AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #1 Skrevet 12. august 2016 Skal kjøpe leilighet og der står det at det er inkludert varmtvann og strøm? Varmes ikke vannet opp av strøm fra varmtvannstanken uansett? Har en gammel bolig jeg leier nå og der går det jo kun på vanlig strøm. Hva betyr vannbåren varme? Kan man regulere det noen plass i leiligheten? Anonymkode: 0e2b0...870
TheGirlWhoWaited Skrevet 12. august 2016 #2 Skrevet 12. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skal kjøpe leilighet og der står det at det er inkludert varmtvann og strøm? Varmes ikke vannet opp av strøm fra varmtvannstanken uansett? Har en gammel bolig jeg leier nå og der går det jo kun på vanlig strøm. Hva betyr vannbåren varme? Kan man regulere det noen plass i leiligheten? Anonymkode: 0e2b0...870 Google?https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=vannb%C3%A5ren%20varme
Akay Skrevet 12. august 2016 #3 Skrevet 12. august 2016 Varmtvannet varmes opp i en sentral kjel. foreldrene mine bor i et sameie med 150 leiligheter som har det sånn... De har dog egne målere for varmtvann så de må betale
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #4 Skrevet 12. august 2016 3 minutter siden, Akay skrev: Varmtvannet varmes opp i en sentral kjel. foreldrene mine bor i et sameie med 150 leiligheter som har det sånn... De har dog egne målere for varmtvann så de må betale Men om det er varmbåren varme? Betyr det at man også får varmtvann? Anonymkode: 0e2b0...870
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #5 Skrevet 12. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal kjøpe leilighet og der står det at det er inkludert varmtvann og strøm? Varmes ikke vannet opp av strøm fra varmtvannstanken uansett? Har en gammel bolig jeg leier nå og der går det jo kun på vanlig strøm. Hva betyr vannbåren varme? Kan man regulere det noen plass i leiligheten? Anonymkode: 0e2b0...870 Når du nevner vannbåren varme så er dette ganske sikkert en ny bolig med pliktig påkobling til fjernvarmenettet. Da her dere og varmtvann med oppvarmingssystem via fjernvarmenettet. Varmtvannet blir målt i kubikk og du betaler etter forbruk på samme måte som du betaler strøm etter forbruk. Leilighetene har ingen varmtvannstank noe som kan være både fordelaktig og en ulempe. Ordningen er kostbar, mer kostbar enn om du har egen varmtvannstank og varmer opp med elektriske varmeovner. Hver måned kommer faste avgifter for å være (tvungent) påkoblet varmtvann og fjernvarm/vannbåren varme enten du skrur varmen på eller lar være. Du har ganske sikkert og balansert ventilasjon. Noe som og kan koste deg dyrt når komponenter går i stykker i systemet. Anonymkode: 82d27...f27
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #6 Skrevet 12. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du nevner vannbåren varme så er dette ganske sikkert en ny bolig med pliktig påkobling til fjernvarmenettet. Da her dere og varmtvann med oppvarmingssystem via fjernvarmenettet. Varmtvannet blir målt i kubikk og du betaler etter forbruk på samme måte som du betaler strøm etter forbruk. Leilighetene har ingen varmtvannstank noe som kan være både fordelaktig og en ulempe. Ordningen er kostbar, mer kostbar enn om du har egen varmtvannstank og varmer opp med elektriske varmeovner. Hver måned kommer faste avgifter for å være (tvungent) påkoblet varmtvann og fjernvarm/vannbåren varme enten du skrur varmen på eller lar være. Du har ganske sikkert og balansert ventilasjon. Noe som og kan koste deg dyrt når komponenter går i stykker i systemet. Anonymkode: 82d27...f27 Men dette stod at det var inkludert i fellesutgiftene. Da betaler jeg vel bare fellesutgiftene? Og ikkenoe tillegg for vannet når det er vannbåren varme? Anonymkode: 0e2b0...870
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #7 Skrevet 12. august 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dette stod at det var inkludert i fellesutgiftene. Da betaler jeg vel bare fellesutgiftene? Og ikkenoe tillegg for vannet når det er vannbåren varme? Anonymkode: 0e2b0...870 Dette må du undersøke, grundig, selv. Når vi ikke vet hvor eller hvilket br det er snakk om, så kan dette variere og sist men ikke minst det kan stå feil i prospektet. Det jeg har skrevet er det som er vanlig men ingen regel uten unntak. Dersom det er innkludert i fellesutgiftene så kan det være ubegrenset bruk eller være målere som avleses en gang pr. År. Da får du en avregning for forbruk i tillegg til det du betaler på fellesutgiftene. Har du sett på blr sine hjemmesider hva som står der? Eller ringt forretningsfører for boligen? Anonymkode: 82d27...f27 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #8 Skrevet 12. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette må du undersøke, grundig, selv. Når vi ikke vet hvor eller hvilket br det er snakk om, så kan dette variere og sist men ikke minst det kan stå feil i prospektet. Det jeg har skrevet er det som er vanlig men ingen regel uten unntak. Dersom det er innkludert i fellesutgiftene så kan det være ubegrenset bruk eller være målere som avleses en gang pr. År. Da får du en avregning for forbruk i tillegg til det du betaler på fellesutgiftene. Har du sett på blr sine hjemmesider hva som står der? Eller ringt forretningsfører for boligen? Anonymkode: 82d27...f27 Skal ringe å høre over helgen.Takk for svar Anonymkode: 0e2b0...870
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå