Gå til innhold

Hvordan fortelle han at jeg har mensen? Før vi roter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han jeg holder på med har spurt om jeg vil ta turen til han i morgen og har også sagt at han er alene hjemme. Jeg tar jo det som et hint i forhold til sex og vi har hatt sex flere ganger før. Men nå har jeg dessverre mensen, så det blir ingen sex (hvertfall ikke penetrering). 

Jeg synes det er kleint å si i fra på forhånd, for mensen er jo noe alle jenter har innimellom. 

Men hvordan skal jeg si det til han? Tidligere når jeg har datet/vært sammen med noen så synes jeg det har blitt litt kleint. Sånn: "eh, du...vi kan ikke ha sex, jeg har mensen" (som regel etter vi har rotet litt). Så hvordan forteller dere det?

Anonymkode: e1132...dff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Det passer ikke i kveld". Enkelt og greit, og om han er en normalt oppegående mann forstår han hva det dreier seg om. Dersom det blir litt klein/stille stemning kan du jo videre foreslå hva dere skal gjøre i kveld. Eksempelvis se en film, spille et spill eller lignende. Jeg tolker det dithen at du er ute etter et seriøst forhold, så sånn sett bør det jo ikke være et problem. 

Anonymkode: 02dcb...e2b

• Liker 2
Skrevet

Jeg har sagt det rett ut tidligere: "jeg vil gjerne komme men bare sånn at du vet det så har jeg mensen", har skrevet det på sms da. Har erfart at mange fyrer rett og slett ikke tenker på at vi kvinner har mensen, så hvis jeg har sagt som foreslått over her at "det passer ikke i kveld" så har de begynt å overtenke  (jepp ikke bare vi som gjør det) og stiller masse spørsmål. Da føles det teit å ikke bare ha sagt med engang at det er mensen som er grunnen. 

• Liker 3
Gjest Linaria
Skrevet

Best å si det rett ut, ja. Mange menn tenker, forståelig nok, ikke så ofte på at vi kan ha mensen, og "det passer ikke i kveld" kan misforstås. Best å bare si det som det er.

Skrevet
4 timer siden, Summer lady skrev:

Jeg har sagt det rett ut tidligere: "jeg vil gjerne komme men bare sånn at du vet det så har jeg mensen", har skrevet det på sms da. Har erfart at mange fyrer rett og slett ikke tenker på at vi kvinner har mensen, så hvis jeg har sagt som foreslått over her at "det passer ikke i kveld" så har de begynt å overtenke  (jepp ikke bare vi som gjør det) og stiller masse spørsmål. Da føles det teit å ikke bare ha sagt med engang at det er mensen som er grunnen. 

Ved spørsmålsstilling er det jo bare å si det rett ut, men jeg har aldri møtt en mann som har hatt behov for ytterligere forklaring. 

Anonymkode: 02dcb...e2b

• Liker 1
Gjest Uchiha Madbrah
Skrevet

Si det som det er. Vi er menn. Vi vet at dere har mensen. Er ikke noe du trenger å være flau over eller skjule.
Når du sier "passer ikke", så er det som Linaria sier ovenfor, det kan tolkes at du trekker deg i siste liten.

Skrevet

Det virker som du ikke er fremmed for å ha sex med ham. Feks oralsex? Du kan jo si det på en pirrende måte. I dag har jeg mensen, men jeg får kanskje lov å kose litt med deg allikevel? 

Skrevet

Jeg ville ha sagt det i en ikke-seksuell setting. Bare nevn at du er sliten/har litt vondt i magen/i litt merkelig humør eller lignende fordi du har mensen.

Skrevet

Det beste er ofte å si det rett ut,for ikke alle skjønner hint.

Jeg sa det direke til han jeg datet,for han begynte med en gang jeg kom hjem til han og snakke om at han hadde lyst på meg. Stemningen sank kanskje litt da jeg fortalte det,men vi endte likevel med å ha sex og han slikket meg også (med tampong). Det er ikke så nasty å ha sex under mensen.Dersom du ikke føler det ukomfortabelt selv da på grunn av menssmerter osv.

Anonymkode: d1c2a...75d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...