Gå til innhold

å si opp kontrakt eller ikke forlenge det samme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært en sak i media det siste halve året om en fostermor som mistet sitt fosterbarn pga at hun var uenig i deler av en kontrakt med bydel Bjerke. Hun skrev da heller ikke under på en ny periode, da hennes krav ikke ble innfridd. Fosterbarnet ble da flyttet til en institusjon  når det nærmet seg fristen for nye kontrakt.

Hun mener hardnakket at hun IKKE har sagt opp kontrakten med Barnevernet.

Å ikke forlenge er vel det samme som å si opp?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Hun har ikke fornyet en kontrakt grunnet uenighet om betingelsene. Dermed har Bydel Bjerke sagt den opp. Det ser unektelig bedre ut for Bydel Bjerke å fremstille sin motpart som en som har sag opp kontrakten fordi hun er urimelig fremfor at de fremstår som så urimelege at hun ikke vil signere en ny kontrakt.

Lurer på hvordan det går med den saken. 

Skrevet

Hvis slutten på avtaletiden er i mars så har hun jo sagt den opp ved å ikke forlenge den.   Han kan jo ikke være i et fosterhjem som ikke lenger har kontrakt med barnevneret.

Hvis jeg ikke vil fornye min leiekontrakt da jeg ønsker å inkludere en hund så har jeg jo selv sagt den opp.

Jeg synes jo argumentene til fostermor heller ikke er så rimelige. Å få en garanti på at han aldri skal sove borte hvis hun blir sykemeldt forstår jeg jo veldig godt at de kvier seg for.  Godt mulig at henne løsning med BPA er rimeligere, men siden han har omfattende funksjonshemming og ørten diagnoser så er det vel fornuftig å investere i en institusjonsplass med fagfolk som kan dekke behovene hans. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...