Gå til innhold

Arv o g melding til/fra arvinger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står på sidelinjen og skal prøve å hjelpe til i noe som kan vise seg å bli et stygt arveoppgjør. Noe vi selvfølgelig ønsker å unngå.

Jeg trenger noen praktiske opplysninger i den forbindelse. Hvordan får tingretten vite om mulige arvinger? En eldre enkemann er død, hans stebarn har tatt seg av begravelse og melding om dødsfall etc. De har ikke meldt inn andre arvinger enn seg selv, og uten å være nevnt som arving er det heller ikke mulig å få opplysninger verken om testament eller om han satt i uskifte. Det jeg lurer på er om tingretten undersøker om det finnes andre arvinger, eller må andre mulige arvinger selv melde seg?

Anonymkode: aebfc...372

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får,du sende advokat etter stebarna. Skifter de privat så har de et stort ansvar, men samtidig mulighet til å vri seg unna. Kjenner de til at der er flere arvinger, da?

Anonymkode: ad7c0...520

Skrevet

Min umiddelbare tanke er - om de er hans stebarn har de jo ingen arverett etter ham, så hvordan kan da de ta seg av skiftet???? 

Anonymkode: 6a987...2a4

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min umiddelbare tanke er - om de er hans stebarn har de jo ingen arverett etter ham, så hvordan kan da de ta seg av skiftet???? 

Anonymkode: 6a987...2a4

Han kan ha tilgodesett dem i testament.

Gjest Solsmil
Skrevet
20 timer siden, Testosteron skrev:

Han kan ha tilgodesett dem i testament.

Eller de kan ha godkjent at han sitter i uskiftet bo etter deres mor

Skrevet

Har han søsken kommer de først. Stebarn har ingen arverett. Uansett så skal skifteattest skrives, og skifteretten vet hvem som er arvinger

Anonymkode: bccf5...4c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...