AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #1 Del Skrevet 12. august 2016 Hei. Det jeg nå skal fortelle, er ikke lett. Men likevel kjenner jeg på at jeg trenger å få utløp for dette nå. Da jeg var 12 år, ble jeg utsatt for et overtramp av min 5 år eldre bror. Jeg sto i stua, og han kom bak meg og 'gnidde' seg inntil meg. Det var veldig ubehagelig. Vi er idag ikke så veldig gode venner, av diverse årsaker. Men jeg kjenner jeg er sint. Han var 17-18, og burde ha visst bedre, mener jeg. Jeg har ikke fått varige mén av dette, men sliter likevel litt med enkelte tvangstanker. For noen måneder siden var han, jeg og min søster hjemme aleine. Jeg skulle lage mat, og sto på kjøkkenet. Mellom benken og bordet er det liten plass, og plutselig kommer min bror og skal absolutt 'snike' seg forbi, hvorpå han 'gnir' seg mot meg igjen! Jeg snakker om at jeg kunne kjenne hans.. ja. Dette er da ikke normalt? Jeg synes også dette var skikkelig ekkelt, og nå stoler jeg virkelig ikke på han. Han er snart 30 år! Hvorfor skulle han absolutt presse seg forbi meg? Det er snart tid for familieselskap, og der vet jeg at han kommer til å være. Jeg gruer meg, og vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til han. Jeg har kun fortalt min psykolog om den første hendelsen som skjedde da jeg var 12. Ellers vet ingen andre om dette. Jeg er ganske fortvilet, og føler meg litt skamfull. Har lyst til å fortelle det til mine foreldre, men vet jo at jeg kan risikere splittelse i familien. Og det ønsker jeg ikke! Noen som har opplevd lignende? Har erfaringer, eller hjelp? Ps. Jeg sammenligner selvsagt ikke det jeg har opplevd, med overgrep/voldtekt! Anonymkode: 9ed21...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #2 Del Skrevet 14. august 2016 Noen..? Anonymkode: 9ed21...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #3 Del Skrevet 14. august 2016 Hva sier psykologen om dette da? Nå pleier jeg å ta smertefulle opplevelser seriøst, men dette her synes jeg er noe du bare må komme over. Jeg har opplevd verre ting og dette synes jeg er bare tull å henge seg opp i. Anonymkode: 896c0...24d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #4 Del Skrevet 14. august 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva sier psykologen om dette da? Nå pleier jeg å ta smertefulle opplevelser seriøst, men dette her synes jeg er noe du bare må komme over. Jeg har opplevd verre ting og dette synes jeg er bare tull å henge seg opp i. Anonymkode: 896c0...24d Så du mener at det er normalt at en eldre bror, snart 30, gnir seg opp etter sin egen søster? Selvsagt finnes det verre ting å oppleve, men du må huske på at folk tross alt reagerer forskjellig på ting. Anonymkode: 9ed21...6c6 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aiba Skrevet 14. august 2016 #5 Del Skrevet 14. august 2016 Gud så ekkelt, han er ikke helt god!! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blæddi Skrevet 14. august 2016 #6 Del Skrevet 14. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du mener at det er normalt at en eldre bror, snart 30, gnir seg opp etter sin egen søster? Selvsagt finnes det verre ting å oppleve, men du må huske på at folk tross alt reagerer forskjellig på ting. Anonymkode: 9ed21...6c6 Anonymbruker insinuerte at det var en smertefull opplevelse men noe du måtte komme over. Når du da svarer ironisk at "så du mener det er normalt?" så virker du litt nærtagende. Hva med å bare spørre din bror? Det kan hende han har problemer med hvordan han ser på det motsatte kjønn og at han kunne trenge noen å prate med om det selv (en profesjonell). Det kan også hende han har en eller annen "forklaring" på det som at han f.eks. var rusa eller lignende. Det kan være mye rart som vi her inne ikke vet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnight Skrevet 14. august 2016 #7 Del Skrevet 14. august 2016 (endret) * Endret 14. august 2016 av Midnight Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #8 Del Skrevet 14. august 2016 Kan du beskrive disse episodene mer grundige? Er det snakk om sekunder eller minutter? Anonymkode: a57ab...225 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #9 Del Skrevet 14. august 2016 Det virket på meg som det bare hadde skjedd to ganger. Anonymkode: 896c0...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QQbaby Skrevet 14. august 2016 #10 Del Skrevet 14. august 2016 Overtramp fordi han kom borti deg, nå lo jeg høyt. Alt er visst overgrep i dag, bare man kommer borti noen så er det et overtramp? Herregud, kom over deg selv ts. Du har seriøst problemer og trenger hjelp om du ikke kan tåle at folk kommer borti i deg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #11 Del Skrevet 14. august 2016 Dette er ikke normalt, uansett hvilke "forklaringer" han måtte ha. Hadde min bror gjort noe sånt, hadde jeg eksplodert til de grader. Anbefaler deg å holde avstand, og hvis han gjentar det, gir du klart beskjed om at det er uakseptabelt. Anonymkode: 37c64...d59 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #12 Del Skrevet 14. august 2016 1 minutt siden, QQbaby skrev: Overtramp fordi han kom borti deg, nå lo jeg høyt. Alt er visst overgrep i dag, bare man kommer borti noen så er det et overtramp? Herregud, kom over deg selv ts. Du har seriøst problemer og trenger hjelp om du ikke kan tåle at folk kommer borti i deg. Ut fra ts sitt innlegg dreier det seg ikke om å komme borti noen i forbifarten, derimot en voksen mann som gnikker den erigerte penisen sin inntil søsteren sin. Jada, mange har opplevd verre, men det betyr ikke at ts skal finne seg i hva som helst. Anonymkode: 37c64...d59 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #13 Del Skrevet 14. august 2016 2 minutter siden, QQbaby skrev: Overtramp fordi han kom borti deg, nå lo jeg høyt. Alt er visst overgrep i dag, bare man kommer borti noen så er det et overtramp? Herregud, kom over deg selv ts. Du har seriøst problemer og trenger hjelp om du ikke kan tåle at folk kommer borti i deg. Som jeg skriver i det første innlegget mitt, sammenligner jeg overhodet IKKE det jeg har opplevd med overgrep. Og han kom ikke 'bare' borti meg, men slik jeg opplevde det: gned seg, på en svært upassende måte, inntil meg bak. Og grunnen til at jeg skrev tråden, er fordi det skjedde igjen, ganske nylig. En ting er å komme borti, men en annen ting er det jeg opplevde, mener jeg. Anonymkode: 9ed21...6c6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #14 Del Skrevet 14. august 2016 Hans klønete måte på å gi en klem eller nærhet til sin søster tolker jeg det som. Anonymkode: 7068b...f49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #15 Del Skrevet 14. august 2016 Det er et overtramp, ja, og veldig ekkelt. Du må bare vise han at du ikke lar deg kue og ikke lar deg være et offer. Hvis han gjør det igjen, så bli sint og be han holde seg langt unna. Det virker som du har problemer med å si fra eller komme i kontakt med sinnet ditt? Prøv boksetrening eller noe sånt. Du må bli tøffere. Anonymkode: a897e...adb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QQbaby Skrevet 14. august 2016 #16 Del Skrevet 14. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Som jeg skriver i det første innlegget mitt, sammenligner jeg overhodet IKKE det jeg har opplevd med overgrep. Og han kom ikke 'bare' borti meg, men slik jeg opplevde det: gned seg, på en svært upassende måte, inntil meg bak. Og grunnen til at jeg skrev tråden, er fordi det skjedde igjen, ganske nylig. En ting er å komme borti, men en annen ting er det jeg opplevde, mener jeg. Anonymkode: 9ed21...6c6 Høres ut som et uhell når det kun har skjedd to ganger. I tillegg syter du på at hendelsen har gitt deg tvangstanker og var veldig ubehagelig. Du skriker nesten like høyt som de som beskylder exen for voldtekt fordi forholdet ikke funker. Hvor lenge varte det, kom han borti deg i et lite sekund fordi han skulle forbi deg og det var liten plass? Jeg har vært så uheldig at hånden min har kommet borti hånden til kassadamen på Rimi når jeg skulle betale penger, men jeg har ikke gått rundt og anmeldt vedkommende for overtramp. Man skal være ganske syk i hodet for å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #17 Del Skrevet 14. august 2016 1 minutt siden, QQbaby skrev: Høres ut som et uhell når det kun har skjedd to ganger. I tillegg syter du på at hendelsen har gitt deg tvangstanker og var veldig ubehagelig. Du skriker nesten like høyt som de som beskylder exen for voldtekt fordi forholdet ikke funker. Hvor lenge varte det, kom han borti deg i et lite sekund fordi han skulle forbi deg og det var liten plass? Jeg har vært så uheldig at hånden min har kommet borti hånden til kassadamen på Rimi når jeg skulle betale penger, men jeg har ikke gått rundt og anmeldt vedkommende for overtramp. Man skal være ganske syk i hodet for å gjøre det. At du ikke klarer å se forskjell på å komme borti noens hånd og at et familiemedlem gnir seg mot noen på en seksuell måte er vel heller din mangel. Anonymkode: f1892...063 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #18 Del Skrevet 14. august 2016 3 timer siden, QQbaby skrev: Høres ut som et uhell når det kun har skjedd to ganger. I tillegg syter du på at hendelsen har gitt deg tvangstanker og var veldig ubehagelig. Du skriker nesten like høyt som de som beskylder exen for voldtekt fordi forholdet ikke funker. Hvor lenge varte det, kom han borti deg i et lite sekund fordi han skulle forbi deg og det var liten plass? Jeg har vært så uheldig at hånden min har kommet borti hånden til kassadamen på Rimi når jeg skulle betale penger, men jeg har ikke gått rundt og anmeldt vedkommende for overtramp. Man skal være ganske syk i hodet for å gjøre det. Skriker høyt? Og syter? Jeg kom hit og skrev et anonymt innlegg på et forum, for å be om råd og høre om det finnes andre som har opplevd lignende. Det vil i hvert fall ikke jeg kalle å 'skrike høyt'. Og jeg skriver at jeg synes det er en ubehagelig og litt vanskelig situasjon. Og at du ikke forstår forskjellen på å være borti en person, og krenkende adferd, det (som brukeren over skriver), får nesten bare være på deg, altså.. Anonymkode: 9ed21...6c6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #19 Del Skrevet 14. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er et overtramp, ja, og veldig ekkelt. Du må bare vise han at du ikke lar deg kue og ikke lar deg være et offer. Hvis han gjør det igjen, så bli sint og be han holde seg langt unna. Det virker som du har problemer med å si fra eller komme i kontakt med sinnet ditt? Prøv boksetrening eller noe sånt. Du må bli tøffere. Anonymkode: a897e...adb Takk for støtten Og ja, jeg er enig. Neste gang så kommer jeg til å si ifra. Jeg er ganske konfliktssky, det stemmer. Kunne virkelig ønske jeg var litt tøffere, ja! Anonymkode: 9ed21...6c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #20 Del Skrevet 15. august 2016 Du har min fulle forståelse, og jeg forstår ikke de i denne tråden som bagatelliserer opplevelsene dine. Det broren din har gjort er ikke normalt. Anonymkode: 11d7c...4ca 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå