AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #1 Skrevet 12. august 2016 Hei! Samboeren og jeg har blitt enige om at vi etter hvert har lyst på en hund, så da har selvfølgelig matmor så smått begynt researchen. Vi vet begge hva som kreves når man skaffer seg et kjæledyr, og vi har begge erfaring med hund. MEN, jeg er usikker på hvilken rase vi bør begynne å titte på. Vi forhaster oss altså ikke, i denne prosessen. Vi bor i leilighet, og har ikke hage, men nydelige turmuligheter rett utenfor døra. Ønsker oss en hund som ikke røyter, som gjerne er allergivennlig (ingen av oss er allergiske, men kjekt for folk rundt oss) og som ikke er alt for stor. Vi vil gjerne gå flere, og lange turer, med hunden hver dag, men ingen av oss er utprega jakt- eller fjellmennesker. Hunden må etter valpeperioden klare å være alene en stund på dagtid, mens vi er på jobb. Vi har fleksible jobber, så vi kan ta hunden med på kontoret eller ha hjemmekontor innimellom, men ikke hver dag. Har sett litt på cockapoo, men ønsker å ha litt flere alternativer å titte på. Noen som har innspill? :D Anonymkode: 9dcff...8c0
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #2 Skrevet 12. august 2016 Bichon frise. Flotte hunder. Anonymkode: 81d45...0d6
Gjest Belle âme Skrevet 12. august 2016 #3 Skrevet 12. august 2016 Coton de tulear Løwchen Kerry blue terrier Tsvetnaya bolonka.
Kvinne87Rogaland Skrevet 12. august 2016 #4 Skrevet 12. august 2016 Dvergschnauzer - de hårer ikke og er koselige. Noen kan bli litt gneldrete men det kommer an på avl og oppdragelse. Den vi hadde var rolig. Må nappes/klippes to ganger i året
Mariecurie Skrevet 12. august 2016 #5 Skrevet 12. august 2016 Toypuddel! Har aldri hatt en sånn hærlig hund før. Les om den:) Er allergivennlig og røyter ikke. Er selvfølgelig ganske så subjektiv her 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #6 Skrevet 12. august 2016 Morkie eller Yorkie som de også blir kaldt! Flotte småhunder! Anonymkode: 28c4b...f4f 1
finnbjarne Skrevet 13. august 2016 #7 Skrevet 13. august 2016 Mellompuddel Middels stor, røyter ikke, herlige, hoppende vesner! Veldig blide og sosiale 1
Skywise Skrevet 13. august 2016 #8 Skrevet 13. august 2016 Kan være greit å nevne at raser som regnes som allergivennlige, ikke røyter og krever ganske mye pelsstell. Det går med noen timer på pelsstell i uka og de må bades månedlig, samt klippes. Pelsen er som regel som en svamp, de blir raskt våte til skinnet og både sand og kvist setter seg i pelsen. Diverse overtrekkdresser og dekken er som regel et must. Kan anbefale bichon havanais, bichon frisé, puddel og tibetansk terrier.
ArtyFarty Skrevet 14. august 2016 #9 Skrevet 14. august 2016 Den 13.8.2016 at 12.00, Skywise skrev: Kan være greit å nevne at raser som regnes som allergivennlige, ikke røyter og krever ganske mye pelsstell. Det går med noen timer på pelsstell i uka og de må bades månedlig, samt klippes. Pelsen er som regel som en svamp, de blir raskt våte til skinnet og både sand og kvist setter seg i pelsen. Diverse overtrekkdresser og dekken er som regel et must. Kan anbefale bichon havanais, bichon frisé, puddel og tibetansk terrier. Det kommer helt an på hva slags pels de har. Hunder som ikke røyter kommer i forskjellige pelstyper, og dermed varierer også menge pelsstell og hvor værbestandig pelsen er. TS: cockapoo er ingen rase, men en blanding. Du vet dermed ikke hva du får. Men tenk over hvor stor dere ønsker hunden skal være, hvor mye tid dere vil bruke på pelsstell, og om dere vil ha en mer førervar hund eller om dere vil ha en mer selvstendig type. 1
rh1 Skrevet 14. august 2016 #10 Skrevet 14. august 2016 Har selv portugisisk vannhund, og er storfornøyd💕 Lærevillig, "på", glad i tur men trenger ikke jobbe på i timevis, og hengiven. Men er en del pelsstell med dem!
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #11 Skrevet 14. august 2016 Cavalier king Charles spaniel! Herligste hundene som finnes. Vet ikke hvor allergivennlige de er da, og de er langhårede så de kan røyte litt. Jeg hadde en slik i mange år, og jeg har aldri opplevd maken. Hørte henne så og si aldri bjeffe, elsket lange turer i skog og mark og like glad i en kveld med kos på sofaen. Blir ikke så store og tar ikke så mye plass. Trenger bare en lang tur om dagen, og ikke noe mer enn det. Nydelig gemytt og utrolig snill og vennlig rase. Bate sørg for at oppdretter er seriøs, da det er noe helseproblemer hos rasen. Typisk hjertefeil. Vår hund ble 10 år gammel og hadde aldri noe sykdom. (Hvis ikke dere vil ha kåken full av hår så kan de klippes korte! Minst like fine er de også) Anonymkode: b3713...e6c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #12 Skrevet 18. august 2016 Jeg er allergiker og valget falt på chinese crested MED pels. Vi klipper jevnlig for å slippe mye pelsstell. Lar det gro litt ekstra på vinteren bare. Utrolig deilig med en tilnærmet røytefri hund. Han elsker tur, og blir gjerne med på fjellet og i skogen. Samtidig fungerer roligere dager like fint, så vi må ikke på langturer hver dag. Har hatt andre raser i oppveksten, og synes dette er den morsomste hunden jeg har hatt. Lettlært og god familiehund. Vi brukte mye tid på å lære den å være alene, da dette er en rase som blir veldig knyttet til flokken sin. Tok ut ferie og litt ekstra fri for å få en trygg og god hund. Anonymkode: 85c8f...733
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #13 Skrevet 18. august 2016 Den Sunday, August 14, 2016 at 0.11, AnonymBruker skrev: Cavalier king Charles spaniel! Herligste hundene som finnes. Vet ikke hvor allergivennlige de er da, og de er langhårede så de kan røyte litt. Jeg hadde en slik i mange år, og jeg har aldri opplevd maken. Hørte henne så og si aldri bjeffe, elsket lange turer i skog og mark og like glad i en kveld med kos på sofaen. Blir ikke så store og tar ikke så mye plass. Trenger bare en lang tur om dagen, og ikke noe mer enn det. Nydelig gemytt og utrolig snill og vennlig rase. Bate sørg for at oppdretter er seriøs, da det er noe helseproblemer hos rasen. Typisk hjertefeil. Vår hund ble 10 år gammel og hadde aldri noe sykdom. (Hvis ikke dere vil ha kåken full av hår så kan de klippes korte! Minst like fine er de også) Anonymkode: b3713...e6c Dette er en ekstremt kjekk rase men pga helseproblemene anbefaler i hvertfall ikke jeg noen å kjøpe denne rasen...vi hadde vår i 2 år før den måtte avlives pga syringomyelia... både foreldre og besteforeldre var scannet fri for sykdommen. Så selv om en finner seriøse oppdrettere er desverre sjansen stor for å få en syk hund. Men ellers enig med deg. Kjekkeste rasen vi har hatt. Bichon frise og bichon havannaise er og kjekke raser Anonymkode: 7af9e...b2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå