AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #1 Skrevet 13. august 2016 Jeg bor i en firemannsbolig og har en dame boende over meg, med en sønn på rundt 4 år. Til tross for at de har bodd her ett års tid nå, kjenner jeg de svært lite. Hun er typen som ikke hilser i døra engang, men bare ser forbi meg.. Uansett, de siste mnd har gutten hennes pleid å våkne tidlig. Vi snakker mellom 5.30-6.00 på morgenen. Dette har skjedd opptil 4-5 ganger som jeg har hørt. Gutten våkner og vil stå opp, og moren roper "Nå er det NATTA!" "Nå LEGGER du deg!" "Nå er det NOK!" "Nå vil mamma sove!" Og gutten begynner naturlig nok å gråte.. I tillegg er det veldig lytt mellom taket her, så vi hører jo alt som blir sagt, i tillegg til den intense trampingen i gulvet. (Kan ikke huske sist jeg hadde en hel natts uforstyrret søvn..) Jeg har selv en 5-åring, men jeg har 50/50, så hun er her hos meg annenhver uke. Den uken jeg har "barnefri", jobber jeg, og i helgene er jeg ikke hjemme fra jobb før kl. 4-5 på morgenen og da har jeg 4t å sove på, før jeg må opp igjen.. I natt begynte ropingen oppe igjen AKKURAT når jeg skulle legge meg kl.6, så jeg har sovet 1t og skal snart på jobb igjen😩 Jeg har forståelse for at moren ønsker å sove lenger enn til kl.6, men å rope til gutten, gjør han neppe mer trøtt eller interessert i å legge seg igjen.. Og det er heller ingen grunn til å vekke naboene, selv om hun selv ikke får sove.. Jeg er bare drittlei dette. Først og fremst kjeftingen på gutten fordi han er våken tidlig, og fordi det går utover naboer som også blir holdt våkne av dette. Kanskje hun kunne vurdere å legge gutten senere på kvelden, eller aktivisere han mer, når det er gjentakende at han våkner tidlig?🙈 Hva kan jeg gjøre med dette? Skrive ett brev å legge i postkassa?🙈 Anonymkode: 4575b...8ed
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #2 Skrevet 13. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i en firemannsbolig og har en dame boende over meg, med en sønn på rundt 4 år. Til tross for at de har bodd her ett års tid nå, kjenner jeg de svært lite. Hun er typen som ikke hilser i døra engang, men bare ser forbi meg.. Uansett, de siste mnd har gutten hennes pleid å våkne tidlig. Vi snakker mellom 5.30-6.00 på morgenen. Dette har skjedd opptil 4-5 ganger som jeg har hørt. Gutten våkner og vil stå opp, og moren roper "Nå er det NATTA!" "Nå LEGGER du deg!" "Nå er det NOK!" "Nå vil mamma sove!" Og gutten begynner naturlig nok å gråte.. I tillegg er det veldig lytt mellom taket her, så vi hører jo alt som blir sagt, i tillegg til den intense trampingen i gulvet. (Kan ikke huske sist jeg hadde en hel natts uforstyrret søvn..) Jeg har selv en 5-åring, men jeg har 50/50, så hun er her hos meg annenhver uke. Den uken jeg har "barnefri", jobber jeg, og i helgene er jeg ikke hjemme fra jobb før kl. 4-5 på morgenen og da har jeg 4t å sove på, før jeg må opp igjen.. I natt begynte ropingen oppe igjen AKKURAT når jeg skulle legge meg kl.6, så jeg har sovet 1t og skal snart på jobb igjen😩 Jeg har forståelse for at moren ønsker å sove lenger enn til kl.6, men å rope til gutten, gjør han neppe mer trøtt eller interessert i å legge seg igjen.. Og det er heller ingen grunn til å vekke naboene, selv om hun selv ikke får sove.. Jeg er bare drittlei dette. Først og fremst kjeftingen på gutten fordi han er våken tidlig, og fordi det går utover naboer som også blir holdt våkne av dette. Kanskje hun kunne vurdere å legge gutten senere på kvelden, eller aktivisere han mer, når det er gjentakende at han våkner tidlig?🙈 Hva kan jeg gjøre med dette? Skrive ett brev å legge i postkassa?🙈 Anonymkode: 4575b...8ed øø..nei...ikke skriv brev til henne!!! hva med ørepropper ? Anonymkode: 30249...570 5
Gjest Uchiha Madbrah Skrevet 13. august 2016 #3 Skrevet 13. august 2016 Skriv et hyggelig brev hvor du får frem at du har forståelse for henne, men at du hadde satt veldig stor pris på om hun kunne ha lagt han senere eller endre måten hun oppfører seg på når barnet våkner. Viktig at du er hyggelig og ikke virker nedlatende ovenfor hun.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #4 Skrevet 13. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: øø..nei...ikke skriv brev til henne!!! hva med ørepropper ? Anonymkode: 30249...570 Jeg skal vel ikke måtte sove med ørepropper i mitt eget hjem? Folk må jo lære seg å ta hensyn istedet, når de har naboer vegg-i-vegg.. Anonymkode: 4575b...8ed 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #6 Skrevet 13. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal vel ikke måtte sove med ørepropper i mitt eget hjem? Folk må jo lære seg å ta hensyn istedet, når de har naboer vegg-i-vegg.. Anonymkode: 4575b...8ed Du skriver "hele tiden" i overskriften, men beskriver videre at det har skjedd 4-5 ganger og da i 05.30-6.00 -tiden. Tror ikke problemet er så stort som du skal ha det til og når du velger å bo i en 4-manns bolig, som det i tillegg er lytt i, så må du regne med noen lyder og litt bråk. Bruk ørepropper! Anonymkode: 9c677...b6a 9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #7 Skrevet 13. august 2016 Ta det opp på neste husmøte? Anonymkode: 3c826...a76
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #8 Skrevet 13. august 2016 Jeg tenker egentlig at dere bare må leve med hverandre til en av dere flytter. Du vil ikke sove med ørepropper i eget hjem, og hun vil neppe gjøre tiltak i eget hjem for å tilpasse seg deg. Når dette bare skjer en sjelden gang er det jo tydelig at det ikke er slik de pleier å ha det, så da vil nok mor prøve å få barnet til å sove igjen. Anonymkode: 7f87b...c46 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #9 Skrevet 13. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta det opp på neste husmøte? Anonymkode: 3c826...a76 Er du gal? Å få utlevert seg selv og barn på et slikt møte er ikke trivlig. Anonymkode: 7f87b...c46 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #10 Skrevet 13. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Er du gal? Å få utlevert seg selv og barn på et slikt møte er ikke trivlig. Anonymkode: 7f87b...c46 Det er ikke utlevering da. Alle andre naboer plages nok også av dette. Anonymkode: 3c826...a76
Forundret.. Skrevet 13. august 2016 #11 Skrevet 13. august 2016 Nå er det slik at de fleste steder har regel om at det skal være ro mellom 23 og 07. Siden dama er slik som hun er så ville jeg ha ringt på døra og minnet henne på dette med reglene og fortalt henne at hun.. Altså ikke sønnen nettopp bryter denne regelen ved å trampe og skrike. Du kan for all del ta igjen med samme ord og si at mellom det tidsrommet så er det tid for å sove, og at du er trøtt og vil gjøre nettopp det. At barnet gråter eller lager lyder er verre å gjøre noe med men det går faktisk ann å spørre om et forsøk på å holde ham rolig. Det å ha mor rolig derimot er en selvfølge at må kunne kreves. 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #12 Skrevet 13. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke utlevering da. Alle andre naboer plages nok også av dette. Anonymkode: 3c826...a76 Du skjønner nok uansett at dette vil bli godt mottat. Barn og oppdragelse er såre emner. Anonymkode: 7f87b...c46
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #13 Skrevet 13. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du skjønner nok uansett at dette vil bli godt mottat. Barn og oppdragelse er såre emner. Anonymkode: 7f87b...c46 Det får så være. Kan ikke la være å si fra fordi det er sårt. Skal faktisk være ro om natten, så moren kan ikke tillate seg å skrike til ungen i det tidsrommet. Anonymkode: 3c826...a76 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #14 Skrevet 13. august 2016 Gi ungen en ipad og la han bruke den. Når legger ungen seg? Klokka 18/19 siden han står opp 5...tipper jeg. Hun får skyve leggetiden og heller få søvn fra 20-7.30. Anonymkode: 428da...414
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #15 Skrevet 13. august 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gi ungen en ipad og la han bruke den. Når legger ungen seg? Klokka 18/19 siden han står opp 5...tipper jeg. Hun får skyve leggetiden og heller få søvn fra 20-7.30. Anonymkode: 428da...414 TS kan vel ikke gi ungen en ipad. Hvordan skal det skje, mener du ? Anonymkode: 30249...570 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #16 Skrevet 13. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det får så være. Kan ikke la være å si fra fordi det er sårt. Skal faktisk være ro om natten, så moren kan ikke tillate seg å skrike til ungen i det tidsrommet. Anonymkode: 3c826...a76 Å ta ting på tomanshånd er altså ikke mulig for voksne? Anonymkode: 7f87b...c46 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #17 Skrevet 13. august 2016 Sånn er det når man bor i nærheten av andre folk. Tåler man ikke lyder for man flytte et sted uten andre mennesker. Anonymkode: 0ba09...c19 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #18 Skrevet 13. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det når man bor i nærheten av andre folk. Tåler man ikke lyder for man flytte et sted uten andre mennesker. Anonymkode: 0ba09...c19 Handler ikke om å tåle lyder. Trampingen over gulvet er naturligvis ikke noe jeg kan klage på. Men at folk holder talenivået så høyt at andre ikke får sove, skal ikke være greit. Anonymkode: 4575b...8ed 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #19 Skrevet 13. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det når man bor i nærheten av andre folk. Tåler man ikke lyder for man flytte et sted uten andre mennesker. Anonymkode: 0ba09...c19 Vel, alt innen rimelighetens grenser. Har fint forståelse for at noe kan skje iblant, men bråker du hele tiden på natta så ville du ha hørt det fra meg og ville ganske enkelt få valget mellom å holde kjeft eller å bli politianmeldt for ordensforstyrrelse. Ditt valg. Anonymkode: f758c...31b 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #20 Skrevet 13. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gi ungen en ipad og la han bruke den. Når legger ungen seg? Klokka 18/19 siden han står opp 5...tipper jeg. Hun får skyve leggetiden og heller få søvn fra 20-7.30. Anonymkode: 428da...414 Er det ts sitt ansvar å kjøpe en pad til ungen til naboen? Anonymkode: 10de7...a32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå