Gå til innhold

Har menn egentlig rett til å si ifra om de føler seg urettferdig behandlet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller burde de holde kjeft og oppføre seg som menn.

Anonymkode: aaed4...136

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn skal jo helst ikke si noe i dette samfunnet, det blir oppfattet som syting. 

Men da har man heller ikke noe ennet valg enn å TA retten til å sette seg til motmæle med de midlene det innebærer. 

Anonymkode: 07fa0...821

Gjest Uchiha Madbrah
Skrevet (endret)

HAHAHAHHAHA. WTF!?!?!?!? 

Dette kan jeg bare ikke ta seriøst. Hva slags spørsmål er det du stiller egentlig? Ler høyt nå. Tusen takk!

Endret av Uchiha Madbrah
Skrevet

Ikke for å være slem, men jeg ser ned på menn som syter. Er mann selv å det er ute av min verden at menn kan syte å si noen var slem mot dem...det blir så...så jentete:vetikke:

Anonymkode: 8cf0c...b2b

Skrevet

Det kan de. Men som alt annet er det ikke hva som blir sagt, men måten det blir sagt på som teller. 

• Liker 3
Gjest Spiderman
Skrevet
1 time siden, Uchiha Madbrah skrev:

HAHAHAHHAHA. WTF!?!?!?!? 

Dette kan jeg bare ikke ta seriøst. 

Hvorfor kan du ikke ta det spørsmålet seriøst?

Han er inne på et interessant tema.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oppføre seg som menn innebærer å ikke si ifra om urettferdigheter?

Ja menn kan si ifra om de føler seg urettferdig behandlet. Veldig enig med @Petra75. Hvordan det blir sagt påvirker hvordan det blir mottatt.

Anonymkode: a05fb...000

• Liker 3
Skrevet

Hva slags IDIOTspørsmål  er dette? 😡

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt har de det, og jeg synes virkelig at de som føler seg urettferdig behandlet må gi beskjed. På den måten så kan de sette en stopper for urettferdigheten!

Jeg har sett nok av hvordan damer har tråkka på stakkarslige menn i løpet av mitt voksne liv. Ja, jeg sier stakkarslige fordi jeg anser det som feigt og svakt å ikke våge si ifra. 

Mannen min sier tydelig i fra til meg om jeg er urimelig mot ham og om han føler at jeg behandler ham urettferdig, noe jeg også gjør hvis situasjonen er motsatt. På den måten vet vi hvor vi har hverandre, og selv så føler jeg at det er med å gir trygghet i forholdet vårt. 

Noe han sliter med er å gi slik beskjed til sin mor, han har alltid latt hun tråkke på ham uten at han sier et pip til henne. Resultatet er at han tar avstand til henne. Og hun tråkker i vei mens jeg irriterer meg over det hele. Altså, hvor mye verre kan egentlig forholdet deres bli om han viser hvem han egentlig er og står opp for seg selv.. :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Morsomt spørsmål. Har selv vært vitne til mange menn som har sagt ifra til andre at de føler seg urettferdig behandlet. Ofte gjør menn det også ganske åpenlyst, mens kvinner strever med å finne personen på tomannshånd for å forklare situasjonen. 

Anonymkode: 67122...dca

Skrevet

Fatter ikke hvorfor en mann ikke skal si i fra!

Dette er 2016 akk o ve :icon_frown:

Skrevet

Jeg skjønner godt at du spør, men jo.

Men på måten det har en tendens til å bli mottat på, om man da særlig sier fra til kvinner, så skjønner jeg at du stiller spørsmålet. Og... du må regne med en del forakt lagt for dagen.

Skrevet

Selvsagt har menn rett til å si fra hvis de blir urettferdig behandlet. Hvis de ikke gjør det, vil jeg si de er ikke mye til menn. Selvsagt er det måten det blir gjort på som avgjør om de blir tatt alvorlig eller ikke. Akkurat som med damer, så er ikke syting å si ifra. Syting er det ingen som tar alvorlig.

• Liker 1
Gjest Hausfrau Merkelmor
Skrevet (endret)
2 timer siden, Uchiha Madbrah skrev:

HAHAHAHHAHA. WTF!?!?!?!? 

Dette kan jeg bare ikke ta seriøst. Hva slags spørsmål er det du stiller egentlig? Ler høyt nå. Tusen takk!

Det er faktisk et høyinteressant spørsmål, for selv om svaret fra et rasjonelt ståsted høres opplagt ut, så er realiteten en annen. I typisk ånd vil de aller fleste kvinnene her inne hevde at menn selvsagt har rett til å uttrykke seg de og, samtidig som de i neste tråd vil fortelle deg at det er avsporing og syt å påpeke hvordan menn ikke får den samme hjelpen og forståelsen som kvinner, og at du kan lage en egen tråd om problemene til menn. En tråd som støver ned og forsvinner. I realiteten reagerer både menn og kvinner negativt på at menn etterlyser hjelp eller forståelse til en problemstilling. Det er syt og noe de må deale med alene. Dette skjønner de fleste menn, og det er derfor menn ofte prøver å fremheve nettopp det når kvinner krever ekstra oppmerksomhet og fokus på de utfordringene de møter som kvinner, så de skal ta etter å lære seg å takle sine problemer på egenhånd,  sånn som menn må, og da blir det igjen oppfattet som å prøve å få kvinner til å holde kjeft. Menn har ingen rett til å klage på problemene sine, men det bør heller ikke kvinner ha. 

Endret av Hausfrau Merkelmor
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:
  • Ikke for å være slem, men jeg ser ned på menn som syter. Er mann selv å det er ute av min verden at menn kan syte å si noen var slem mot dem...det blir så...så jentete:vetikke:
  • Anonymkode: 8cf0c...b2b

Så klart kan de det. 

Du ser ned på menn som syter og mener de oppfører seg jentete? Det sier vel litt om kvinnesynet ditt. Man bør si ifra om en selv eller andre blir urettferdig behandlet. Og det er modigere å si ifra enn å holde kjeft. 

Anonymkode: fbb32...23a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...