Fikk prøve på en fra The body shop og har vært frelst siden. Bruker den hver eneste dag og jeg merker at sminken ikke sitter like godt om jeg glemmer krem en dag. Hos The body shop får man som oftest en liten prøve med seg hjem om man spør, anbefales 😊 Mange har inntrykk av at kremene på apotek er bra av en eller annen grunn, men det er drit. Det beste finner dere faktisk i hudpleiesalonger. Her finner dere kremer med gode, aktive ingredienser, gjerne fra merker som ikke bruker millioner på markedsføring (du betaler dermed for "forskningen" + ingredienser). Anonymkode: e4220...4a7
Ankimaki Skrevet 16. august 2016 #16 Skrevet 16. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange har inntrykk av at kremene på apotek er bra av en eller annen grunn, men det er drit. Det beste finner dere faktisk i hudpleiesalonger. Her finner dere kremer med gode, aktive ingredienser, gjerne fra merker som ikke bruker millioner på markedsføring (du betaler dermed for "forskningen" + ingredienser). Anonymkode: e4220...4a7 Helt enig med deg ang apotek. Har kremer, skrubber og rens fra hudpleiesalonger også, men den ene fra the bodyshop fungerer mye bedre på meg. Nå nærmer jeg meg bare midten av tyveårene, så jeg kastet desverre en del penger ut av vinduet på apotek tidligere, grunnet uvitenhet.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #17 Skrevet 16. august 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gode kremer skal også beskytte mot frie radikaler. Det er også viktig å rense ordentlig, hvertfall før du legger deg, og bruke solkrem om dagen for at huden skal holde seg fin og jevn. Anonymkode: e4220...4a7 Hva er frie radikaler? Det er et begrep jeg kun har hørt i elendige reklamer for dagligvare-kremer. Anonymkode: 7c002...1ae
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #18 Skrevet 18. august 2016 Jeg bruker bare serum og BB-krem om dagen, og nattkrem om natten. Funker kjempefint. Anonymkode: 305bf...d21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå