Gå til innhold

Kvalm hver eneste morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund siden begynte jeg å kaste opp etter frokost. Og siden den dagen har jeg hver kvalm hver eneste morgen.
Jeg er kvalm når jeg våkner opp. Jeg går og tar en ingefær tabelett (som jeg har hørt skal hjelpe mot kvalme), tar en banan, og så spiser jeg ikke før klokka har passert 12. Da er jeg ikke veldig kvalm lengre.

Hva er det jeg kan feile? Rundt middagstider og kveld er jeg helt frisk, men veldig sulten. Er ikke gravid!

Anonymkode: dfa68...178

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den første dagen jeg kastet opp hadde jeg feber også. Feberen varte ca. 3 dager. Kastet opp hver dag jeg hadde feber.

Til dere som sikkert kommer til å si at jeg bør dra til legen; jeg har aldri vært hos legen. Jeg vet ikke engang om jeg har en fastlege. Jeg har aldri feilet noenting før hvor det har vært nødvendig å dra til legen. 

-TS

Gjest Solsmil
Skrevet (endret)

.

Endret av Solsmil
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den første dagen jeg kastet opp hadde jeg feber også. Feberen varte ca. 3 dager. Kastet opp hver dag jeg hadde feber.

Til dere som sikkert kommer til å si at jeg bør dra til legen; jeg har aldri vært hos legen. Jeg vet ikke engang om jeg har en fastlege. Jeg har aldri feilet noenting før hvor det har vært nødvendig å dra til legen. 

-TS

Da går du på nett å finner ut hvem som er din fastlege. Også ringer du vedkommende.

Anonymkode: 2c3c6...fd9

Gjest Solsmil
Skrevet

For det første er det ekstremt merkelig å aldri ha vært hos en lege. Har du ikke vært hos det da du var liten heller? det er forøvrig veldig enkelt å skaffe seg en fastlege, bare bruk Google. Og selv om du aldri har vært hos lege tidligere, så er jo ikke det noen grunn til at du ikke kan det nå?

Jeg slet med kvalme om morgenen tidligere, uten at jeg var gravid. Det kunne vare flere måneder, og så gå over, og så komme tilbake igjen. Det er mye som kan gi kvalme, men det er naturlig å tenke i retningen matallergi/intoleranse. For min del kom kvalmen av irritabel tarm, men jeg hadde problemer med magen i tillegg. 

Men du burde dra til legen.

Skrevet

Jo, jeg var jo hos legen da jeg var barn... Men det er jo tiår siden 😅. Glad for at jeg har vært så frisk, men nå er det denne kvalmen som plager meg.

Skrevet

Tar du noen form for multivitaminer eller lignende om morningen? Jeg ble hvertfall kjempe kvalm og kastet opp av de, forsvant med en gang jeg kuttet de ut. Ellers støtter jeg forslaget om å dra til legen 

https://helsenorge.no/behandlere/bytte-av-fastlege

Anonymkode: d3608...4c4

Skrevet

Kan også være jernmangel, den gir kvalme. 

Anonymkode: 25396...5c5

Skrevet

Jeg ble alltid kvalm da jeg tok p-pillene mine om morgenen. Byttet til å ta de om kvelden og er ikke kvalm lenger.

Anonymkode: 07647...411

Skrevet

Jeg har også slitt med mye kvalme om morgenen (men ikke fullt så ille at jeg har kastet opp, men gjerne slik at jeg brekker meg når jeg prøver å spise frokost). Jeg skal til legen i dag og ta blodprøver for å finne ut om det er noe/hva som feiler meg :) Har ikke vært hos legen på åtte år nå. Jeg logget meg inn på Helfo og byttet fastlege i forkant, da jeg hadde fastlege på andre siden av landet fra der jeg bor nå. 

Anonymkode: 9bc0a...5e4

Skrevet

Har du hatt noen livsstilsendringer i det siste? Da jeg startet å studere etter et par år med kveldsjobb reagerte jeg med kvalme HVER dag jeg måtte tidlig opp. Kroppen likte definitivt best å kunne styre søvnmønster selv. Varte i noen måneder, grusomt.

Skrevet

Slet med kvalme hver morgen i flere uker for ca et halvt år siden. Hjalp som regel når jeg fikk i meg litt mat, og det ble verre hvis jeg var sulten om natten. Tok blodprøver og også gastroskopi. Fant aldri noe galt. Det gikk etter hvert over. 

Anonymkode: 661fe...5fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...