AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #1 Skrevet 12. august 2016 Jeg skal etterhvert ut på barnevogn jakt, men kjenner jeg er litt usikker. Forrige gang hadde jeg emma ljunga Edge duo og den ble veldig stor, både til bilen, ha i gangen og bare det å gå mellom hyllene i butikken. Så nå ønsker jeg en som er mindre sammelagt, men har fire hjul, stor bagdel og enkel å manøvrere (løse hjul foran). Så da har jeg lest frem og tilbake og tror stokke cruzi blir valget. Men jeg har jo da ikke prøvd den og jeg bor på et så lite sted, så ingen har den utstilt heller i de få butikkene som selger vogner. Så da lurer jeg på om det er noen som har erfaring med denne? Anonymkode: 9b5da...25b
Minlillelykke Skrevet 12. august 2016 #2 Skrevet 12. august 2016 Hadde heller gått for trailz, bedre demping og lufthjul. Men samme bag og sportsdel 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #3 Skrevet 12. august 2016 26 minutter siden, Minlillelykke skrev: Hadde heller gått for trailz, bedre demping og lufthjul. Men samme bag og sportsdel Men hvordan liker du bagen og sportsdelen? Har hørt litt forskjellig ang sportsdelen. Men liker veldig godt at vognen er liten sammenslått, men at bagen fortsatt er ganske romslig. Anonymkode: 9b5da...25b
Minlillelykke Skrevet 12. august 2016 #4 Skrevet 12. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan liker du bagen og sportsdelen? Har hørt litt forskjellig ang sportsdelen. Men liker veldig godt at vognen er liten sammenslått, men at bagen fortsatt er ganske romslig. Anonymkode: 9b5da...25b Jeg har ikke stokke selv, bare prøvd i butikk.
Gjest ricecrispies Skrevet 12. august 2016 #5 Skrevet 12. august 2016 Vi har Stokke Trailz,baby er straks 7 uker. Liker vogna godt! Svær bag,god demping,god å kjøre. Sportsdelen har vi (naturlig nok) ikke prøvd ennå. Vet om andre som er svært fornøyd med den da.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #6 Skrevet 13. august 2016 10 timer siden, ricecrispies skrev: Vi har Stokke Trailz,baby er straks 7 uker. Liker vogna godt! Svær bag,god demping,god å kjøre. Sportsdelen har vi (naturlig nok) ikke prøvd ennå. Vet om andre som er svært fornøyd med den da. Takk for svar! jeg må nok reise og få sett på en vogn, men da er det samtidig som jeg skal bestille/kjøpe en også, så greit og ha litt formeninger om hva man ønsker seg. Men synes du den er enkel i bruk? Som feks legge den sammen osv? Dette er den vogna som har alt jeg har av kriterier, i tillegg liker jeg utseendet på den. Men samtidig så leser jeg i div tråder om vogner og leser at folk er så negativt innstilt til den, uten at de egentlig gir noen grunn. Anonymkode: 9b5da...25b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #7 Skrevet 13. august 2016 Jeg var på butikken og så på ulike vogner. Hadde opprinnelig tenkt Trailz, og synes denne er veldig fin å se på. Men syntes den var litt klumpete og tung når jeg først hadde trillet litt på den. Syntes det var andre vogner som opplevdes som nettere enn Trailz, og nok er litt mer passende for oss som bor i by. Tenker at Trailz er kjempefin til det den er ment for, som å gå i Marka osv.? Men at kanskje andre vogner er mer passende for TS som ikke sier noe om at hun skal bruke den til det? Anonymkode: e2210...4ff
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #8 Skrevet 13. august 2016 Tror mange er negative til trailz/Crusi fordi de synes vognen er stygg. Der er i alle fall mitt inntrykk. Jeg har bestemt meg for å gå for trailz, og folk er enten "Ah, ja den er fornuftig" eller "Hæ?! Den er jo så stygg!!" når jeg forteller det 🙈 Jeg synes den ser fin ut, og har aldri helt skjønt barnevognengasjementet som er så opptatt av at vognene skal være klassiske og pene.. Jeg synes de vognene er for store og vanskelige å manauvrere. Anonymkode: d7b16...097 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #9 Skrevet 13. august 2016 Har trailz, kjempefornøyd! Men ikke brukt sportsdelene enda. Men tror den blir bra! Må ha en vendt mot meg, tror det er best for barnet i starten. Ikke alle som har dette. Bagen er super! Stor, lett og høy! Har gått mange kommentarer fra andre som synes det må være så fint å ha baby så nære. Masse god øyekontakt når hun er våken på trilletur. Og lett å stelle henne, løfte opp osv. Eneste ulempe er solskjerm som er litt dårlig, så kjøpte en ekstra lang og satte på. Understellet kjempebra og masse plass under! Herlig! Skal over på sportsdel så fort hun sitter oppe litt bedre selv Anonymkode: a863e...e02
stinecarine Skrevet 13. august 2016 #10 Skrevet 13. august 2016 Jeg har Stokke Crusi og har brukt den i litt over to år nå. Alt i alt er jeg kjempefornøyd! En viktig forskjell mellom Crusi og trailz er at trailz har lufthjul, det betyr at den har mer demping men også at den er tyngre å trille. Jeg kan fortsatt trille og snu min Crusi med én hånd (selv med tung 2-åring oppi) noe som er supert i butikken osv. Den rister jo endel hvis du går i ulendt terreng, brostein, dårlig asfalt osv. Men jeg har aldri opplevd av barnet har plages noe av det. Ett minus er at det er liten plass mellom forhjulet og hjulfestet, her kan det samle seg blader og snø og stoppe hjulene. På trailzen er hjulene annerledes. Sportsvognen synes jeg også at er super, stor og romslig. Vårt barn sover også i den i barnehagen hver dag. Selene sklir litt ned når vi bruker voksi posen men det er ikke noe stort problem. Veldig bra at det er så lett å skifte retning og liggestilling. Også veldig hyggelig å ha barnet høyt og nært. Det er også lett å komme til under vognen. Min opplevelse er at Crusi er super i byen, men jeg ville kanskje valgt trailz hvis jeg hadde bodd mer landlig til. Begge to er gode vogner!
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #11 Skrevet 13. august 2016 Har du sett på Trille Viper? Er dansk, så tror bare du får kjøpt den på nett. Rimelig, enkel å kjøre, lufthjul, enkel å klappe sammen! Anonymkode: 13d78...7b8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #12 Skrevet 13. august 2016 7 timer siden, stinecarine skrev: Jeg har Stokke Crusi og har brukt den i litt over to år nå. Alt i alt er jeg kjempefornøyd! En viktig forskjell mellom Crusi og trailz er at trailz har lufthjul, det betyr at den har mer demping men også at den er tyngre å trille. Jeg kan fortsatt trille og snu min Crusi med én hånd (selv med tung 2-åring oppi) noe som er supert i butikken osv. Den rister jo endel hvis du går i ulendt terreng, brostein, dårlig asfalt osv. Men jeg har aldri opplevd av barnet har plages noe av det. Ett minus er at det er liten plass mellom forhjulet og hjulfestet, her kan det samle seg blader og snø og stoppe hjulene. På trailzen er hjulene annerledes. Sportsvognen synes jeg også at er super, stor og romslig. Vårt barn sover også i den i barnehagen hver dag. Selene sklir litt ned når vi bruker voksi posen men det er ikke noe stort problem. Veldig bra at det er så lett å skifte retning og liggestilling. Også veldig hyggelig å ha barnet høyt og nært. Det er også lett å komme til under vognen. Min opplevelse er at Crusi er super i byen, men jeg ville kanskje valgt trailz hvis jeg hadde bodd mer landlig til. Begge to er gode vogner! Ja, Høyden er også det som gjorde at jeg ønsket den kontra andre som også har kommet godt ut i tester, da mannen er ganske høy og jeg ryggskade som gjør at jeg klarer så godt å bøye meg langt ned og så løfte noe opp, uten å ha knekk i knea. i tillegg så ønsker jeg å ha mulighet til å snu sportsdel da den dagen kommer, da jeg synes det er greit å kunne se barnet under trilleturen. Jeg bor på landet, men nært en by. Så jeg vil nok da prøve meg på trailz. Takk for svar Anonymkode: 9b5da...25b
Riskrem Skrevet 13. august 2016 #13 Skrevet 13. august 2016 Jeg er superfornøyd med min Trailz. Den er lett og veldig behagelig å trille på alle mulige underlag, og enkel å legge sammen. Babyen har god plass inni og ligger høyt slik at jeg har lett tilgang til henne hele tiden. Masse oppbevaringsplass under teller positivt. Kvaliteten er også god, og vognen føles robust. Det eneste negative jeg vil påpeke er elendig solskjerming, og at liggedelen er litt stor. Måtte kjøpe en sånn Tinkafu-skjerm for å skjerme for solen. Og vognen tar stor plass i bilen pga liggedelen. Men ellers er jeg storfornøyd.
Gjest ricecrispies Skrevet 13. august 2016 #14 Skrevet 13. august 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! jeg må nok reise og få sett på en vogn, men da er det samtidig som jeg skal bestille/kjøpe en også, så greit og ha litt formeninger om hva man ønsker seg. Men synes du den er enkel i bruk? Som feks legge den sammen osv? Dette er den vogna som har alt jeg har av kriterier, i tillegg liker jeg utseendet på den. Men samtidig så leser jeg i div tråder om vogner og leser at folk er så negativt innstilt til den, uten at de egentlig gir noen grunn. Anonymkode: 9b5da...25b Ja,den er veldig enkel i bruk. Enkelt å klikke bagen av understellet og lett å slå sammen. Men- vi trenger ikke slå sammen understellet for å få plass i bilen da,har stor bil.. Har også adapter til vogna- supert å bare kunne klikke på bilsetet om vi skal handle osv. Jeg har flere barn og har prøvd mange,mange vogner. Dette er en av favorittene Negativt- solskjermene er dårlig. Har kjøpt Tinkafu-skjerm til.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #15 Skrevet 13. august 2016 1 time siden, ricecrispies skrev: Ja,den er veldig enkel i bruk. Enkelt å klikke bagen av understellet og lett å slå sammen. Men- vi trenger ikke slå sammen understellet for å få plass i bilen da,har stor bil.. Har også adapter til vogna- supert å bare kunne klikke på bilsetet om vi skal handle osv. Jeg har flere barn og har prøvd mange,mange vogner. Dette er en av favorittene Negativt- solskjermene er dårlig. Har kjøpt Tinkafu-skjerm til. Jeg har hatt en emmaljunga vogn før og måtte kjøpe en tinkafu skjerm til den også. Har også hatt en sportsvogn fra Brio som jeg også brukte den på. Jeg trodde nesten de fleste måtte det jeg, så det har jeg ikke tenkt over.. Anonymkode: 9b5da...25b
Gjest ricecrispies Skrevet 14. august 2016 #16 Skrevet 14. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt en emmaljunga vogn før og måtte kjøpe en tinkafu skjerm til den også. Har også hatt en sportsvogn fra Brio som jeg også brukte den på. Jeg trodde nesten de fleste måtte det jeg, så det har jeg ikke tenkt over.. Anonymkode: 9b5da...25b Nei,jeg tror de fleste vogner (unntatt Bugaboo?) har dette problemet
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #17 Skrevet 14. august 2016 Jeg gikk å sikla på trailz hele graviditeten, syns den er så fin. Og den hadde det meste jeg ville ha. Men når jeg fikk prøve den så syntes jeg den ble litt for stor og klumpete rett og slett. Jeg er ganske liten og jeg følte meg som en 10-åring som hadde fått lov til å trille nabobabyen Anonymkode: 7593e...063
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #18 Skrevet 14. august 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk å sikla på trailz hele graviditeten, syns den er så fin. Og den hadde det meste jeg ville ha. Men når jeg fikk prøve den så syntes jeg den ble litt for stor og klumpete rett og slett. Jeg er ganske liten og jeg følte meg som en 10-åring som hadde fått lov til å trille nabobabyen Anonymkode: 7593e...063 Er selv relativt liten 😂 Men hvis man skal ha en vogn med alle mine kriterier og særlig da i tillegg stor bag, så finnes det ikke så mange andre som jeg har sett. Hvilken endte du opp med? Anonymkode: 9b5da...25b
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #19 Skrevet 14. august 2016 Britax go next? Anonymkode: 81167...5d7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #20 Skrevet 14. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk å sikla på trailz hele graviditeten, syns den er så fin. Og den hadde det meste jeg ville ha. Men når jeg fikk prøve den så syntes jeg den ble litt for stor og klumpete rett og slett. Jeg er ganske liten og jeg følte meg som en 10-åring som hadde fått lov til å trille nabobabyen Anonymkode: 7593e...063 Haha! Følte meg helt lik da vi prøvde den i butikken. Vi endte opp med bugaboo buffalo. De har like mye plass i bagen sa damen i butikken, men trailz virker større fordi den er mer klumpete bygd. Anonymkode: a031e...014
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå