AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #1 Skrevet 12. august 2016 Vi har bestemt oss for å gravere inn "navn navn dato" i ringene våre, men så ble jeg litt i stuss på hvilken rekkefølge navnene skal stå i. Skal det i min ring stå "Per Kari xx.xx16" som en hyggelig påminnelse om at han elsker meg, eller skal det i min ring stå "Kari Per xx.xx16" som en påminnelse om at jeg elsker ham (i gode OG onde dager! )? Vet at det ikke er noen fasit på dette, men hva tenker dere? Anonymkode: d4cc7...042
Gjest Skrevet 12. august 2016 #2 Skrevet 12. august 2016 (endret) Feil tråd Endret 12. august 2016 av Purple
Arabella Skrevet 12. august 2016 #3 Skrevet 12. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har bestemt oss for å gravere inn "navn navn dato" i ringene våre, men så ble jeg litt i stuss på hvilken rekkefølge navnene skal stå i. Skal det i min ring stå "Per Kari xx.xx16" som en hyggelig påminnelse om at han elsker meg, eller skal det i min ring stå "Kari Per xx.xx16" som en påminnelse om at jeg elsker ham (i gode OG onde dager! )? Vet at det ikke er noen fasit på dette, men hva tenker dere? Anonymkode: d4cc7...042 Jeg synes det høres unødvendig kronglete. Da jeg og min mann forlovet oss, stod det ganske enkelt "Din (mannens navn), dato" i min ring og omvendt i hans ring, dvs. mitt navn. Kjærlighetserklæringer i en ring er overflødig etter min mening. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #4 Skrevet 12. august 2016 25 minutter siden, Arabella skrev: Jeg synes det høres unødvendig kronglete. Da jeg og min mann forlovet oss, stod det ganske enkelt "Din (mannens navn), dato" i min ring og omvendt i hans ring, dvs. mitt navn. Kjærlighetserklæringer i en ring er overflødig etter min mening. Det må du gjerne mene, men det var ikke det jeg lurte på. Vi har bestemt oss for at det er dette vi vil ha, så jeg trenger bare synspunkter på rekkefølge. Anonymkode: d4cc7...042 10
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #5 Skrevet 12. august 2016 Hvor for ikke Din Kari / Din Per dato/år? Spør eventuelt i butikken når dere kjøper der er de spesialister. Anonymkode: b4757...fee
Arabella Skrevet 12. august 2016 #6 Skrevet 12. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må du gjerne mene, men det var ikke det jeg lurte på. Vi har bestemt oss for at det er dette vi vil ha, så jeg trenger bare synspunkter på rekkefølge. Anonymkode: d4cc7...042 Ok, tar det til etterretning. Jeg mener det logiske må være, i din ring, Kari (hjerte) Per, tilsvarende i kjærestens ring. 1
Bokdamen Skrevet 12. august 2016 #7 Skrevet 12. august 2016 Ville hatt du ❤ han i din ring (for å minne deg på det løftet du har gitt), og motsatt i hans ring. Men begge deler gir mening 😊 3
Tonio Skrevet 12. august 2016 #8 Skrevet 12. august 2016 Vi valgte å ha "forlovelsesdato han <3 meg giftedato" i min, og "forlovelsesdato jeg <3 han giftedato" i hans (men med navnene våres, da). De i butikken sa at så og si alt var normalt nå, og vi synes det var koselig med at jeg brukte en ring som det stod at han var glad i meg. Samtidig ser jeg at som over at det å minne på løftet er koselig også da.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #10 Skrevet 13. august 2016 Siden man gir hverandre ringene synes jeg det passer best at han gir deg en ring med Ola <3 Kari og du gir ham en ring med Kari <3 Ola. Dermed gir dere hverandre ringer der det står at giveren elsker mottakeren. Jeg synes det er mer romantisk å bli minnet på at man er elsket enn å bli minnet på at man elsker. Anonymkode: b1841...d4f 4
Halabaloo Skrevet 13. august 2016 #11 Skrevet 13. august 2016 TS her... Takk for innspill! :-) Jeg heller vel mest mot varianten med hans navn først i min ring og motsatt i hans. Får vel diskutere det med mannen også! 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #12 Skrevet 14. august 2016 Vi har "hans initialer <3 mine initialer bryllupsdato" i min ring, og motsatt i hans. Hadde ikke hatt plass til "Din hansnavn bryllupsdato" i min ring - liten ring og langt dobbelt navn + diamant gjorde at det ikke var så stor plass å gravere. Anonymkode: 221ac...82d
lingua franca Skrevet 15. august 2016 #13 Skrevet 15. august 2016 Vi har samme innskrift i begge ringene; Mitt navn & Hans navn dato.
lunamuna Skrevet 15. august 2016 #14 Skrevet 15. august 2016 For meg er det alltid logisk med mitt eget navn sist. På gaver eller brev ol.; Fra X og Mitt navn. Hilsen X og Mitt navn. Jeg sier du og jeg. Aldri meg og deg. Jeg sier alltid X og jeg skal hit og dit. Aldri jeg og X skal hit og dit. Derfor virker det litt underlig for meg å sette eget navn først, men jeg forstår jo budskapet i begge deler. Jeg ville uansett gått for hans navn først, da mitt navn først ville blitt rart for meg, enda budskapet er godt.
Byjenta! Skrevet 3. oktober 2016 #15 Skrevet 3. oktober 2016 I våre ringer står det "Din ****** ♥ og dato" Altså din og navnet hans i min, og mitt navn i hans, et hjerte mellom og datoen vi forlovet oss på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå