Gå til innhold

Hjelp! Jeg tisser på meg.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gjest i dag

Nå har det virkelig blitt et problem, jeg er hemmet i livet mitt pga min manglende evne til å holde meg. Skulle gå en tur i dag, tisset før jeg gikk, etter 20 min tissa jeg rett og slett i buksa, og tissa på meg enda en gang før jeg kom meg hjem. Det er ikke snakk om en liten lekkasje men full tømming. Dette er bare i dag har flere ganger hver dag problemer med å komme meg på do i tide. Er der hjelp å få?,er bare 33 år og føler dette fryktelig flaut å snakke om, Har prøvd å stramme opp musklene etter fødsel men har problemer med å lokalisere rette muskler så jeg strammer hele meg så jeg blir så fort sliten. Har også prøvd med sånne vaginakuler men funker ikke det heller. Noen som har vært gjennom dette og som har noen gode råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til legen. I første omgang kan du prøve medikamenter og hvis dette ikke hjelper, operasjon.

Leste nylig om noe nytt på markedet, en liten silikonproppp som settes i urinrøret, så blir du helt tett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dersom du tisser deg ut 20 minutter etter at du har vært på toalettet så er det kanskje noe annet enn slappe muskler. Infeksjon eller noe.

Du må iallefall ikke være redd for å gå til legen. Jeg pleier å tenke at selv om dette er pinlig og uvant for meg, så er det rutine for legen.

Dersom det kommer av slappe muskler så er et alternativ elektrisk muskelstimulator. Det skal vistnok være effektiv. Tror det er legen som ordner med det.

Jeg ønsker deg god bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite utdrag fra vg nett artikkel i går....

"Urinlekkasje blir ofte en hemmelighet. Bare hver fjerne kvinne velger å søke hjelp. Med de behandlingsmåtene som finnes i dag opplever de fleste som oppsøker hjelp å bli fornøyd, skriver Expressen. "

Ta deg en tur til legen, eller du kan også dra å snakke med noen på apoteket eller bandagist først om du vil det i stedet. Der jobber det jo stort sett bare andre kvinner og de stedene har god opplæring og kompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være urinblæra som er skeiv/har falt ned (i og med at du må på do så ofte).

Hvis blæra har falt ned, eller er skeiv, så skal det bare litt urin til før den er full i forhold til når den sitter slik den skal. Det hendte med min mor etter at hun fødte (for fjerde gang), og hun måtte hele tiden planlegge ting rundt planlagte do-besøk. Hun fikk blæra "heist opp" ved en operasjon (som jeg er ganske sikker på ble dekket av staten).

Jeg går utifra at en lege kan gi deg svar på hva som feiler deg, og gi deg hjelp deretter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...