Gå til innhold

Fått vite en hemmelighet. Kan jeg fortelle den videre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var sammen med en relativt kjent fotballspiller et par år. Men han ville ikke gifte seg, han sa at han ikke så for seg resten av livet med bare en dame. Så da gjorde jeg det slutt. Like etterpå møtte han en ny jente og giftet seg etterhvert med henne. Jeg skjønte ikke mye, det var ganske flaut synes jeg. Vi bor et lite sted og følte på at han ville gifte seg med henne og ikke meg. Men nå har jeg fått vite hvorfor. Hun har gått med på en avtale om at han får lov å være utro fire ganger i året. OMG! Har så lyst til å fortelle dette videre til venninner. For da vil dette fort bli spredd i bygda, og jeg kjenner på at statusen min går opp igjen. Hva synes dere? Er det ok å fortelle dette videre?

Anonymkode: 1e25e...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En hemmelighet kan fortelles videre som en hemmelighet.

Fortell det som en hemmelighet til en i bygda og merk infoen som hemmelig, men kryss samtidig fingrene for at hun forteller det videre som en hemmelighet. Over tid vet alle om hemmeligheten, men ingen kan snakke høyt om det.

Anonymkode: 656ed...5b7

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel barnehage lærdom, nei du forteller ikke hemmeligheter videre. 

Anonymkode: 337ea...e3a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du er såret, men jeg synes du bør konsentrere deg om å legge dette bak deg. Jeg skjønner ikke hvorfor din status gikk ned ved at dere gikk fra hverandre, folk slår jo opp hele tiden? 

Dersom disse to har en egen avtale som begge kan leve med, så er jo det greit nok? Det er jo deres sak det. Synes ikke du skal bruke noe tid på å ødelegge og spre rykter om dem. Spre folks intime hemmeligheter bør ikke gi status i noen kretser, det er da bare slemt gjort - særlig så lenge ingen har gjort noe galt. De har jo bare en utradisjonell avtale. 

Den beste måten du kan komme "back on top" på er å vise at du er ferdig med dette og leve livet, vise at du har det like bra uten ham. Jeg ville hvertfall tenkt mitt om noen som spredde en slik hemmelighet - og tenkt at hun var sjalu/bitter/opphengt eller noe slik. Jeg vil også stilt spørsmål ved om det i det hele tatt var sant eller bare noe du har funnet på. For helt ærlig høres det litt spesielt ut - og ikke første gang en såret ex har satt ut et usant rykte om noen. 

Tror helt ærlig ikke du har noe å vinne på å være slem. I verste fall slår det tilbake på deg. 

Anonymkode: bdfcf...562

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sammen med en relativt kjent fotballspiller et par år. Men han ville ikke gifte seg, han sa at han ikke så for seg resten av livet med bare en dame. Så da gjorde jeg det slutt. Like etterpå møtte han en ny jente og giftet seg etterhvert med henne. Jeg skjønte ikke mye, det var ganske flaut synes jeg. Vi bor et lite sted og følte på at han ville gifte seg med henne og ikke meg. Men nå har jeg fått vite hvorfor. Hun har gått med på en avtale om at han får lov å være utro fire ganger i året. OMG! Har så lyst til å fortelle dette videre til venninner. For da vil dette fort bli spredd i bygda, og jeg kjenner på at statusen min går opp igjen. Hva synes dere? Er det ok å fortelle dette videre?

Nei, selvfølgelig ikke. Er en grunn til at det kalles en hemmelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 12.8.2016 at 20.55, AnonymBruker skrev:

En hemmelighet kan fortelles videre som en hemmelighet.

Fortell det som en hemmelighet til en i bygda og merk infoen som hemmelig, men kryss samtidig fingrene for at hun forteller det videre som en hemmelighet. Over tid vet alle om hemmeligheten, men ingen kan snakke høyt om det.

Anonymkode: 656ed...5b7

Dette! 

Anonymkode: 3b178...b0a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, herlighet hvorfor skal du fortelle noe slikt til andre? Denne avtalen han og hun har er deres private avtale. Det finnes nok av folk som ikke er kjente fotballspillere som også har den type avtale/åpent forhold. 
Helt lavmål å gå rundt å spre rykter. La folk ha sitt eget liv og vær heller glad for at du fortsatt ikke er i lag med ham. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvordan har du fått greie på dette? Dersom det allerede var noe som gikk rundt hadde vel hele bygda allerede visst om det? 

Anonymkode: 48a10...e2c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.8.2016 at 20.40, AnonymBruker skrev:

Så det er du som er bygdetrollet?
HVa tjener du på å spre rykter? 

Du kan tipse Se og Hør, kanskje du kan tjene litt penger på sladderen din....

ellers tjener du ikke annet enn å ødelegge rykte til en fyr.

Anonymkode: 0a1be...6e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en hemmelighet som ble betrodd med av de involverte eller noen nær de og meg som ba meg holde kjeft, da hadde jeg det. 

Er det ikke det så er det jo et rykte, som allerede går. Vil du spre det videre?

Det beste er å heve seg over det, men må ærlig innrømme at jeg deler det meste med mine venninner, så lenge det ikke bryter noens tillit, så er det et rykte hadde jeg nok delt det med venninnene mine. Vi hadde ledd av det og det hadde kommet noen kommentarer om hvor bra det var å bli kvitt fyren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...