AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #1 Skrevet 12. august 2016 Er det noen som kan anbefale noen sanger med lignende stemning og følelse som Pixies' "Where Is My Mind"? "When You Were Young" av The Killers minner meg litt, men mangler noe av den overveldende melankolien, synes jeg. Noen tips? Anonymkode: 94dbf...501
Gjest *kokos* Skrevet 12. august 2016 #2 Skrevet 12. august 2016 Jeg liker de to sangene veldig godt. Jeg liker også bandet London Grammar, som har musikk litt i samme gate som Where is my mind, og the Organ. Begge disse bandene er nok mer alternative (spesielt the Organ), og mer pop enn rock, men jeg liker stemninga i sangene deres godt. Synes også at Depeche Mode har en del i samme kvartal.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #3 Skrevet 12. august 2016 Takk! Jeg har aldri hørt om de bandene, jeg skal sjekke dem ut. Jeg har hørt litt på Depeche Mode, de er kanskje litt for "kalde" for meg, men det kan hende jeg kan grave litt dypere. Anonymkode: 94dbf...501
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #4 Skrevet 12. august 2016 Anxious Disease - Alive in wild Paint Island of the misfit boy - Front Porch Step kommer ikke på flere Anonymkode: ba367...6cd
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #5 Skrevet 12. august 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anxious Disease - Alive in wild Paint Island of the misfit boy - Front Porch Step kommer ikke på flere Anonymkode: ba367...6cd Takk! Jeg skal sjekke dem ut litt senere! Anonymkode: 94dbf...501
Havtorn Skrevet 12. august 2016 #6 Skrevet 12. august 2016 Karma Police av Radiohead kanskje? Ellers vil jeg anbefale deg å sjekke ut Placebo, de har mye i samme stil
Trimsi Skrevet 12. august 2016 #7 Skrevet 12. august 2016 Placebo ja! Og kanskje New Order eller Joy Divisjon? Ellers så er Editors og Interpool i samme gate. Og Arcade Fire og Kasabian. Alle er bra band...
Puselusk Skrevet 12. august 2016 #8 Skrevet 12. august 2016 Synes denne er veldig fin og minner meg litt om pixies. 1
Puselusk Skrevet 12. august 2016 #9 Skrevet 12. august 2016 (endret) Andre fine med samme "feelingen" i mindre eller større grad er: Shame - Smashing pumpkins Pug - Smashing pumpkins Crestfallen -Smashing pumpkins Obscured - Smashing pumpkins Coming down - Dumdum girls Are you okay - Dumdum girls Heartbeat - Dumdum girls Hold your hand - Dumdum girls Found love in a graveyard - Veronica falls Endret 12. august 2016 av Puselusk
Jolene Skrevet 12. august 2016 #11 Skrevet 12. august 2016 (endret) Band of Horses, The Cure Endret 12. august 2016 av Jolene
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #14 Skrevet 1. oktober 2016 Jeg hadde glemt denne tråden som jeg startet. Takk for alle svar, jeg har mye å lytte til nå! Grunnen til at jeg kom på den nå, er at Pixies nesten har klart å lage en lignende låt selv: All I Think About Now. Dessverre ødelegges den i mine ører fullstendig av den platte og generiske vokalen til bandets nye bassist. Den fantastiske vokalen i Where Is My Mind er jo helt avgjørende. Søren òg, så deprimerende at de kastet bort potensialet i denne nye låten. :/ Anonymkode: 94dbf...501
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå