Gå til innhold

Utredning, hvor lang tid tok det før dere fikk time?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen i går og tok en helsesjekk(blodprøve) og legen har sendt hennvisning til sykehuset for utredning. (Gynekolog). Hvor lang tid tok det for dere som har hatt utrening før dere fikk innkallelse til den første timen?

Anonymkode: 9a12b...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde super flaks, fikk time dagen etter jeg var hos legen(noen hadde avbestilt) og jeg leverte den direkte i luken dit jeg ble "innkallt". Første tur tok jeg innvendig ultralyd, fikk beskjed om å vente noen mnd(venta 5 mnd nå) også bli henvist på nytt, så da blir det utredning deretter.

Anonymkode: 1eea9...746

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 4 måneder. Etter det tok det 6 mnd før vi var i gang med forsøk. Da var vi ganske ferdig utredet før henvisning ble sendt, dvs at alle tester var tatt, unntatt hiv og hepatitt. Og at vi hadde forsøkt Pergo og alle andre løsninger. 

Anonymkode: d3419...b69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisti skrev:

2 mnd (ikke gynekolog på sykehus). 

Takk for svar. Hvorfor ikke gynekolog?

Anonymkode: 9a12b...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ca 4 måneder. Etter det tok det 6 mnd før vi var i gang med forsøk. Da var vi ganske ferdig utredet før henvisning ble sendt, dvs at alle tester var tatt, unntatt hiv og hepatitt. Og at vi hadde forsøkt Pergo og alle andre løsninger. 

Anonymkode: d3419...b69

Takk for svar, kan jeg spørre hvor gammel du var da?

Anonymkode: 9a12b...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg hadde super flaks, fikk time dagen etter jeg var hos legen(noen hadde avbestilt) og jeg leverte den direkte i luken dit jeg ble "innkallt". Første tur tok jeg innvendig ultralyd, fikk beskjed om å vente noen mnd(venta 5 mnd nå) også bli henvist på nytt, så da blir det utredning deretter.

Anonymkode: 1eea9...746

Takk for svar. Flaks er bra:)

Anonymkode: 9a12b...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Hvorfor ikke gynekolog?

Anonymkode: 9a12b...5e1

Jo det var til gynekolog, men ikke på sykehus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Sisti skrev:

Jo det var til gynekolog, men ikke på sykehus. :)

Ok☺️

Anonymkode: 9a12b...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått innkallelse og det er først om 6 månder🙈 Jeg visste det kunne ta tid, men et halvt år hadde jeg aldri trodd det ville ta siden jeg er 36 år. Jeg vuderer sterkt bestille en time for utredning privat. Vet dere hvor

lang ventetid det pleier å være privat?

Anonymkode: 9a12b...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag har jeg fått innkallelse og det er først om 6 månder🙈 Jeg visste det kunne ta tid, men et halvt år hadde jeg aldri trodd det ville ta siden jeg er 36 år. Jeg vuderer sterkt bestille en time for utredning privat. Vet dere hvor

lang ventetid det pleier å være privat?

Anonymkode: 9a12b...5e1

Noen dager bare... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisti skrev:

Noen dager bare... ;)

Ok så bra. Takk for svar, men kan jeg gå på utrening/forsamtale aleine den første gangen? Min mann er borte på jobb i et par uker.

Anonymkode: 9a12b...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok så bra. Takk for svar, men kan jeg gå på utrening/forsamtale aleine den første gangen? Min mann er borte på jobb i et par uker.

Anonymkode: 9a12b...5e1

Ja. Bare pass på å bli enige med legen om at din mann skal levere sædprøve når han er tilbake (uansett hva de finner/ikke finner hos deg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sisti skrev:

Ja. Bare pass på å bli enige med legen om at din mann skal levere sædprøve når han er tilbake (uansett hva de finner/ikke finner hos deg). 

Ok. Takk for hjelpen:)

Anonymkode: 9a12b...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble henvist i september og fikk brev om at de ville prøve å skaffe oss time innen utgangen av februar, men vi fikk tidlig i desember. Da hadde det gått 10 uker. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, merett2 skrev:

Vi ble henvist i september og fikk brev om at de ville prøve å skaffe oss time innen utgangen av februar, men vi fikk tidlig i desember. Da hadde det gått 10 uker. 😊

Så heldig dere var. Jeg synsy det er veldig lang ventetid, men lite man får gjort med det. Kanskje de ikke synst jeg er så gammel som jeg føler😜☺️  Jeg fyller 37 år i februar..

Anonymkode: 9a12b...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg fått time hos Hausken på onsdag neste uke. Glad for at jeg valgte å ta det privat👏🏻 Greit å utelukke eventuelle feil tidligst mulig da klokken tikker for min del!

Anonymkode: 9a12b...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, August 18, 2016 at 18.26, AnonymBruker skrev:

Så heldig dere var. Jeg synsy det er veldig lang ventetid, men lite man får gjort med det. Kanskje de ikke synst jeg er så gammel som jeg føler😜☺️  Jeg fyller 37 år i februar..

Anonymkode: 9a12b...5e1

Du får ikke komme foran i køen selv om du er eldre. Jeg begynte også utredningda jeg fylte 36, og gikk privat for å femskynde prosessen. Det tok også 23 mnd fra første time og til barnet ble født, så vi trengte tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Biloba skrev:

Du får ikke komme foran i køen selv om du er eldre. Jeg begynte også utredningda jeg fylte 36, og gikk privat for å femskynde prosessen. Det tok også 23 mnd fra første time og til barnet ble født, så vi trengte tiden. 

Huff det var lenge, men hva var galt med dere? Har dere fått flere barn?💕

Vi fikk nå henvisning tidligere pga alderen min, så det hjelper jo litt på. Uansett vi betaler heller litt ekstra for å finne ut om det er noe galt nå enn å vente i 6 mnd.

Anonymkode: 9a12b...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornuftig å gå privat hvis man har råd. Vi startet i det offentlige siden det bare var 2 mnd ventetid, men måtte etter hvert gå privat for i det offentlige må du ikke bare vente lenge på første time, det går også lang tid mellom hver time. Da vi gikk privat gikk det plutselig slag i slag. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...