ajarRun Skrevet 12. august 2016 #1 Skrevet 12. august 2016 Jeg ser en del hus som er del av dødsbo som er type 70/60-tallshus som har møbler fra samme tid. Er det feil å be om å kjøpe huset med alle møblene? Hadde vært utrolig chill å bare flytte inn i et hus med møbler.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #2 Skrevet 12. august 2016 Klart det du kan, det er jo bare et spørsmål, et spørsmål om verdi og hva du er villig betale for møblene. Men kan også være at de skal fornye møblementet i sin nye bolig, og de slipper da å annonsere på finn.no og selge møblene selv. Da slipper de det bryet om du bare overtar dem. Det er jo rimelig vanlig i sydligere europa, og iallefall i de superdyre boligene; man kjøper hele pakken. Anonymkode: a40c8...2ec 1
ajarRun Skrevet 12. august 2016 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Klart det du kan, det er jo bare et spørsmål, et spørsmål om verdi og hva du er villig betale for møblene. Men kan også være at de skal fornye møblementet i sin nye bolig, og de slipper da å annonsere på finn.no og selge møblene selv. Da slipper de det bryet om du bare overtar dem. Det er jo rimelig vanlig i sydligere europa, og iallefall i de superdyre boligene; man kjøper hele pakken. Anonymkode: a40c8...2ec Jeg tviler på at avdøde skal kjøpe seg en ny bolig... Jeg regner egentlig med at det meste av 70/60-talls greiene kjøres på fyllinga. Jeg er neppe villig til å betale nevneverdig for dem. Tanken er at hvis jeg bare kjøper ting i stilen huset er (tenk deg et hus urørt fra 60-tallet, med ville farger og hele pakken) så slipper jeg å pusse opp. Og litt at jeg ikke ser for meg at jeg vil ha lyst til å kjøpe møbler til masse rom jeg aldri kommer til å bruke. 1
Lille-pus Skrevet 12. august 2016 #4 Skrevet 12. august 2016 (endret) Forå svare seriøst på spørsmålet: Klart du kan spørre. Men, du må være klar over at de etterlatte kanskje har spesielle objekter de ønsker å beholde. I mange tilfeller kan det være en vinn-vinn situsjon hvor de etterlatte slipper å organisere å bli kvitt mye av møblene, og du som kjøper slipper å kjøpe og bære inn nye møbler. Endret 12. august 2016 av Lille-pus 2
liljene Skrevet 12. august 2016 #5 Skrevet 12. august 2016 Det er et marked for kjøp og salg av dødsbo. Så det er bare å spørre.
Gjest 82girl Skrevet 12. august 2016 #6 Skrevet 12. august 2016 Jeg fikk kjøpt mitt hus fult møbelert, de skulle uansett kaste alt. Jeg solgte det jeg ikke ville ha, og skal modernifisere det jeg skal ha.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #7 Skrevet 12. august 2016 Er det dødsbo er de etterlatte sikker glad for å slippe å styre med å tømme huset for møbler. Bortsett fra kanskje enkelte møbler de ønsker å beholde er det nok ikke noe problem. Anonymkode: 3f621...088 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #8 Skrevet 12. august 2016 2 timer siden, amativeReflection skrev: Jeg tviler på at avdøde skal kjøpe seg en ny bolig... Jeg regner egentlig med at det meste av 70/60-talls greiene kjøres på fyllinga. Jeg er neppe villig til å betale nevneverdig for dem. Tanken er at hvis jeg bare kjøper ting i stilen huset er (tenk deg et hus urørt fra 60-tallet, med ville farger og hele pakken) så slipper jeg å pusse opp. Og litt at jeg ikke ser for meg at jeg vil ha lyst til å kjøpe møbler til masse rom jeg aldri kommer til å bruke. Noen av møblene kan ha stor sentimental verdi for pårørende. De kan for eksempel bruke noen av møblene i kjellerstuen. Kan godt tenke meg at de ikke tar imot skambud selv om de ikke har slike planer. Anonymkode: ae534...f1b
Gjest Mysticgirl Skrevet 12. august 2016 #9 Skrevet 12. august 2016 Er da bare å legge inn bud med forbehold om at møblene følger med salget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå