AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #1 Skrevet 11. august 2016 Hei. Jeg skal begynne på idrettslinja nå, har 2 søsken som er født etter 1998. Jeg bor med mamma, sammen med mine 2 lillesøstre. Faren min har samboer og vi har fått svar på at jeg får 3666 kroner. Men får jeg 3666 kr i mnd eller en gang i året? Om det er sånn at jeg bare får 400-600 kroner i mnd så syntes jeg jo det er ganske lite ettersom at mamma er enslig forelder med 3 barn. Hun jobber ikke men har veldig god ufør eller hva det heter, pappa jobber. Hjelp Anonymkode: 226d4...bff
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #2 Skrevet 11. august 2016 Det er per mnd. Anonymkode: 2867a...1d5
Fotballmamma Skrevet 11. august 2016 #3 Skrevet 11. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er per mnd. Anonymkode: 2867a...1d5 Nei, dette stemmer akkurat med summen på utstyrsstipendet for idrettslinjen. 1
Fotballmamma Skrevet 11. august 2016 #4 Skrevet 11. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg skal begynne på idrettslinja nå, har 2 søsken som er født etter 1998. Jeg bor med mamma, sammen med mine 2 lillesøstre. Faren min har samboer og vi har fått svar på at jeg får 3666 kroner. Men får jeg 3666 kr i mnd eller en gang i året? Om det er sånn at jeg bare får 400-600 kroner i mnd så syntes jeg jo det er ganske lite ettersom at mamma er enslig forelder med 3 barn. Hun jobber ikke men har veldig god ufør eller hva det heter, pappa jobber. Hjelp Anonymkode: 226d4...bff Det er en engangsutbetaling som du får i begynnelsen av skoleåret, til innkjøp av nødvendig utstyr. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #5 Skrevet 11. august 2016 4 minutter siden, Fotballmamma skrev: Det er en engangsutbetaling som du får i begynnelsen av skoleåret, til innkjøp av nødvendig utstyr. Men får jeg ingenting de andre månedene? Anonymkode: 226d4...bff
Fotballmamma Skrevet 11. august 2016 #6 Skrevet 11. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men får jeg ingenting de andre månedene? Anonymkode: 226d4...bff Ser ikke sånn ut. Det ble veldig mye strengere fra skoleåret 2015/16, da begge foreldrenes inntekt (samt evt nye ektefeller) regnes med. 1
Fotballmamma Skrevet 11. august 2016 #7 Skrevet 11. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men får jeg ingenting de andre månedene? Anonymkode: 226d4...bff Du kan lese mer her: https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/vg/Sa-mye-kan-du-fa/grunnstipend/inntektstabeller-og-belop/ 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #8 Skrevet 11. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men får jeg ingenting de andre månedene? Anonymkode: 226d4...bff Se om du finner deg en jobb. Vi er mange som har måtte tatt en jobb fordi at vi ikke fikk en krone fra våres foreldre på videregående Jeg traff en som gikk på idrettslinja, hun hadde to deltidsjobber i tillegg til å drive med idrett på høyt nivå. Er du over 18 så kan du jo søke om å få barnebidrag fra din far mens du går på videregående. Anonymkode: 9aafa...ebb
Ariam Skrevet 12. august 2016 #9 Skrevet 12. august 2016 Det står vel i vedtaksbrevet om du får grunnstipend. Grunnstipend er det du får hver mnd, utstyrsstipend som det virker som du har fått er et engangsbeløp for å kjøpe nødvendig utstyr du trenger til skolen (feks ski/sykkel/turutstyr pluss å betale for PC hvis din skole har denne ordningen med pc til elever) Dessverre er det sånn at både din mor og din fars inntekt teller når det blir bestemt om du får grunnstipend. (Skriver dessverre fordi det er mange ungdommer som lever på fattigdomsgrensen med sin ene forelder, og selv om begge foreldrenes inntekter teller kan ikke lånekassen tvinge den andre forelderen til å bidra...) Håper din mor får bidrag for deg fra din far i det minste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå