Gå til innhold

Bugaboo Buffalo, Britax Go Next eller Smile 2?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg klarer bare ikke å bestemme meg for hvilken av disse vognene jeg skal velge, og nå begynner det å haste, hjelp :-) Er det noen som har prøvd/vurdert disse og kan hjelpe? 

Vi bor i Oslo, et stykke utenfor sentrum. Vi får septemberbaby, og kommer til å bruke bagdelen i høst og til vinteren. Våre krav til vogn er:

- Lett å manøvrere. 

- Enkel å ta med på buss og bane

- Vendbar sittedel og fire hjul med svingbare forhjul (alle disse har det).

- God plass til matvarer og annet i kurven.

- Må takle snø og grusveier i marka

- Lett å slå sammen 

Vi falt først for buffaloen, men etter å ha prøvd de to andre, synes jeg den er tyngre å vippe opp og også tyngre å trille enn spesielt go next, og så har den jo ingen demping. Kurven under virker også mer tilgjengelig på go next. Smile 2 liker jeg fordi den føles nettere og ikke så stor, dessuten er sittedelen høyere oppe, men den mangler noen finesser som de andre har. 

Det jeg nå er mest usikker på er hvilken av disse vognene som er egentlig best på snø og enklest å ta med på kollektivtransport? 

Anonymkode: cfc56...bce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er så stor forskjell på de tre, velg en du liker utseende av og du gidder å betale for. Bugaboo er jo dyre, jo mindre er status er viktig for deg, ville jeg heller kjøpt billigere vogn. Mitt tips er egentlig å bruke minst mulig penger... 

Jeg har september barn, født i 2014. Kjøpte Teutonia-vogn (lilleprisen.no), med myk bag og adapter til bilsete, og er fornøyd. Kommer ikke til å kjøpe ny vogn til neste mann, og eldste mann bruker nesten ikke vogna nå lengre - vi sykler mye, og bruker da sykkelvogn/sykkelsette. Bagen brukte vi bare til februar. Da var han ca 6 mnd og da ville han ikke lengre ligge/halvligge i vogna, måtte "sitte" og se. 

Jeg har aldri vippet ungen ut av vogna, og vi har vogn med 3-hjul, tungt barn og spinkel mor! Så det med ustabil vogn, det tror jeg er litt hysterisk. Når du får ungen i vogna, forandrer jo tyngdepunktet seg, det blir ikke så lett å vippe som når du prøver nå med tom vogn. Til og med liten baby + klær + pose + sauskinn er fort noen kilo.

Ting som viset seg å være viktig for meg, det tror jeg alle vogner du viser har - vendtbar sittedel, stor bag under, sittedel høyre opp, vogn lett å få i buss, tar lite plass på bussen. Ting som viset seg å ikke være så viktig - bagen (brukt så kort tid!), adapter til bilsete (brukt 2 ganger..), kjøre i terreng/løpevogn - bruker heller sykkelvogn da, kjøre på snø - har gått veldig greit, var ikke så mye snø der jeg bodde. Også trengte vi ikke sovevogn i barnehagen, de sover inne. 

vet dessverre ingenting om hvilken av de tre er enklest å få på buss.. men kan det være så mye forskjell? Så lenge det er ikke gigantisk og tung Emalunga.. 

Anonymkode: 9c998...1d0

Skrevet

Britax! Veldig fornøyd med den! Den og BB er ganske like i funksjon, så jeg hadde samme dilemma, men Britax har bedre demping, så da ble det den. Britax kan også finnes på tilbud innimellom, Bugaboo et nesten aldri på tilbud. Og så får du en vogn ikke alle har... 

Jeg kjenner ikke til Smile da. :)

Skrevet

Tror dessuten ikke det er særlig forskjell på hvor enkle de tre er å få med på buss - dette er relativt lette, stødige, fleksible vogner som er greie å få på buss. Bare hold deg unna store, tunge,  breie vogner (som en del av Emmaljungaene). 

Skrevet

Til britax kan du dessuten kjøpe vinterhjul (eller var det terrenghjul?),  sjekk om det går an til Bugaboo? 

Skrevet

Har kun erfaring med Buffalo, men er veldig fornøyd med den. 

Anonymkode: efbc3...cd3

• Liker 1
Skrevet

Vi gikk for Buffalo og jeg anbefaler absolutt den til andre! Den har spesifikasjonene du ønsker.  Spesielt enkel å manøvrere, legge sammen og tar liten plass. 

Lille vennen vil kun sove i vogna og ikke senga si, fordi den er så komfortabel. 

Med tanke på synlig slitasje anbefaler jeg sølvstenger. :)

Også enkel å selge for god pris når dere er ferdig med den 😉

Anonymkode: cb332...511

• Liker 1
Skrevet

Har bugaboo buffalo og er kjempefornøyd med den. Bor på en plass der den virkelig får kjørt seg. Behagelig for mor og  barn er den også. I tillegg er den veldig lekker, syns jeg:fnise: Jeg har ikke erfaring med noen av de andre du nevner, så sånn sett kan jeg egentlig ikke hjelpe deg, men jeg tror BB har det du etterspør++. Er ikke sikker på om du kan bestille andre type hjul, men mener å ha sett det på en eller annen nettbutikk.

Anonymkode: f0c1b...6d4

• Liker 1
Skrevet

På Go Next kan du bestille terrenghjul. Vi fikk vår på 25% på Barnas hus.

Anonymkode: 1b2d1...d5c

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bugaboo buffalo og er kjempefornøyd med den. Bor på en plass der den virkelig får kjørt seg. Behagelig for mor og  barn er den også. I tillegg er den veldig lekker, syns jeg:fnise: Jeg har ikke erfaring med noen av de andre du nevner, så sånn sett kan jeg egentlig ikke hjelpe deg, men jeg tror BB har det du etterspør++. Er ikke sikker på om du kan bestille andre type hjul, men mener å ha sett det på en eller annen nettbutikk.

Nå så jeg at du etterspurte det med demping, da spørs det jo om BB er vogna for deg. 

Skrevet (endret)

Har bb og har vært veldig fornøyd,den har dekt mine behov.veldig fornøyd at man kan snu sittedelen,spesielt viktig når bagen måtte pakkes bort når lille var 5 mnd.pluss at bagen ikke tar stor plass å oppbevare siden rammen også brukes til sportsdelen.brukte vogna mye i vinter i nord-Norge,og den kom seg fram på snø.har ikke merket behov for demping annet enn hvis jeg hadde trillet mye på grus eller ulendt terreng.

Det eneste jeg savner er bremser.

Endret av Tingelling
Skrevet

Har Smile (riktignok Brio, men tror ikke det er nevneverdig forskjell). Liker at sittedelen er høy, enkel å manøvrere, kalesjen er eeeelsk (stor som går nesten helt ned over beina). Den er ikke supergod i kram snø, men det er det vel få vogner som er.  Tror faktisk jeg ville kjøpt den vogna igjen altså.

Anonymkode: 7b536...80a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...