Gå til innhold

Gradert permisjon

Anbefalte innlegg

Gjest Crazydoglady
Skrevet (endret)

Kanskje noen kloke hoder kan hjelpe meg med dette:

Jeg har en fast 100% stilling som jeg skal ha permisjon fra. I tillegg jobber jeg 20 % med eget foretak som jeg gjerne vil holde liv i under permisjonstiden. Vi ønsker at far er hjemme en dag i uka i fellesperioden slik at jeg har tid og lov til å jobbe. Hvordan blir dette i utbetaling til meg? Bare 80 % av fast lønn, selv om jeg jobber 120 % før permisjon? Firmaet fakturer for rundt 50 000 i år og minst halvparten går til investeringer som utstyr og markedsføring, så det har ikke vært så mye penger i det enda, men drømmen er å kunne leve av dette og styre hverdagen selv.

Har også lest at det stilles krav til mors aktivitet hvis far skal ha permisjon, gjelder det her? Hvordan dokumenterer jeg i såfall at jeg sitter å jobber hjemme?

Endret av Crazydoglady
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør NAV foreldrepenger, da får du riktig svar :) 

Foreldrepengene dine blir jo beregner etter all inntekt du har, både den faste jobben og foretaket. Så kan du gradere. Men jeg ville som sagt fått hjelp fra NAV til utregningen. 

Anonymkode: 9ba3f...f71

Gjest Crazydoglady
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør NAV foreldrepenger, da får du riktig svar :) 

Foreldrepengene dine blir jo beregner etter all inntekt du har, både den faste jobben og foretaket. Så kan du gradere. Men jeg ville som sagt fått hjelp fra NAV til utregningen. 

Anonymkode: 9ba3f...f71

Takk, da vil jo iallefall gunnlaget for foreldrepenger være 20 000-30 000 kr høyere og det er jo bra når jeg skal gradere! 

Skrevet

Ville tatt kontakt med NAV på foreldrepengechatten, jeg fikk veldig raskt svar på det jeg lurte på i alle fall  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...