AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #1 Skrevet 12. august 2016 Hei, andre natten jeg våkner opp med et stort sug på saft. I går natt var det så ekstremt at jeg ba samboer om å stå opp å lage til meg, i natt hadde jeg lyst til å vente i 30 min til for å vente på samboer så han uansett stod opp og kunne lage meg (han våkner for å dra på jobb mye tidligere enn meg) men trangen ble for sterk og jeg stod opp selv. Da sa mannen fra soverommet at jeg måtte drikke vann og at saft midt på natten ikke er sunt, så jeg endte opp med å drikke vann, skulle gjerne ha saften, var så sugen på sulker plutselig. Er gravid, så tenkte på barnets beste og bet tenna sammen og drakk vann. Det slukket tørsten, men ikke suget etter sukker. hva kan dette komme av? Tilfeldig? Noe med blodsukkeret mitt å gjøre? Hmm... Anonymkode: c7e07...27d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #2 Skrevet 12. august 2016 Om du drikker saft midt på natta eller midt på dagen er jo selvsagt likegyldig: saften er av samme sunnhetsverdi uavhengig av når du drikker den. Det er ditt totale konsum av sukker som er av betydning. Om du velger å få i deg et glass saft eller en kopp søtet te er av ingen betydning. Og generelt får gravide "sug" etter matvarer relatert til behovet for næringsstoffer. Jeg ville nok tenkt at lyst på saft hang sammen med næringsstoffer i frukt/bær og økt konsumet av desse. Men ikke konsumet av saft, som vel neppe har noen næringsverdi. Du er ikke plaget med halsbrann? Søte ting (kunstig søtet eller ikke) demper med mageubehag enn rent vann akkurat slik vi er kjent med at varm melk hjelper mer på tørr forkjølet hals enn te. Anonymkode: 345fd...bb7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #3 Skrevet 12. august 2016 Drikk vann på natta. Saftbehov er ikke nødvendig å dekke på natta. Ta med vannflaske når du legger deg. Anonymkode: 0ed0e...820
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå