AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #1 Skrevet 12. august 2016 Jeg har snakket med litt forskjellige en stund tilbake, som mener at det fremstår frekt å ikke ta kaker/mat når man er i selskap. Jeg er i endel selskaper (normalt mye, vil jeg si). Jeg har to små barn, og nok å drive med (har baby hjemme blant annet). Sliter med sterk allergi mot endel matvarer, men jeg orker virkelig ikke å diske opp med mat og kake til meg selv hver eneste gang jeg skal i et bursdagsselskap eller noe lignende! Enkelte måneder er det 3 bursdager. Mine nærmeste tar hensyn til allergien, men de som ikke er nærmest orker jeg ikke å "plage med det", jeg har virkelig ikke et behov for å proppe i meg kaker og mat overalt heller. Jeg møter opp, er hyggelig, tar med presang. Holder ikke det? Synes du jeg er frekk som ikke sier til verten at jeg må ha sånn og sånn mat (det er mye jeg ikke tåler) eller tar med egen mat? Jeg bryr meg ikke om at andre spiser uten at jeg spiser, så tenker kun på... hva mener du? Hadde du synes jeg var frekk om jeg kom i selskap og ikke spiste noe fordi jeg ikke tålte maten? (PS: Med ikke tåle så mener jeg få allergisjokk, ikke at det klør i halsen liksom) Anonymkode: 24d9a...fc4
Gjest Catalina Culès Skrevet 12. august 2016 #2 Skrevet 12. august 2016 Nei, det er ikke frekt å takke nei til mat man har allergi mot.
rh1 Skrevet 12. august 2016 #3 Skrevet 12. august 2016 Det er vel bare å gi beskjed på forhånd, men samtidig si at du ikke vil at de skal stresse med å diske opp noe ekstra for din skyld. Så kan de gjøre som de vil, det er jo ikke din feil at du har allergier! Jeg hadde heller kanskje reagert litt om du ikke hadde gitt beskjed på forhånd, og bare aldri forsynte deg av noe av maten (om du feks kom på besøk flere ganger..) Selv om du selv ikke sier i fra fordi du ikke vil være til bry, kan det føre til at verten/vertinnen blir frustrert fordi de ikke fikk mulighet til å lage noe tilpasset til deg. For noen er det viktig å være en "serviceinnstilt" vert 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #4 Skrevet 12. august 2016 Nei, det synes jeg ikke er frekt i det hele tatt. Dersom noen spør deg hvorfor du ikke forsyner deg kan du vel bare forklare at du er allergisk mot ditt og datt? Jeg er selv allergisk mot gluten, og har aldri opplevd at noen har gitt uttrykk for at de synes jeg er frekk eller lignende i selskap dersom jeg har forklart dem omstendighetene. Anonymkode: c9659...c81
smilo Skrevet 12. august 2016 #5 Skrevet 12. august 2016 Selvfølgelig er du ikke frekk... Du er syk. Hvis det er noen som er frekk, så må det være vertskapet, som ikke lager noe du kan spise, hvis de vet du er allergisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå