Gå til innhold

"Kjære snille gutt. Dette er grunnen til at du ikke får deg kjæreste."

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/kjaere-snille-gutt-dette-er-grunnen-til-at-du-ikke-far-deg-kjaereste-1689259.ece

Hva som burde ha blitt skrevet i artikkelen:

Kjære mann, det at du oppfører deg pent mot en dame gjør ikke at hun automatisk blir tiltrukket av deg. Kvinner generelt tiltrekkes av andre egenskaper og trekk som selvtillit, utseende, status, engasjement og sosial intelligens. En kvinne vil ikke gå inn i et forhold med deg dersom hun ikke føler at hun vinner på det. Hun må tro at hun får et bedre forhold med deg enn hva hun kunne fått med andre menn. 

Problemet er ikke at man er snill, problemet er heller mangel på egenskaper som tiltrekker kvinner i utgangspunktet. Det at du er snill betyr bare at du potsensielt vil være en god kjæreste, men det er ikke nok. Du må være attraktiv i tillegg. Menn er heldige i den forstand at de kan kultivere ferdigheter som kvinner direkte tiltrekkes av. Bruk den muligheten til å øke sjansene deres. 

Anonymkode: 9a2c5...b5e

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/kjaere-snille-gutt-dette-er-grunnen-til-at-du-ikke-far-deg-kjaereste-1689259.ece

Kjære mann, det at du oppfører deg pent mot en dame gjør ikke at hun automatisk blir tiltrukket av deg. Kvinner generelt tiltrekkes av andre egenskaper og trekk som selvtillit, utseende, status, engasjement og sosial intelligens. En kvinne vil ikke gå inn i et forhold med deg dersom hun ikke føler at hun vinner på det. Hun må tro at hun får et bedre forhold med deg enn hva hun kunne fått med andre menn. 

Problemet er ikke at man er snill, problemet er heller mangel på egenskaper som tiltrekker kvinner i utgangspunktet. Det at du er snill betyr bare at du potsensielt vil være en god kjæreste, men det er ikke nok. Du må være attraktiv i tillegg. Menn er heldige i den forstand at de kan kultivere ferdigheter som kvinner direkte tiltrekkes av. Bruk den muligheten til å øke sjansene deres. 

" Denne slemme gutter/snille gutter-teorien har en høy grad av innbilskhet over seg. De selverklærte snille guttene mener de er den beste matchen for jentene, men siden jenter er litt dumme så velger de det som er dårlig for dem. De ser på dette som en naturlov og derfor har ikke avvisningen til jentene noe med de selverklærte snille guttene å gjøre. Det er systemet/samfunnet/politikerne/feministene/djevelens selv sin feil".  

Endret av noe tilfeldig
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette veit alle gutter over 12 år.

Resulatet ser vi.

Selvtillit øker med med 3 pils innabords vi sjekker på fredag og lørdag.

Utseende fikser vi på bolefabrikken, et par piller og vi blir headturnere. Hjerteproblemer senere gjør lite når vi vasser i damer.

Status er nobrainer. Skaff deg en fet jobb og utdannelse i mannsdominert yrke.. Skevheter i jobbmarkedet som få menn i barnehager og yrkesfag liksom er viktig?!?! gjelder de andre. Andres unger kan fikse statistikken. Skal du ha tiltrekningskraft. Fet lønn-fet bil-fett hus og hytte på hafjell. Dropp yrkesfag og kvinnyrker punktum.  0 status = vent til de andre gutta har forskynt seg med damer, spis rester.

Anonymkode: e99d1...7a8

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det holder selvfølgelig ikke å bare være "snill". Om du ber ei kvinne beskrive deg som menneske og alt hun har å si er "jo han er jo snill da" så er det inneforstått at hun bare ser på deg som en venn eller eventuell samtale partner. 

Og om man bare er snill så sender du ut signaler til omverden om at du er et menneske man kan utnytte. 

Jeg sender selv ut disse signalene, jeg har et snilt , nervøst, uskyldig og søtt utseendet (har jeg blitt fortalt over 1000 ganger).

En gang jeg var på et utested på byen så gjør jeg som alltid ; Setter meg for meg selv en eller annen plass. Det kom så en kvinne bort til meg å begynte småprate men jeg skjønte fort hvor samtalen bar så dialogen ble som så :

Meg : "Hva vil du?"

Hun : "Æhhh du ser snill ut og jeg har ikke penger"

Meg : "Jasså"

Hun : "Lurte på om jeg kunne få en drink av deg" 

Meg : "Hvorfor drar du på byen uten penger?"

Hun : "Hadde håpet på å treffe en snill mann"

Meg : "Men den snille mannen finner du ikke hos meg så jeg foreslår at du hopper videre"

Hun : "Om du kjøper drinker til meg så kan jeg sitte prate med deg resten av kvelden"

Meg : "Men jeg ønsker ikke prate med deg resten av kvelden så forslaget ditt frister lite"

Så skrudde hu på dådyr øynene å prøvde se så søt ut som mulig så sier hun :

Hun : Vææær så snill, bare en drink. Lover deg at du ikke kommer til å angre på det

Jeg blir nå kraftig provosert og irritert , noe jeg også viser

Meg : SER JEG UT SOM NAV? HVEM FAEN ER DU TIL Å KOMME HER Å TIGGE PENGER AV MEG?

Hun : Beklager beklager

Så gikk hun. Jeg så i synsfeltet at hun peilet seg ut en ny gutt som hun også fikk drinker av.  2 timer senere når utestedet stengte kom hun bort til meg igjen. Hun fortalte at hun hadde fått masse drinker av en mann men hun likte meg bedre, så hun inviterte seg selv med hjem til meg.

Hun ble med. Så knullet jeg hu. Når jeg var ferdig sa jeg : 

Meg : Nå kan du gå

Hun : Hæ? Gå hvor?

Meg : Ut, du kan ikke bli her

Hun : Men jeg har ikke penger til taxi

Meg : Ikke mitt problem

Så dyttet jeg hu ut døra.

Vanligvis behandler jeg ikke mennesker slik men hun prøvde utnytte/bruke meg først (og hun brukte en annen mann til å betale drinker for hu), og med det hadde jeg ingen kvaler med å bruke henne heller. What goes around comes around

• Liker 10
Skrevet

Morsom novelle, @WubWub.

Anonymkode: 0bf9e...9ec

• Liker 5
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Morsom novelle, @WubWub.

Anonymkode: 0bf9e...9ec

Jeg syntes også at det er en morsom historie. Har opplevd mye rart i mitt liv

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Raven.WritingDesk skrev:

" Denne slemme gutter/snille gutter-teorien har en høy grad av innbilskhet over seg. De selverklærte snille guttene mener de er den beste matchen for jentene, men siden jenter er litt dumme så velger de det som er dårlig for dem. De ser på dette som en naturlov og derfor har ikke avvisningen til jentene noe med de selverklærte snille guttene å gjøre. Det er systemet/samfunnet/politikerne/feministene/djevelens selv sin feil".  

Det er ikke det at guttene er "slemme" i seg selv som gjør utslaget, men disse guttene/mennene har ofte også andre egenskaper som selvtillit, dominanse, evne til å flørte osv. Mange kvinner dater gjerne da disse mennene selv om de er slemme, ikke kun fordi de er slemme. 

Men det er faktisk mange kvinner som gang på gang velger de samme mennene og går i fella til den sjarmerende, kjekke og dominante mannen selv om han også har mange drittsekkegenskaper.

Betamennene har på den annen side ofte ingen av disse dominante egenskapene, men mistolker situasjonene mellom kvinner og drittsekker på den måten at de tror det er deres mangel på "snillhet" som er utslagsgivende. Det er det ikke, dette er bare en tilleggsegenskap med mange av disse mennene, som da kommer i tillegg. 

Anonymkode: 0af0b...222

• Liker 1
Skrevet

Jeg tiltrekkes ikke i menn jeg føler jeg må beskytte. Jeg søker en beskytter. 

Anonymkode: e23e7...9c3

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tiltrekkes ikke i menn jeg føler jeg må beskytte. Jeg søker en beskytter. 

Hvorfor må kjærlighet alltid involvere vold? Make love not war.

Anonymkode: 72932...04d

• Liker 1
Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det at guttene er "slemme" i seg selv som gjør utslaget, men disse guttene/mennene har ofte også andre egenskaper som selvtillit, dominanse, evne til å flørte osv. Mange kvinner dater gjerne da disse mennene selv om de er slemme, ikke kun fordi de er slemme. 

Men det er faktisk mange kvinner som gang på gang velger de samme mennene og går i fella til den sjarmerende, kjekke og dominante mannen selv om han også har mange drittsekkegenskaper.

Betamennene har på den annen side ofte ingen av disse dominante egenskapene, men mistolker situasjonene mellom kvinner og drittsekker på den måten at de tror det er deres mangel på "snillhet" som er utslagsgivende. Det er det ikke, dette er bare en tilleggsegenskap med mange av disse mennene, som da kommer i tillegg. 

Alt dette er bare tull. Hvor gammel er du? Finnes da flust av snille menn som også tiltrekker seg masse damer og likedan slemme menn som aldri får seg noe. Hele "slemme gutter"/ "snille gutter" er oppkonstruert av menn/gutter som ikke forstår hvorfor ikke damene kaster seg foran føttene på dem, og som trenger å trøste segselv med noe vissvass. Edit: OG, det finnes da de kvinnelige variantene av dette også; "menn velger bare etter utseendet"/"alle menn er overfladiske" eller den gode gamle "menn blir skremt av meg fordi de takler ikke ei sterk dame". 

Endret av noe tilfeldig
Skrevet

Nå er ikke alle kvinner sånn da. Jeg vil ha en snill, omsorgsfull, ærlig mann. Har han ikke de egenskapene, kan han være så kjekk han bare vil, det hjelper ikke. Og jeg faller for personlighet og ikke utseende. Og det kan man se på variasjonen i utseende på mine exer. Og jeg er ikke materialistisk, så jeg tar heller en mann som jobber i barnehage, sykehjem osv. Enn en advokat, ingeniør osv.

Anonymkode: 1dd55...f52

• Liker 6
Gjest Jan-Andre
Skrevet

Der er mye mer presist å snakke om "alfa-menn" og "beta-menn" i denne sammenhengen, dersom vi først skal kvantifisere. "Snill" og "slem" har lite med det å gjøre, ettersom både alfa- og beta-mann kan være snille eller slemme. Jeg vil i så fall gjerne se noe dokumentasjon på at det er en korrelasjon mellom det å være "alfa og slem" / "beta og snill".

Skrevet
4 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Alt dette er bare tull. Hvor gammel er du? Finnes da flust av snille menn som også tiltrekker seg masse damer og likedan slemme menn som aldri får seg noe. Hele "slemme gutter"/ "snille gutter" er oppkonstruert av menn/gutter som ikke forstår hvorfor ikke damene kaster seg foran føttene på dem, og som trenger å trøste segselv med noe vissvass. Edit: OG, det finnes da de kvinnelige variantene av dette også; "menn velger bare etter utseendet"/"alle menn er overfladiske" eller den gode gamle "menn blir skremt av meg fordi de takler ikke ei sterk dame". 

Om du lese en gang til så mener jeg jo mye av det samme. At det finnes drittsekker som har dominante egenskaper og fremstår attraktive ovenfor kvinner impliserer jo da også at det finnes "snille" menn med de samme egenskapene, et menneskes personlighet lar seg ikke definere på en eneste akse, man er ikke enten snill og ikke-dominant eller slem og dominant. Jeg skriver da også i mitt forrige innlegg at mange av de "snille" mennene misforstår situasjonen og tolker det dithen at det er fraværet av "snillhet" som er utslagsgivende hvilket det ikke er. 

Men den ene påstanden består, erfaringsmessig er det mange kvinner som søker etter alfamenn, men som i tillegg har en usedvanlig evne til å velge ut de største drittsekkene selv om det finnes "snille" menn med mange av de samme dominante egenskapene. 

Skrevet
4 minutter siden, Jan-Andre skrev:

Der er mye mer presist å snakke om "alfa-menn" og "beta-menn" i denne sammenhengen, dersom vi først skal kvantifisere. "Snill" og "slem" har lite med det å gjøre, ettersom både alfa- og beta-mann kan være snille eller slemme. Jeg vil i så fall gjerne se noe dokumentasjon på at det er en korrelasjon mellom det å være "alfa og slem" / "beta og snill".

Nettopp, det er nettopp dette jeg også mente, sagt med litt andre ord :)

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må kjærlighet alltid involvere vold? Make love not war.

Anonymkode: 72932...04d

Hvem sier det? Hvor kom vold inn i bilde? 

Jeg mener bare at jeg vil ha en mann som står på egne ben og som ikke er redd for å ta beslutninger og føring. Jeg har vært med snille menn som alltid sier "vi gjør som du vil" og som trekker seg unna om noen har prøvd seg på meg. Da føler ikke jeg meg særlig verdsatt. 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sier det? Hvor kom vold inn i bilde? 

Jeg mener bare at jeg vil ha en mann som står på egne ben og som ikke er redd for å ta beslutninger og føring. Jeg har vært med snille menn som alltid sier "vi gjør som du vil" og som trekker seg unna om noen har prøvd seg på meg. Da føler ikke jeg meg særlig verdsatt. 

Hvordan vil du at menn skal reagere når noen prøver seg på damen hans? 

Ta armen rundt deg å spørre han fyren med spøkefull tone: "prøver du deg på dama mi" å gir han et smil.

Eller bli aggressiv å slå han ned, ta deg i armen å gå.

Stå i et hjørne engstelig, sint å redd å vente til han er blitt ferdig med å flørte med deg. 

Takk for svar!

Anonymkode: 465eb...1ba

Gjest Jan-Andre
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp, det er nettopp dette jeg også mente, sagt med litt andre ord :)

Og jeg er enig i det du skrev, bortsett fra det med at det å være slem er "en tilleggsegenskap med mange av disse mennene" (altså alfamennene). Du insinuerer i så fall at "slem og alfa" har en sterkere korrelasjon enn "slem og beta", siden "mange" er et relativt begrep. Det finnes også mange måter å være "slem" på, hvorav noen vil være sterkere forbundet med alfa-adferd (f.eks. aggressivitet), mens andre måter vil være sterkere forbundet med beta-adferd (f.eks. passiv-aggressivitet).

Endret av Jan-Andre
Skrevet
6 minutter siden, Jan-Andre skrev:

Og jeg er enig i det du skrev, bortsett fra det med at det å være slem er "en tilleggsegenskap med mange av disse mennene" (altså alfamennene). Du insinuerer i så fall at "slem og alfa" har en sterkere korrelasjon enn "slem og beta", siden "mange" er et relativt begrep. Det finnes også mange måter å være "slem" på, hvorav noen vil være sterkere forbundet med alfa-adferd (f.eks. aggressivitet), mens andre måter vil være sterkere forbundet med beta-adferd (f.eks. passiv-aggressivitet).

Nei, meningen var egentlig ikke å antyde korrelasjon, mer som at det er mange "slemme" menn med alfaegenskaper, men også mange "snille" menn med alfaegenskaper. Med andre ord mente jeg ikke at mengden bad-alfamenn nødvendigvis er større enn mengden kind-betamenn...

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du lese en gang til så mener jeg jo mye av det samme. At det finnes drittsekker som har dominante egenskaper og fremstår attraktive ovenfor kvinner impliserer jo da også at det finnes "snille" menn med de samme egenskapene, et menneskes personlighet lar seg ikke definere på en eneste akse, man er ikke enten snill og ikke-dominant eller slem og dominant. Jeg skriver da også i mitt forrige innlegg at mange av de "snille" mennene misforstår situasjonen og tolker det dithen at det er fraværet av "snillhet" som er utslagsgivende hvilket det ikke er. 

Men den ene påstanden består, erfaringsmessig er det mange kvinner som søker etter alfamenn, men som i tillegg har en usedvanlig evne til å velge ut de største drittsekkene selv om det finnes "snille" menn med mange av de samme dominante egenskapene. 

Jeg synes innlegget ditt er bare tull for like så dumt som en forenkling av menneskers personlighet ned til "snill"/"slem", er forenklingen "alfa" og "beta". Hva slags konsept er liksom dette ? Hva skiller en "alfa" fra en "beta"? En mann (og kvinne) kan være både "alfa" og "beta" i gitte ulike situasjoner. Min personlige erfaring er at de største drittsekkene ender opp alene, så de er virkelig ikke så "poppis" som du vil ha det til.  I enkelte tilfeller kan det også være "høna eller egget" dilemma; en mann ble ikke populær fordi han var en drittsekk, han ble en drittsekk (arrogant/høy på seg selv/narrsistisk) - fordi han er populær.

Skrevet
2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg synes innlegget ditt er bare tull for like så dumt som en forenkling av menneskers personlighet ned til "snill"/"slem", er forenklingen "alfa" og "beta". Hva slags konsept er liksom dette ? Hva skiller en "alfa" fra en "beta"? En mann (og kvinne) kan være både "alfa" og "beta" i gitte ulike situasjoner. Min personlige erfaring er at de største drittsekkene ender opp alene, så de er virkelig ikke så "poppis" som du vil ha det til.  I enkelte tilfeller kan det også være "høna eller egget" dilemma; en mann ble ikke populær fordi han var en drittsekk, han ble en drittsekk (arrogant/høy på seg selv/narrsistisk) - fordi han er populær.

Hvilken del av setningen " et menneskes personlighet lar seg ikke definere på en eneste akse " var det du ikke forstod?

Lær deg for faen å lese før du karakteriserer andres innlegg som tull. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...