Gå til innhold

Katt til allergiker???


Thea

Anbefalte innlegg

Jeg er jo super allergiker av rang og blir tett i nesa bare jeg ser på ei katte.Men så er det jo sååå gode å kose med også da :)

Finnes det noen katte-sorter man ikke behøver å reagere på eller spiller det liten rolle??

Har så lyst på et kjæledyr jeg kan kose med.Undulaten min er så lite villig til det han.Sitter stort sett kun på pinnen sin og sier pip :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med de hårløse kattene :o

De er jo ganske nusselige!Har en

hyper allergiker i huset, og jeg er den eneste

som drømmer om en hårløs katt :sjarmor:

"Maeve" :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Maeve.Men i mine øyne er ikke disse kattene mye nusselige :o

Da koser jeg heller med mine nybarberte legger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var veldig allergisk mot katter, men vi har katt nå. I begynnelsen var han (mannen min altså) mye snufsete og dårlig, men så gikk det over. Vet ikke om det er sånn med alle, og det er vel litt risikabelt å ta sjansen, men jeg ville bare fortelle at det er håp!

Gå inn på nettkatten.no, der kan du sikkert finne ut hvilke raser som passer for allergikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er to raser som sies å være gode for allergikere: Cornish Rex og Sphynx, tror Sphynx er den hårløse. Cornish Rex er en korthåret, litt merkelig utseende katt, men visstnok veldig sosial og fin å ha i huset. Jeg er nemlig allergiker selv og har vanvittig lyst på katt, så jeg har undersøkt litt. Men jeg er blitt litt i tvil etter å ha lest dette poå Cornish Rex-siden på nett:

Special Notes

       

Cornish and other rex breeds are sometimes rumored to be hypoallergenic and therefore more easily tolerated by people allergic to cats. Unfortunately, this is not true. The short hair is great for keeping fur off the furniture but it’s little help for those with allergies. Cat hair itself doesn’t cause allergic reactions. The real culprit is an allergenic protein called Fel d1 that’s secreted via saliva and sebaceous glands, which is spread onto the fur during grooming. Cornish rex produce just as much of this protein.

Det står mer om det her: http://www.rexcatz.fsnet.co.uk/allergy.htm

Jeg ble anbefalt engang å ta en tur til en Cornish Rex-oppdretter og besøke kattene en dag for å se om man reagerer, det er mange som får mindre symptomer av disse kattene, men jeg har ikke fått ut finger'n ennå. Dessuten så synes jeg de ser litt rare ut, litt alien-aktig liksom.

Hørte rykter om at noen holdt på å lage en transgen katt som ikke produserte dette allergenet, men det ligger vel litt fram i tid. Sukk....

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Hei Dere :)

Jeg har en Cornish Rex som er 12 år gammel.Hun er svart og hvit og heter Bølla,navnet fikk hun fordi hun gjorde mye rampestreker. :)

Cornish Rex er leken hele livet og er meget nysgerrig på livet.Den skal være med der det skjer noe, er det sted det er liv og røre garnterer at rexen er med på galskapen.

Den trenger veldig lite stell av pelsen et pusseskinn er nok,pelsen er krøllete som en puddel men det er mye krøller ikke noen strie hår.

katten koster 6000 kr og du får med stamtavle,hvis du ikke skulle stille ut pus så kan du få pus med en liten skjønnhetsfeil som hale knekk. :) Jeg har aldri stillet ut pus da jeg ikke er interesert i det, og hun får være KATT.

hilsen

indianlady :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...