Gå til innhold

Amme 12-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du hadde kommet over en situasjon hvor du hadde sett en 12-åring bli ammet, hva hadde du tenkt? For stort? Ville det vært en stor nok grunn til at et barn i nesten ungdomsskolealder skulle fått pupp? Synspunkter? :)

Anonymkode: 97534...1a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er Ok for både mor og barn, hadde jeg ikke brydd meg :) Mye god næring i morsmelk, og sikkert bra med tanke på bounding mellom mor og sønn/datter :)

Anonymkode: 27c0f...9b5

• Liker 1
Skrevet

Er det noe å lure på? Jeg ville selvfølgelig bli sjokkert og lure på hva i all verden det var som foregikk. Jeg kan ikke komme på en eneste gid grunn til noe slikt, og vil anse det som et slags overgrep (samme om det er jente eller gutt). En slik mor må være svært forstyrret, og gjøre barnet sitt det også. Jeg ville fundert på hvem/hvilken instans jeg burde varsle. 

Kan ikke tenke meg at noen andre ikke ville tenkt at alt over... 3-5 år kanskje?... er for stort uansett, og ingen har vel det synspunktet at slikt skulle være greit? 

• Liker 32
Skrevet

Jeg ville lurt på hva som feilte moren. 

• Liker 16
Skrevet

Jeg hadde kontaktet barnevernet. Å amme en 12 åring er ekkelt og egoistisk av mor.
Et så gammelt barn har på ingen måte behov for pupp.

• Liker 16
Skrevet

Barnevern! 12-åringar er snart biologisk i stand til å bli foreldre sjølv, heilt horribel tanke å amme.

• Liker 7
Skrevet

Ville også ha tatt kontakt med barnevernet.  En mor som ammer en 12 åring er syk og helt kookoo i hodet.  

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at det skulle være ok på noen måte

• Liker 5
Skrevet

Dette er jo tydeligvis en tenkt situasjon så jeg gidder ikke å hisse meg opp over det, TS.

Anonymkode: 6fd9a...f89

• Liker 1
Skrevet

Omsorgssvikt hadde jeg tenkt. Stakkars unge.

Anonymkode: 7c327...4ab

• Liker 3
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Ekkelt, kvalmt

Hadde absolutt meldt til barnevernet

Anonymkode: e0590...64b

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde kommet over en situasjon hvor du hadde sett en 12-åring bli ammet, hva hadde du tenkt? For stort? Ville det vært en stor nok grunn til at et barn i nesten ungdomsskolealder skulle fått pupp? Synspunkter? :)

Hypotetisk situasjon eller har du observert noe? 

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde meldt fra til barnevernet om ekstrem omsorgssvikt. Tydelig at barnet er kraftig mentalt tilbakestående dersom moren behandler det som en liten baby på 3. Da må jo barnet ha vært mishandlet, isolert eller utsatt for annen grov omsorgssvikt!

Endret av QQbaby
  • Liker 2
Skrevet

Hvis en 12 åring trenger morsmelk pga sykdom eller osv da kan den få det på flaske eller kopp.  Så det er greit å la en 12 åring suger på pupper til moren sin, men omvendt blir en mann en pedofil.  Hårreisende. 

• Liker 1
Skrevet

Ingen 12-åring behøver morsmelk.

Det er nemlig mye mindre næring i morsmelk enn man tror - spesielt etter 12 år! Er det pga næringen, så finnes det bedre næringsdrikker med rett sammensettning for store barn.

Det er bare 71 kalorier i 100 ml morsmelk: http://www.matvaretabellen.no/breast-milk-11.001

Næringsdrikker fra apoteket har en annen sammensettning: https://www.apotek1.no/kost-og-ernaering/medisinsk-ernaering/fullverdige-naeringsdrikker

Forøvrig er det omsorgsvikt å amme en 12-åring, jeg ville tenkt moren er pedofil. Det er vanligere at pedofile mødre/kvinner skjuler sine handlinger som omsorg, altså er det vanskeligere å avsløre at det faktisk handler om seksuelle handlinger.

http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=144379&a=3

• Liker 4
Skrevet

Morsmelk er mye mer en bare næring-  lovende førskning ang antistoffer og kreftsyke- men uansett er jeg helt enig med deg...pedofil. 

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde sendt anonym bekymringsmelding til Barnevernet-men Gro Nylander har hjernevasket Norge med at man i rike i-land bør amme til barna er 22 år.

Anonymkode: 5b51e...eb1

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke naturlig. Til og med kattemor jager bort kattungene når hun syns de er for store.

2 år syns jeg er maks.

Jeg vet mange sier 1 år er maks og noen til og med 6 mnd...

selv ammet jeg til de var 16 og 21 mnd, syns det var lenge nok.

Anonymkode: d1643...5e2

Skrevet
12 timer siden, BlendaSensitive skrev:

Ingen 12-åring behøver morsmelk.

Det er nemlig mye mindre næring i morsmelk enn man tror - spesielt etter 12 år! Er det pga næringen, så finnes det bedre næringsdrikker med rett sammensettning for store barn.

Det er bare 71 kalorier i 100 ml morsmelk: http://www.matvaretabellen.no/breast-milk-11.001

Næringsdrikker fra apoteket har en annen sammensettning: https://www.apotek1.no/kost-og-ernaering/medisinsk-ernaering/fullverdige-naeringsdrikker

Forøvrig er det omsorgsvikt å amme en 12-åring, jeg ville tenkt moren er pedofil. Det er vanligere at pedofile mødre/kvinner skjuler sine handlinger som omsorg, altså er det vanskeligere å avsløre at det faktisk handler om seksuelle handlinger.

http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=144379&a=3

Nei, det vil jeg ikke tro...... det er kanskje mer at hun ikke klarer å gi slipp på babyen sin, å se at barnet faktisk er stort.
At hun er redd barnet ikke lenger skal være avhengig av henne. 
Noe psykiatri vil jeg si, men absolutt ikke noe seksuelt.

Amming er ikke seksuelt!

Anonymkode: d1643...5e2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...