Gå til innhold

Får man mens-smerter selvom man er gravid?


Teardrop

Anbefalte innlegg

Vi prøver å bli gravide. Har følt stekking i livmor et par dager nå. Synes jeg kjenner svake menssmerter nå, kan man få menssmerter og allikevel være gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var gravid sist så hadde jeg en følelse av at noe strammet i livmorområdet, som om jeg hadde stram bukse på. Dette begynte 5-6 DPO. Ingen sterke smerter. Vi prøver å bli gravide nå, og jeg er et sted mellom 5-9 DPO og hadde litt mensmurriger onsdag og torsdag denne uka. Mulig dette var såkalte festesmerter, utenat jeg vet hvordan dette føles.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg fikk positiv test for 2 dager siden og eneste symptomet jeg hadde var sånne mensen smerter jeg får før mensen. Men mensen kom jo aldri. Krysser fingrene på at dere blir gravide:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig å gå med en følelse av at mensen er rett rundt hjørnet i tidlig graviditet.

Anonymkode: 19f89...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja:) Jeg har aldri menssmerter, men fikk det før jeg fant ut av jeg var gravid. Lykke til Teardrop.

Anonymkode: bf880...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye av disse "mensen-smerter" lignende symptomene i de første ukene av graviditeten. Det var fælt egentlig, for jeg løp jo stadig på do og sjekket trusa for å se om mensen hadde kommet likevel og jeg hadde spontanabortert. Så tydelige og sterke var mensensmertene og murringene. Jeg sto til og med opp om natten og gikk og sjekket etter blod, så sikker var jeg på at "NÅ, nå må mensen ha kommet". Var akkurat som om mensen var i ferd med å sette i gang stadig vekk. MEN heldigvis, mensen kom aldri, graviditeten fortsatte som normalt, og etterhvert forsvant mensenmurringene (uten at jeg kan huske helt når). De ble overtatt av kynnere, som forøvrig var smertefrie men kraftige. Husker jeg fikk kraftige kynnere bare av å støvsuge (så lite aktivitet skulle til) allerede i uke 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var desverre bare mensen hos meg :(
Synes fortsatt jeg har strekking i livmoren pluss at mensen min er mye rødere enn den pleier... Har også mer vondt i magen denne mensen, det er ryggen jeg pleier å ha menssmertene i. Går med et lite håp om at jeg er en av de få som har mens i graviditeten, men sjangsen så minimal. Man får kvinne seg opp og gjøre et nytt forsøk neste eggløsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...