Gå til innhold

Hunden biter etter meg når jeg gårni uniform.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror ikke problemet er at jeg skal dra på jobb. Da den er vant med at jeg kan gå ut ellers også, eller dra på besøk til noen uten å ha den med. Jeg adopterte den fra omplassering for et par år siden, denvar mishandlet og eid sv narkomane. Den har blitt bedre og bedre med årene, den har begynt å sove alene og er ikke lenger like redd når jeg tar frem støvsugeren. Den er altid glad for at jeg kommer hjem, men i normale klær. Hun kommer altid bort til meg og biter uniformen både når jeg drsr på jobb og kommer hjem. Den forandrer seg totslt når den ser uniformen. Hun er ikke aggressiv og skal angripe meg, men det er tydelig at hun ikke liker unifomen. Reagerer den på refleksene, eller lukter det noe?

Anonymkode: 4d65e...c2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan det være at den har dårlige erfaringer når det gjelder uniformer fra tidligere? Da den bodde hos de tidlige eierne? Ikke vet jeg, men noe må det jo være.. Hvis du vet om noen som driver med hunder, kunne du eventuelt hørt med de. Isåfall, lykke til og håper det ordner seg :)

Endret av caline
  • Liker 2
Skrevet

Du kan f.eks kaste ned noen godbiter på gulvet med en gang du kommer inn til hunden med uniform. Så fort den titter opp på deg, si "bra!" og gi godbit. Endre hundens assosiasjon til uniform med noe positivt.

Hvis bare synet av deg i uniform stresser den sånn opp at den ikke tar godbit, så kan du starte med f.eks bare å legge frem buksa og belønne med godbit bare for at hunden er nær uten å gjøre noe.

• Liker 4
Skrevet

Hvis tidligere eiere var narkomane, kan det jo hende det har vært en del politi og andre uniformerte der, i det hunden trodde var skumle situasjoner. Dermed er du "skummel" eller "farlig" når du har på deg uniform.

• Liker 1
Skrevet

Eller så kobler den enkelt og greit at uniform betyr at du skal dra..

Skrevet

Hvor jobber du? Kan det rett og slett være at hunden er anarkist? 

Anonymkode: 8ec06...89d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...