Gå til innhold

Bryllupsfesten

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi er invitert i bryllup til helgen og hyggelig det, men hva er normalt angående bryllupsfesten? varer den langt utover natten eller hvordan er "reglene" rundt dette?? eller kan man dra når man blir lei?

Anonymkode: 7f2d1...8b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man drar når man føler at man nesten ikke klarer å være våken mer. Jeg har én gang vært oppe i bryllup til rundt halv fire på natta, og det var da min bestefar (!) giftet seg på nytt. Da var jeg bare en ung ungdom, jeg har aldri vært den som har like å rangle natta rundt, så jeg kjeda meg en del timer kan man si. Mye bedre å dra når man er lei, og heller takke høflig for seg. Det må jo være lov. Prøver å ikke være festbremser likevel, og har det gjerne som en regel for meg selv at jeg ikke skal være den første som bryter opp selskapet (men jeg kan gjerne "henge meg på" den første puljen som går.

Anonymkode: 88837...8a8

Skrevet

De fleste lokaler skal man være ute fra en gang mellom ett og to, så det pleier å avgrense festen ganske bra. En del velger å arrangere nachspiel etter det. Kotymen er vel at man ikke skal gå før brudeparet har forlatt festen, men det er ofte noen som går før dette (og mange brudepar bryr seg overhodet ikke). 

Anonymkode: ac305...cc0

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste lokaler skal man være ute fra en gang mellom ett og to, så det pleier å avgrense festen ganske bra. En del velger å arrangere nachspiel etter det. Kotymen er vel at man ikke skal gå før brudeparet har forlatt festen, men det er ofte noen som går før dette (og mange brudepar bryr seg overhodet ikke). 

Anonymkode: ac305...cc0

Det kommer litt an på hvor mange gjester man har, om man føler man får snakket med alle og sånn tror jeg. Hvis man vet med seg selv at man kommer til å gå litt tidlig, så kan det kanskje være en idé å si i fra til bruden allerede nå at du er en slik person at du trenger å legge deg tidlig siden du ikke fungerer sosialt om du virkelig er trøtt, men at det aldri er personlig ment om så skjer/at du trenger faste rutiner i hverdagen din med tanke på nok søvn/at du er a-menneske og våkner tidlig uansett når du legger deg og vil legge til rette for det (stryk ut det som ikke passer, eventuelt fyll inn slik du har det). Om du forteller det til henne før selve dagen, så er det nok mindre sjans for at hun blir fornærmet av det.. Også kan det være en god idé at du gjør ditt for å snakke med brudeparet tidlig i løpet av dagen slik at de får sett deg ordentlig.

Anonymkode: 88837...8a8

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Det jeg opplever som normalt er til 1-2 tida. Når vi var i min brors bryllup nå nettopp så dro gjestene senest 2, og vi var igjen og rydda til halv 4-4 på natten. Tilbake og rydda mere neste dag. 

Anonymkode: bc3bc...fdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...