AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #1 Skrevet 12. august 2016 Hei! Jeg tegner litt på fritiden, og har nå fått spørsmål om å få bruke en tegning til trykking av brosjyrer. Hva kan jeg ta betalt for noe slikt? Tegningen det gjelder er allerede ferdig, og jeg tenker at en engangssum er greit både for meg og de som ønsker å bruke det. Skal jeg ta timespris? Hva er i så fall grei pris? Takk for alle svar 😊 Anonymkode: dae24...4fb
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #2 Skrevet 12. august 2016 Jeg kjenner ikke prisnivået i bransjen, men vil tro det uansett er flere hensyn som spiller inn. Er de som ønsker å bruke tegningen en profesjonell, kommersiell aktør eller f.eks. et idrettslag? Er det snakk om å bruke illustrasjonen i én spesiell brosjyre, eller ønsker de å kunne bruke illustrasjonen fritt for all fremtid? Generelt bør nok kommersielle betale mer en ideelle, og fri bruk koste mer enn en gangs bruk. Anonymkode: 6629b...1a7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #3 Skrevet 12. august 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner ikke prisnivået i bransjen, men vil tro det uansett er flere hensyn som spiller inn. Er de som ønsker å bruke tegningen en profesjonell, kommersiell aktør eller f.eks. et idrettslag? Er det snakk om å bruke illustrasjonen i én spesiell brosjyre, eller ønsker de å kunne bruke illustrasjonen fritt for all fremtid? Generelt bør nok kommersielle betale mer en ideelle, og fri bruk koste mer enn en gangs bruk. Anonymkode: 6629b...1a7 Takk for svar 😊 Det er en organisasjon som baserer økonomien på innkomne midler, og hensikten er å bruke de på én konkret brosjyre. Jeg tenker kanskje 200 per time? Jeg har brukt ca 4 timer på tegninga. Dette er et engangstilfelle, jeg er ikke selvstendig næringsdrivende, så det er ingen skatt eller moms eller noe sånt inne i bildet. Anonymkode: dae24...4fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå