sonush Skrevet 12. august 2016 #1 Skrevet 12. august 2016 Noen som har tenåringsbarn som har flyttet for studere. Har dere kjøpt egen innboforsikring for dem eller inkluderer det i deres egen forsikring. Vi ordnet for vår student i Gjensidige. Må betale 200 kr for hennes, for ett år, og etter det 99 kr mnd. Jeg hørte fra noen at i enkelte selskaper så inngår det i den forsikringen foreldrene allerede har.
sonush Skrevet 12. august 2016 Forfatter #2 Skrevet 12. august 2016 Hun har folkeregisteret adresse hos oss, studentadresse i Oslo.
Luckiness Skrevet 12. august 2016 #3 Skrevet 12. august 2016 Dette finner du sikkert ut av ved å sjekke de ulike forsikringsselskapenes nettsider Jeg vet ikke noe mer enn det. Jeg selv har alltid hatt forsikring gjennom fagforbundet jeg er i. Det er lurt å være fagorganisert uansett, dersom studenten din jobber. Og da kan det jo hende innboforsikring kommer med på kjøpet Mener også at man kan legge inn forespørsel på finn.no og/eller penger.no om forsikring. Så gir de ulike forsikringsselskapene tilbud.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #4 Skrevet 12. august 2016 Vår gjelder for borteboende barn inntil to år etter at de flytter hjemmefra. If. Anonymkode: 98b07...3bc
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #5 Skrevet 12. august 2016 Har ikke den myndige ansvaret for egen husholdning? Anonymkode: d1855...0f9 1
MarenogAron Skrevet 12. august 2016 #6 Skrevet 12. august 2016 Ehm, la henne fikse det selv? Jeg måtte fikse personforsikring, bilforsikring og mobilabonnement da jeg ble 18, og innbo da jeg flyttet for meg selv. Er 26 nå, med god og fornuftig økonomi
sonush Skrevet 12. august 2016 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2016 Hvorfor betale for sin forsikring hvis hun kunne fått tilnærmet gratis via oss. Vi ser uansett ikke det som "sin egen husholdning", når hun (voksen på 18 år) flytter på 12 kvm studenthybel for å studere og forsøke å overleve på lån på lik linje med andre studenter. Ville bare høre med andre.
RompeRusk Skrevet 12. august 2016 #8 Skrevet 12. august 2016 200 kroner for innbo?!? Jeg betaler 100 i mnd
Rosalie Skrevet 12. august 2016 #9 Skrevet 12. august 2016 Slike ting fikset jeg selv da jeg flyttet hjemmefra for å studere. Jeg var jo faktisk voksen på det tidspunktet! (Jeg ble utstyrt med en liste over ting jeg måtte ordne med hjemmefra, da. Det var kjekt). Jeg var dekket av mine foreldres innboforsikring de første årene, men meldte meg tidlig inn i fagforening for profesjonen jeg studerte, og da var det inkludert der, også.
sonush Skrevet 12. august 2016 Forfatter #10 Skrevet 12. august 2016 55 minutter siden, RompeRusk skrev: 200 kroner for innbo?!? Jeg betaler 100 i mnd 200 kr for hele året, første året, deretter 99kr/mnd. Hun melder seg vel inn i en eller annen studentforening, så får vi se. 35 minutter siden, Rosalie skrev: Slike ting fikset jeg selv da jeg flyttet hjemmefra for å studere. Jeg var jo faktisk voksen på det tidspunktet! (Jeg ble utstyrt med en liste over ting jeg måtte ordne med hjemmefra, da. Det var kjekt). Jeg var dekket av mine foreldres innboforsikring de første årene, men meldte meg tidlig inn i fagforening for profesjonen jeg studerte, og da var det inkludert der, også. Er det virkelig et problem at vi hjelper henne med enkelte ting som letter økonomien. Når vi har råd til det. Da klikker vel du har enda mer på at vi betaler telefonen i form av frifamilie og hennes mnd abonnement og gb. Poenget med innlegget var å spørre om hva slags regler rundt forsikring eksisterer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå