AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #41 Skrevet 13. august 2016 Denne el.l. ville jeg ha valgt " Pen sofa i lys brun mikrofiber av merket Skalma (dansk produsert) selges pga innkjøp av en ny og større. Sofaen er 4-5 år gammel, men fortsatt i god stand. Denne sofaen er ganske spesiell da den har en elektrisk uttrekkbar sjeselong som styres med en fjernkontroll. Sjeselongen er på det lengste cirka 190 cm lang og kan fungere bra som en ekstraseng. Sofaen har 2 løse hodestøtter som kan tas av om ønskelig. Jeg har også noen ekstra deler/sider som kan brukes om man ønsker å flytte sjeselongen til motsatt side. Sofaen ble kjøpt ny på Skeidar for rundt 14.000,- " http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=44519396 Anonymkode: 74997...8d8 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #42 Skrevet 13. august 2016 Evt en slik Anonymkode: 74997...8d8 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #43 Skrevet 13. august 2016 5 timer siden, fresia skrev: jeg ville gått for alternativ 1, men med sofa med sjeselong. forsto det slik at om du går for alternativ 2 ville du kjøpt sofa brukt og da er det vel ikke noe i veien for å kjøpe en pent brukt sofa med sjeselong? det trenger ikke å være så dyrt :-) Jeg har allerede sofa med sjeselong der, og er ikke fornøyd med den. Ektorp 2 og 3-setere selges veldig billig på finn (ofte gis bor). Ektorp med sjeselong selges ganske dyrt Skal jeg ha sofa med sjeselong kan jeg like gjerne beholde den jeg har, og det ønsker jeg ikke. Jeg liker litt forandring 1 time siden, AnonymBruker skrev: Denne el.l. ville jeg ha valgt " Pen sofa i lys brun mikrofiber av merket Skalma (dansk produsert) selges pga innkjøp av en ny og større. Sofaen er 4-5 år gammel, men fortsatt i god stand. Denne sofaen er ganske spesiell da den har en elektrisk uttrekkbar sjeselong som styres med en fjernkontroll. Sjeselongen er på det lengste cirka 190 cm lang og kan fungere bra som en ekstraseng. Sofaen har 2 løse hodestøtter som kan tas av om ønskelig. Jeg har også noen ekstra deler/sider som kan brukes om man ønsker å flytte sjeselongen til motsatt side. Sofaen ble kjøpt ny på Skeidar for rundt 14.000,- " http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=44519396 Anonymkode: 74997...8d8 Regner med du mener formen? Sofaen du viser til er i mikrofiber, det er helt uaktuelt. Ikke ser den god ut heller. Som nevnt, jeg ønsker ikke sofa med sjeselong, det har jeg allerede 1 time siden, AnonymBruker skrev: Evt en slik Anonymkode: 74997...8d8 En slik er det jeg skal kjøpe når jeg (om et par år) får nok penger til å kjøpe en helt ny sofa. Anonymkode: c940b...3ec
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #44 Skrevet 13. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Alternativ 1 om du og barna er oftest alene og har venninne/venn på besøk nå og da Alternativ 2 om du ofte har kaffegjester som krever mer sitteplasser Anonymkode: cc19a...500 Er som oftest alene ja Tenkte det kunne vært praktisk å kunne ligge i hver vår sofa? Barnet vil ha alternativ 1, så man kan se direkte på tven når man sitter riktig i sofaen Alternativ 1 er jo definitivt billigst, trenger bare å hente sofaen, siden jeg allerede eier den. Anonymkode: c940b...3ec
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #45 Skrevet 13. august 2016 Stemmer også for alternativ 1. Deilig med litt mer luft og ledig gulvplass sånn til hverdags :-) Anonymkode: d1a6e...eb2 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #46 Skrevet 13. august 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemmer også for alternativ 1. Deilig med litt mer luft og ledig gulvplass sånn til hverdags :-) Anonymkode: d1a6e...eb2 Takk for svar Sant det, og så blir ikke peisen bortgjemt slik som den blir bak toseteren på alt.2. Anonymkode: c940b...3ec
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #47 Skrevet 14. august 2016 Alternativ 2 ser best ut. Det er en uting å innrede et rom etter tv-en og alltid ha øynene dit. Anonymkode: c7ee8...e4d 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #48 Skrevet 14. august 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har allerede sofa med sjeselong der, og er ikke fornøyd med den. Ektorp 2 og 3-setere selges veldig billig på finn (ofte gis bor). Ektorp med sjeselong selges ganske dyrt Skal jeg ha sofa med sjeselong kan jeg like gjerne beholde den jeg har, og det ønsker jeg ikke. Jeg liker litt forandring Regner med du mener formen? Sofaen du viser til er i mikrofiber, det er helt uaktuelt. Ikke ser den god ut heller. Som nevnt, jeg ønsker ikke sofa med sjeselong, det har jeg allerede En slik er det jeg skal kjøpe når jeg (om et par år) får nok penger til å kjøpe en helt ny sofa. Anonymkode: c940b...3ec Ja, jeg mener formen Anonymkode: 74997...8d8
Rosalie Skrevet 15. august 2016 #49 Skrevet 15. august 2016 Hva ned et alt 1b? Bytt ut den grusomt upraktiske sofaen (jepp, har hatt slik selv) med en mer praktisk tre-seter som du kjøper brukt på Finn.no. Vi har tilsvarende den løsningen, men med sjeselong inn mot veggen. Vi har denne sofaen: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S69005359/ Akternativt: Prøv å finne to to-setere brukt, til alt 2.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #50 Skrevet 15. august 2016 2 timer siden, Rosalie skrev: Hva ned et alt 1b? Bytt ut den grusomt upraktiske sofaen (jepp, har hatt slik selv) med en mer praktisk tre-seter som du kjøper brukt på Finn.no. Vi har tilsvarende den løsningen, men med sjeselong inn mot veggen. Vi har denne sofaen: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S69005359/ Akternativt: Prøv å finne to to-setere brukt, til alt 2. Jeg har også Kivik og vil ikke anbefale den til noen. Vond å sitte i (harde puter) og dårlig kvalitet på stoffet. Den ble veldig fort slitt, falmet og nuppete. Anonymkode: ce2e7...6f7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #51 Skrevet 17. august 2016 Den 14.8.2016 at 12.43, AnonymBruker skrev: Alternativ 2 ser best ut. Det er en uting å innrede et rom etter tv-en og alltid ha øynene dit. Anonymkode: c7ee8...e4d Vi ser mye på tv, så egentlig kan vel stua kalles tv-stue. Eneste tv'en i huset, så den står på så og si hele tiden da vi er hjemme Men alt. 2 føler jeg også ser best ut, selv om det vil føles mye trangere. Den 15.8.2016 at 14.23, Rosalie skrev: Hva ned et alt 1b? Bytt ut den grusomt upraktiske sofaen (jepp, har hatt slik selv) med en mer praktisk tre-seter som du kjøper brukt på Finn.no. Vi har tilsvarende den løsningen, men med sjeselong inn mot veggen. Vi har denne sofaen: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S69005359/ Akternativt: Prøv å finne to to-setere brukt, til alt 2. Vet ikke helt om jeg skjønner hvilken upraktisk sofa du mener? Ellers er Kivik dessverre en vond og ubehagelig sofa (veldig synd, siden den er veldig lekker). Jeg ønsker ikke sofa med sjeselong nå heller To tosetere eller en treseter og en toseter er litt sånn hipp som happ, men en treseter i tillegg er praktisk da man kan ligge rett ut på den, jeg er litt for lang til å ligge rett ut på en toseter Den 15.8.2016 at 16.50, AnonymBruker skrev: Jeg har også Kivik og vil ikke anbefale den til noen. Vond å sitte i (harde puter) og dårlig kvalitet på stoffet. Den ble veldig fort slitt, falmet og nuppete. Anonymkode: ce2e7...6f7 Dessverre veldig enig. Husker jeg jublet da de fikk inn Kivik-serien, gledet meg så fælt til å prøve og tenkte endelig at de hadde en kjempefin sofa. Men komforten var grusom Anonymkode: c940b...3ec
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #52 Skrevet 17. august 2016 Morsom tråd. Ts: du er på et diskusjonsforum. Folk engasjerer seg og svarer, det er jo bra. Skulle folk holdt seg 100% innenfor det du spør om i starten, tipper jeg at du ikke hadde fått noe svar og engasjement. Se det som noe positivt at du får mange innspill, kanskje kommer det opp noe du ikke har tenkt selv som mulig løsning. Det er bedre å takke for inspill og så sile ut i eget hode, enn å bli sur på folk som gidder. Om dette var min stue: alt 1 hvis alt 2 hadde kostet meg noe. Hadde heller valg å spare til at alternativ 3, uansett hvor få lapper det var snakk om. Alt 1 tenker jeg at kan være ok (men jeg hater sofaer det ikke går å sitte normalt i når jeg er på besøk). Anonymkode: 5c81b...3b4 3
Rosalie Skrevet 17. august 2016 #53 Skrevet 17. august 2016 Og vi elsker Kivik. Har hatt den i tre år nå, mye brukt, ser ikke slitasje en gang. Deilig og fast, og fungerer supert som gjesteseng når det må til. Vi brukte vel to ettermiddager på prøvesitting på IKEA før vi bestemte oss, etter å ha brent oss på å kjøpe sofa som den i alt 1 mer eller mindre på sparket. Sofaen i alt 1 går det jo ikke an å sitte ordentlig i, og prøver man å ta en middagshvil på den ruller man så langt inn i ryggen som det går an å komme, og må nesten spas ut igjen. Å sitte og spise middag i den må jo være helt umulig. Jeg tror jeg heller hadde beholdt dagens løsning, og lagt til side noen hundrelapper hver måned til ny(e) sofa(er).
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #54 Skrevet 17. august 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Morsom tråd. Ts: du er på et diskusjonsforum. Folk engasjerer seg og svarer, det er jo bra. Skulle folk holdt seg 100% innenfor det du spør om i starten, tipper jeg at du ikke hadde fått noe svar og engasjement. Se det som noe positivt at du får mange innspill, kanskje kommer det opp noe du ikke har tenkt selv som mulig løsning. Det er bedre å takke for inspill og så sile ut i eget hode, enn å bli sur på folk som gidder. Om dette var min stue: alt 1 hvis alt 2 hadde kostet meg noe. Hadde heller valg å spare til at alternativ 3, uansett hvor få lapper det var snakk om. Alt 1 tenker jeg at kan være ok (men jeg hater sofaer det ikke går å sitte normalt i når jeg er på besøk). Anonymkode: 5c81b...3b4 Hehe, jeg vet dette. Men den AB'en som drev på slik klarte ikke forstå at 200 cm er mindre enn 230 cm, og jeg brukte rimelig lang tid på å lage nye plantegninger hele tiden for å forklare hvorfor de forslagene ikke gikk. Noe de fleste forstår av en målsatt tegning Så jeg føler jeg var altfor hyggelig, og burde bare latt være å svare denne AB'en som antakelig trollet meg med vilje for å få meg provosert (Og klarte det, hehe!) De andre har hatt gode innspill, så er takknemlig for svar Hm ja, jeg vet mange ikke liker sofaer man ikke kan sitte pent i. Har tenkt over det også, men 90% av tiden vi bruker i sofaen er "lettere henslengt" for å se på tv. Hadde jeg hatt to stuer hadde jeg hatt en med sitte-pent-sofa og en tv-sofa Jeg vet jeg får inn penger til våren, men jeg klarer ikke en vinter til med vond sofa, så jeg må ha en midlertidig løsning nå et år frem i tid. Tenker at hvis jeg går for alt. 2 så kanskje jeg ikke bryr meg om å kjøpe ny sofa helt med en gang. De er jo uansett lette å selge. Sofaen tilhørende alt. 1 klarer jeg å finne plass til senere når jeg kjøper den store sjeselongsofaen jeg har planlagt om et års tid. Anonymkode: c940b...3ec
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #55 Skrevet 17. august 2016 26 minutter siden, Rosalie skrev: Og vi elsker Kivik. Har hatt den i tre år nå, mye brukt, ser ikke slitasje en gang. Deilig og fast, og fungerer supert som gjesteseng når det må til. Vi brukte vel to ettermiddager på prøvesitting på IKEA før vi bestemte oss, etter å ha brent oss på å kjøpe sofa som den i alt 1 mer eller mindre på sparket. Sofaen i alt 1 går det jo ikke an å sitte ordentlig i, og prøver man å ta en middagshvil på den ruller man så langt inn i ryggen som det går an å komme, og må nesten spas ut igjen. Å sitte og spise middag i den må jo være helt umulig. Jeg tror jeg heller hadde beholdt dagens løsning, og lagt til side noen hundrelapper hver måned til ny(e) sofa(er). Fast og god sofa er to ting som ikke passer sammen for min del Er nettopp derfor jeg vil bytte fra den jeg har, fordi den er for fast. Nå kommer vi inn i sofatiden med mørke kvelder og mer innetid, og jeg irriterer meg over å sitte vondt hver eneste dag Kivik er jo også kjent for å være sofaer man ikke kan sitte pent i, siden de er for dype. Ektorpen har vel ti cm mindre dype i setet, der klarer man å sitte med beina på gulvet samtidig som ryggen er støttet av ryggputene. Jeg er for kort til å klare det i Kivik. (Og igjen, synes den er for hard, og har heller ingen "sprett", som kan gjøre harde sofaer bedre.) Irriterer meg at jeg ikke liker Kivik, for jeg mener det er en av de absolutt fineste sofaene i "de jeg har råd til"-kategorien. Anonymkode: c940b...3ec
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #56 Skrevet 17. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, jeg vet dette. Men den AB'en som drev på slik klarte ikke forstå at 200 cm er mindre enn 230 cm, og jeg brukte rimelig lang tid på å lage nye plantegninger hele tiden for å forklare hvorfor de forslagene ikke gikk. Noe de fleste forstår av en målsatt tegning Så jeg føler jeg var altfor hyggelig, og burde bare latt være å svare denne AB'en som antakelig trollet meg med vilje for å få meg provosert (Og klarte det, hehe!) De andre har hatt gode innspill, så er takknemlig for svar Hm ja, jeg vet mange ikke liker sofaer man ikke kan sitte pent i. Har tenkt over det også, men 90% av tiden vi bruker i sofaen er "lettere henslengt" for å se på tv. Hadde jeg hatt to stuer hadde jeg hatt en med sitte-pent-sofa og en tv-sofa Jeg vet jeg får inn penger til våren, men jeg klarer ikke en vinter til med vond sofa, så jeg må ha en midlertidig løsning nå et år frem i tid. Tenker at hvis jeg går for alt. 2 så kanskje jeg ikke bryr meg om å kjøpe ny sofa helt med en gang. De er jo uansett lette å selge. Sofaen tilhørende alt. 1 klarer jeg å finne plass til senere når jeg kjøper den store sjeselongsofaen jeg har planlagt om et års tid. Anonymkode: c940b...3ec Jeg er ikke samme AB, men jeg reagerte virkelig og synes du var veldig lite hyggelig. Folk kommer med forslag uten baktanker helt gratis for å hjelpe deg, og selv om de ikke forstår alt perfekt kan man fremdeles være takknemlig og hyggelig. Personen forlangte ikke tegninger fra deg heller. Tror absolutt ikke denne AB trollet. Anonymkode: a8be6...b7a 7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #57 Skrevet 17. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke samme AB, men jeg reagerte virkelig og synes du var veldig lite hyggelig. Folk kommer med forslag uten baktanker helt gratis for å hjelpe deg, og selv om de ikke forstår alt perfekt kan man fremdeles være takknemlig og hyggelig. Personen forlangte ikke tegninger fra deg heller. Tror absolutt ikke denne AB trollet. Anonymkode: a8be6...b7a Gratis? Får du ikke betalt for innleggene dine? Anonymkode: ce2e7...6f7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #58 Skrevet 17. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gratis? Får du ikke betalt for innleggene dine? Anonymkode: ce2e7...6f7 I wish. Poenget mitt er folk i denne tråden hjelper henne av vennlighet, så når noen gjennom flere innlegg prøver å hjelpe henne, uansett om det er noe de kanskje ikke helt har forstått, så burde hun være takknemlig. Anonymkode: a8be6...b7a
Rosalie Skrevet 17. august 2016 #59 Skrevet 17. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fast og god sofa er to ting som ikke passer sammen for min del Er nettopp derfor jeg vil bytte fra den jeg har, fordi den er for fast. Nå kommer vi inn i sofatiden med mørke kvelder og mer innetid, og jeg irriterer meg over å sitte vondt hver eneste dag Kivik er jo også kjent for å være sofaer man ikke kan sitte pent i, siden de er for dype. Ektorpen har vel ti cm mindre dype i setet, der klarer man å sitte med beina på gulvet samtidig som ryggen er støttet av ryggputene. Jeg er for kort til å klare det i Kivik. (Og igjen, synes den er for hard, og har heller ingen "sprett", som kan gjøre harde sofaer bedre.) Irriterer meg at jeg ikke liker Kivik, for jeg mener det er en av de absolutt fineste sofaene i "de jeg har råd til"-kategorien. Anonymkode: c940b...3ec Nå bruker jeg aldri ryggstøtte når jeg skal sitte fint, da. Men så har jeg en kranglete rygg, og da venner man seg raskt til å sitte aktivt, med strak rygg og evt støtte i korsryggen. Sikkert derfor jeg liker Kivik så godt, da jeg kan sitte med forholdsvis rett rygg selv når jeg kryper oppi sofaen med pledd, te og bok. Husk at putene til Kivik er ulike på over- og undersiden. Dersom undersiden kommer opp etter lufting, merker man fort at sittekomforten er ikke-eksisterende. Håper du klarer å finne en sofa for deg.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #60 Skrevet 17. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke samme AB, men jeg reagerte virkelig og synes du var veldig lite hyggelig. Folk kommer med forslag uten baktanker helt gratis for å hjelpe deg, og selv om de ikke forstår alt perfekt kan man fremdeles være takknemlig og hyggelig. Personen forlangte ikke tegninger fra deg heller. Tror absolutt ikke denne AB trollet. Anonymkode: a8be6...b7a Innlegg nr. 16 er første gangen jeg svarer med irritasjon, da jeg har gjentatt flere ganger at det ikke er plass til å ha det slik. Jeg hadde jo ikke sagt at det ikke var plass hvis det var plass, da hadde jeg heller svart at jeg ikke ville ha det slik Jeg prøvde å forklare til denne AB'en flere ganger, og var hyggelig i flere svar før jeg ble irritert. Jeg sitter jo ikke og lyver om at det er for trangt! Jeg tegner mye plantegninger og tar det kanskje litt for gitt at folk skjønner en plantegning, og hvordan målestokk fungerer. Som nevnt, jeg burde bare latt være å svare 1 minutt siden, Rosalie skrev: Nå bruker jeg aldri ryggstøtte når jeg skal sitte fint, da. Men så har jeg en kranglete rygg, og da venner man seg raskt til å sitte aktivt, med strak rygg og evt støtte i korsryggen. Sikkert derfor jeg liker Kivik så godt, da jeg kan sitte med forholdsvis rett rygg selv når jeg kryper oppi sofaen med pledd, te og bok. Husk at putene til Kivik er ulike på over- og undersiden. Dersom undersiden kommer opp etter lufting, merker man fort at sittekomforten er ikke-eksisterende. Håper du klarer å finne en sofa for deg. Ja, jeg vet, har irritert meg over folk som selger Ektorper når putene ligger opp ned Er kun i varehusene til Ikea at jeg har prøvd Kivik. Kanskje jeg skulle gitt den et nytt forsøk. Merker også forskjell på mykheten på noen av trekkene. Altså at noen trekk gjør at sofaen føles mykere (sikkert bedre stretch?), mens noen andre får den til å virke hardere. Husker det var det samme med Karlstad-sofaene også. Anonymkode: c940b...3ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå