AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #1 Del Skrevet 12. august 2016 Jeg tar generell studiekompetanse etter 23/5-regelen. Jeg skjønner ikke helt dette med matematikken. Det er jo 6 karakterer som gjelder, og matematikk er en av de karakterene. Så hva i alle dager skjer hvis jeg f.eks har en 4'er i matte 1P og en 2'er i matte 2P?? Hvordan blir karateren min da? Sorry hvis dette er et veldig dumt spørsmål. Jeg velger å være anonym jeg Anonymkode: c0329...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #2 Del Skrevet 12. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar generell studiekompetanse etter 23/5-regelen. Jeg skjønner ikke helt dette med matematikken. Det er jo 6 karakterer som gjelder, og matematikk er en av de karakterene. Så hva i alle dager skjer hvis jeg f.eks har en 4'er i matte 1P og en 2'er i matte 2P?? Hvordan blir karateren min da? Sorry hvis dette er et veldig dumt spørsmål. Jeg velger å være anonym jeg Anonymkode: c0329...7de De regner gjennomsnitt. 4+2=6, og 6/2 er 3, så karakteren din blir tre. Kommer du opp i eksamen må du regne med denne i tillegg:) jeg fikk 5 i 1P, 4 i 2P og 3 på eksamen og fikk derfor en 4 i matte. (5+4+3=12 og 12/3=4) Håper du ble klokere på dette:) Anonymkode: f290c...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #3 Del Skrevet 12. august 2016 Eksamenskarakteren gjelder. Tar du dette via VGS? Du skal isåfall melde deg opp til matteeksamen tilhørende påbygging, der 1P og 2P er en felles eksamen. Anonymkode: 8c8e3...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #4 Del Skrevet 12. august 2016 Tusen takk for svar! Jeg ble en del klokere nå ja Jeg har 2P fra før (med karakteren 2) og skal ta 1P nå gjennom voksenopplæring! Man kan vel bli trukket opp i eksamen, men det er vel standpunktkarakter tror jeg? Jeg skal gi alt jeg har og håper på en 4'er. Jeg tror jeg er kapabel til det. Da blir sikkert karakteren 3 da TS Anonymkode: c0329...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #5 Del Skrevet 12. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eksamenskarakteren gjelder. Tar du dette via VGS? Du skal isåfall melde deg opp til matteeksamen tilhørende påbygging, der 1P og 2P er en felles eksamen. Anonymkode: 8c8e3...f46 Er ikke eksamen ene og alene som gjelder, hva du presterer i 1P og 2P blir regnet gjennomsnitt av, men om TS uansett skal ta eksamen kan h*n ta påbygg ja, så slipper h*n P-kursene. Men vanligvis blir alle tre (om man kommer opp i eksamen) regnet gjennomsnitt av. Anonymkode: f290c...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #6 Del Skrevet 12. august 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke eksamen ene og alene som gjelder, hva du presterer i 1P og 2P blir regnet gjennomsnitt av, men om TS uansett skal ta eksamen kan h*n ta påbygg ja, så slipper h*n P-kursene. Men vanligvis blir alle tre (om man kommer opp i eksamen) regnet gjennomsnitt av. Anonymkode: f290c...3c9 Mulig vi snakker forbi hverandre her nå, men TS skal jo ta generell studiekompetanse med 23/5-regelen. Hun trenger altså kun eksamen i seks fag (eller standpunktkarakter, hvis hun går skole slik at hun muligens ikke kommer opp i eksamen) Jeg googlet nå, og finner ikke entydig svar på dette angående mattefagene. Ville i utgangspunktet trodd hun heller skulle meldt seg opp til faget 1P/2P, altså tatt det kombinert, istedet for å dele opp. Jeg hadde matte fra første året på vgs, men måtte likevel ta både 1P og 2P på nytt for å få studiekompetansen via 23/5-regelen. Det var ikke mulig å kun ta 2P, selv om jeg hadde tilsvarende 1P fra før. Anonymkode: 8c8e3...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #7 Del Skrevet 12. august 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig vi snakker forbi hverandre her nå, men TS skal jo ta generell studiekompetanse med 23/5-regelen. Hun trenger altså kun eksamen i seks fag (eller standpunktkarakter, hvis hun går skole slik at hun muligens ikke kommer opp i eksamen) Jeg googlet nå, og finner ikke entydig svar på dette angående mattefagene. Ville i utgangspunktet trodd hun heller skulle meldt seg opp til faget 1P/2P, altså tatt det kombinert, istedet for å dele opp. Jeg hadde matte fra første året på vgs, men måtte likevel ta både 1P og 2P på nytt for å få studiekompetansen via 23/5-regelen. Det var ikke mulig å kun ta 2P, selv om jeg hadde tilsvarende 1P fra før. Anonymkode: 8c8e3...f46 Jeg så ikke at TS hadde svart igjen, beklager! Men dette med 23/5 er jeg ikke så kjent med, jeg har bare gått vanlig VGS med to P kurs og en eksamen, da slår de hvertfall sammen karakterene! Anonymkode: f290c...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #8 Del Skrevet 12. august 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig vi snakker forbi hverandre her nå, men TS skal jo ta generell studiekompetanse med 23/5-regelen. Hun trenger altså kun eksamen i seks fag (eller standpunktkarakter, hvis hun går skole slik at hun muligens ikke kommer opp i eksamen) Jeg googlet nå, og finner ikke entydig svar på dette angående mattefagene. Ville i utgangspunktet trodd hun heller skulle meldt seg opp til faget 1P/2P, altså tatt det kombinert, istedet for å dele opp. Jeg hadde matte fra første året på vgs, men måtte likevel ta både 1P og 2P på nytt for å få studiekompetansen via 23/5-regelen. Det var ikke mulig å kun ta 2P, selv om jeg hadde tilsvarende 1P fra før. Anonymkode: 8c8e3...f46 Rådgiveren sa i allefall at det ikke var plass til meg på både 1P og 2P, så jeg kunne bare melde meg opp i 1P. Selv om jeg selvfølgelig kunne tenkt meg å ta begge. Så da får jeg bare håpe at karakterene blir lagt sammen som nevnt over her Jeg fant forøvrig denne karakterkalkulatoren her http://sonans.no/karakterkalkulator. Men jeg tror den er litt ødelagt akkurat nå, for snittet mitt ender bare opp på 0 uansett! TS Anonymkode: c0329...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #9 Del Skrevet 12. august 2016 Jeg hadde 1p/2p matte i fjor på voksenopplæring, og de blir to forskjellige karakterer og skal også regnes som to forskjellige. Anonymkode: 30481...256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #10 Del Skrevet 12. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde 1p/2p matte i fjor på voksenopplæring, og de blir to forskjellige karakterer og skal også regnes som to forskjellige. Anonymkode: 30481...256 Men da skjønner jeg ingen ting igjen!! Blir det 7 karakterer på kompetansebeviset da eller? Norsk, engelsk, naturfag, historie, samfunnsfag, matte 1P og matte 2P? Fatter og begriper ikke hvorfor ikke matte kan være ett samlet fag... Fikk du kompetansebevis? Hvordan så det ut? 7 fag? TS Anonymkode: c0329...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #11 Del Skrevet 12. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norsk, engelsk, naturfag, historie, samfunnsfag, matte 1P og matte 2P? TS Anonymkode: c0329...7de Korrekt. Du har skjønt det du. Anonymkode: b325f...28d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #12 Del Skrevet 12. august 2016 Tror du gjør rett i å være anonym, når du ikke kan regne gjennomsnittet av to tall. Anonymkode: 722ee...10f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #13 Del Skrevet 12. august 2016 Hvilke studier skal du inn på etterpå? Anonymkode: 722ee...10f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #14 Del Skrevet 12. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du gjør rett i å være anonym, når du ikke kan regne gjennomsnittet av to tall. Anonymkode: 722ee...10f 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke studier skal du inn på etterpå? Anonymkode: 722ee...10f Jeg tenkte jeg skulle gå for siviløkonom! Tusen takk til dere andre for saklige svar TS Anonymkode: c0329...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #15 Del Skrevet 12. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte jeg skulle gå for siviløkonom! Tusen takk til dere andre for saklige svar TS Anonymkode: c0329...7de Krever ikke siviløkonom at du er flink i matte? Hva var usaklig med mine svar? Anonymkode: 722ee...10f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #16 Del Skrevet 12. august 2016 Dette skal du igjennom. https://www.bi.no/bachelorstudier/sivilokonom/kursinformasjon/matematikk/ Anonymkode: 722ee...10f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #17 Del Skrevet 12. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Krever ikke siviløkonom at du er flink i matte? Hva var usaklig med mine svar? Anonymkode: 722ee...10f Du var nedlatende og hånlig i svaret, og jeg ga deg et useriøst svar tilbake. Selvfølgelig skal jeg ikke bli siviløkonom. Jeg er ikke flink nok i matte til det, nei. På kompetansebeviset man får når man tar fagene som privatist viser 6 fag. Matte, engelsk, norsk, naturfag, historie og samfunnsfag. Til tross for at man tar både matte 1P og 2P eksamen. Derfor synes jeg dette er forvirrende. Svarene dine gjør at folk får en "beklager at jeg spurte da!"-følelse. Det er unødvendig. TS Anonymkode: c0329...7de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #18 Del Skrevet 12. august 2016 Det er seks fag, men du får jo flere karakterer. Både Norsk og matte er flere enn en karakter. Kanskje du gjør lurt i å høre med skolen, slik at de kan forklare det tydelig for deg, og svare på alt du lurer på. Anonymkode: 30481...256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jesse james Skrevet 12. august 2016 #19 Del Skrevet 12. august 2016 Matte er 2 eksamen = 2 karakterer. Norsk er 3 eksamen = 3karakterer, engelsk er 2 eksamen = 2 karakterer. Standpunkt er gjennomsnittet av disse. Du må opp i eksamen for 6 forskjellige fag for 23/5 regel. (Det er flere eksamen da noen fag er delt opp i skriftelig/muntlig osv) Du trenger ikke eksamen i alle fag hvis du har standpunkt i noen av de fra før, og har lyst å beholde den karakteren. Snakk med veilederen din for voksenopplæring, de vet jo hva du trenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #20 Del Skrevet 12. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte jeg skulle gå for siviløkonom! Tusen takk til dere andre for saklige svar TS Anonymkode: c0329...7de Med 2'er i 2P? Unnskyld, men Anonymkode: f5c42...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå