Gjest Jan-Andre Skrevet 13. august 2016 #1 Skrevet 13. august 2016 (endret) En mann kan ikke si fra seg forsørgeransvaret for sine barn. Men en kvinne står fritt til å adoptere bort barnet til staten, så sant hun ikke har oppgitt noen far. Hun vil da heller ikke stå økonomisk ansvarlig for barnet i form av f.eks. barnebidrag. Hvorfor regnes ikke kvinner som fullverdige omsorgspersoner på lik linje med menn? Endret 13. august 2016 av Jan-Andre
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #2 Skrevet 13. august 2016 En far kan også adoptere bort barnet til staten og ikke ha noe forsørgeransvar, hvis han er eneste forelder. Ukjent mor er jo fysisk umulig, men det skjønner du sikkert. Reglene er uansett like, er det ingen far kan mor adoptere bort, er det ingen mor kan far adoptere bort. Så hva mener du egentlig her? Anonymkode: 516b9...f59 6
Gjest Jan-Andre Skrevet 13. august 2016 #3 Skrevet 13. august 2016 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: En far kan også adoptere bort barnet til staten og ikke ha noe forsørgeransvar, hvis han er eneste forelder. Ukjent mor er jo fysisk umulig, men det skjønner du sikkert. Reglene er uansett like, er det ingen far kan mor adoptere bort, er det ingen mor kan far adoptere bort. Så hva mener du egentlig her? Anonymkode: 516b9...f59 Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg mener, men jeg mener kanskje at man fortsatt burde stå økonomisk ansvarlig om man velger å adoptere bort. Altså betale barnebidrag etter evne. Endret 13. august 2016 av Jan-Andre
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #4 Skrevet 13. august 2016 1 minutt siden, Jan-Andre skrev: Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg mener, men jeg mener kanskje at man fortsatt burde stå som økonomisk ansvarlig om man velger å adoptere bort. Altså betale barnebidrag etter evne. Det du skriver her har lite med hovedinnlegget å gjøre, som først og fremst virker som et forsøk på å skape en fordummende diskusjon om kvinner versus menn. Anonymkode: cc301...015 6
Gjest Jan-Andre Skrevet 13. august 2016 #5 Skrevet 13. august 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du skriver her har lite med hovedinnlegget å gjøre, som først og fremst virker som et forsøk på å skape en fordummende diskusjon om kvinner versus menn. Anonymkode: cc301...015 At det er god likestillingspolitikk burde vel ansees som både en bonus og et viktig element, syns du ikke? Dagens praksis vitner jo om et nokså patriarkalsk syn på kvinnen, i og med at hun blir en fullverdig omsorgsperson (med det ansvaret det medfører) først når det er en far med i bildet. Endret 13. august 2016 av Jan-Andre
Brunhilde Skrevet 13. august 2016 #6 Skrevet 13. august 2016 3 timer siden, Jan-Andre skrev: At det er god likestillingspolitikk burde vel ansees som både en bonus og et viktig element, syns du ikke? Dagens praksis vitner jo om et nokså patriarkalsk syn på kvinnen, i og med at hun blir en fullverdig omsorgsperson (med det ansvaret det medfører) først når det er en far med i bildet. Er du idiot, eller bare later du som? 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #7 Skrevet 13. august 2016 Kvinner er jo bedre forsørgere, og det vet jo du også. En mann kan komme og gå i barnas liv som han vil. Han har rett til samvær, og rett til å la være. Det hadde også blitt meget spesielt å få bidrag for et barn du har valgt å ta til deg som ditt eget ved adopsjon. Anonymkode: 39fca...f41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå