AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #1 Skrevet 11. august 2016 Jeg lurer på om det er andre her inne som har flyttet til et nytt sted med familien sin og som kan fortelle hvor lang tid dere brukte for å føle dere hjemme og trives på det nye stedet? Vi flyttet i sommer, og jeg mistrives så innmari her. Vil ikke gå inn på årsakene til flyttingen, men det var gode grunner (helt for fornuftige grunner altså, ikke noe a la "rømte fra BV" eller noe i den duren). Alt er på stell med jobber til oss begge, en unge skal i bhg og en på skolen, men jeg savner det gamle stedet så innmari. Jeg forstår selvfølgelig at jeg må gi det litt mer tid, så jeg har ikke tenkt å gi opp enda, men det hadde vært ok å høre andre sine erfaringer fra lignende situasjoner. Anonymkode: 25ebc...d50
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #2 Skrevet 11. august 2016 Fra dag 1. Bosted ble litt tilfeldig, huset var bra. Kjenner ingen, men er greit å kunne møte foreldre igjennom skole og aktiviteter. Fornøyd med at det er nærmere begges arbeidsplass. Dagene går i ett så tenker ikke så mye over hvor jeg bor Vi har dine og mine barn så ble enige om å møtes på midten (bodde tidligere 30 min fra hverandre). eller nærmest mulig hans barn da BF ikke hadde fått lengre reisevei uansett. Flyttet ikke ut av kommunen min da, så hadde ikke likt å bodd langt fra min familie. Nå er det 20 min hjem til de. Anonymkode: b55bf...488
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #3 Skrevet 12. august 2016 jeg flyttet for 11 år siden, jeg trives fortsatt ikke. Anonymkode: 0356f...7de
Atea Skrevet 12. august 2016 #4 Skrevet 12. august 2016 Har hørt at hvis man ikke trives etter to år er det små sjanser for at det vil forandre seg så du må gi det litt tid. Jeg slår meg raskt til ro, men en gang vi flyttet innenfor samme by til en firemannsbolig tok det flere måneder. Det var så uvant å ha naboene tett på, lytt var det også. Men jeg bodde der i nesten ti år og følte meg absolutt hjemme etter hvert.
icom Skrevet 12. august 2016 #5 Skrevet 12. august 2016 Hvis man har flyttet til en ny plass, og da uten nettverk rundt seg enn sin nærmeste familie, så gjelder det å gjøre en egen innsats for bygge dette nettverket. Vil tro det blir stusslig å sitte i nytt hus/leilighet uansett hvor fint det er, hvis man ikke kjenner noen. så tror ikke det blir bra før dere hiver dere rundt å blir kjent med nye folk. Snakker av erfaring:) Ta heller en oppsummering neste høst om hvordan dere trives! For det er sjeldent andre gidder å gjøre en innsats for at dere fremmede føle dere hjemme..
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #6 Skrevet 12. august 2016 Jeg bruker ofte fem år før jeg trives og føler meg hjemme på et nytt sted. Har flyttet langt tre ganger, og har trengt fire-fem år hver gang. Med sted mener jeg ny område eller en ny by, ikke flytte til motsatt del av kommunen/byen (ev. tette nabobyer) en tjue-tredve minutter unna. Anonymkode: 8d926...609 1
Sommerfugl83 Skrevet 12. august 2016 #7 Skrevet 12. august 2016 For min del tok det om lag 2-3 år før jeg følte meg som hjemme. For å få nettverk har jeg blitt med på "det meste" ifbm med ungenes aktiviteter. I tillegg inviterte vi alle fra barnegruppa til ungene ved bursdager. Det gjorde at vi fikk pratet litt med foreldrene og var lettere å slå av en liten prat ved henting/levering senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå