AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #1 Skrevet 11. august 2016 hvordan bruker dere og gjennomfører dere en timeout på barnet deres ?? hvor lenge sitter de og hva gjør dere for at barne skal skjønne hvorfor de har en timeout ? Anonymkode: 776b9...d53
Veslefrikk Skrevet 11. august 2016 #2 Skrevet 11. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hvordan bruker dere og gjennomfører dere en timeout på barnet deres ?? hvor lenge sitter de og hva gjør dere for at barne skal skjønne hvorfor de har en timeout ? Anonymkode: 776b9...d53 Jeg har aldri brukt og kommer heller aldri til å bruke time-out på noen av våre barn. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #3 Skrevet 11. august 2016 kan jeg spørre hvorfor ? Anonymkode: 776b9...d53
Veslefrikk Skrevet 11. august 2016 #4 Skrevet 11. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: kan jeg spørre hvorfor ? Anonymkode: 776b9...d53 Fordi jeg ikke har tro på disse "super-nanny metodene" og straff. Har mer tro på å være tydelig, strukturert, inkluderende og på samtaler. Vi har fire egne, to fosterbarn og i perioder har vi også barn som er akutt plassert her og jeg har erfart at å være rettferdig, og kjærlig/rosende fungerer mye bedre her hos oss.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #5 Skrevet 11. august 2016 skjønner hva du mener.. Hvordan samtaler da ?? med det offentlige ? Anonymkode: 776b9...d53
Veslefrikk Skrevet 11. august 2016 #6 Skrevet 11. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: skjønner hva du mener.. Hvordan samtaler da ?? med det offentlige ? Anonymkode: 776b9...d53 Nei, samtaler med barna. Det er utrolig hva barn forstår og respekterer dersom man behandler de med respekt og ikke har en ovenifra og ned holdning til de. Barn trenger veiledning og ikke straff og utestengelse fra det sosiale i familien. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #7 Skrevet 11. august 2016 Et øyeblikk siden, Veslefrikk skrev: Nei, samtaler med barna. Det er utrolig hva barn forstår og respekterer dersom man behandler de med respekt og ikke har en ovenifra og ned holdning til de. Barn trenger veiledning og ikke straff og utestengelse fra det sosiale i familien. okei Anonymkode: 776b9...d53
Gjest Sjørøveren Skrevet 11. august 2016 #8 Skrevet 11. august 2016 15 minutter siden, Veslefrikk skrev: Fordi jeg ikke har tro på disse "super-nanny metodene" og straff. Har mer tro på å være tydelig, strukturert, inkluderende og på samtaler. Vi har fire egne, to fosterbarn og i perioder har vi også barn som er akutt plassert her og jeg har erfart at å være rettferdig, og kjærlig/rosende fungerer mye bedre her hos oss. Det hjelper faktisk med timeout. Bedre å prøve alt med ulydige barn enn å få de bortskjemte og jævlige.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #9 Skrevet 11. august 2016 2 minutter siden, Sjørøveren skrev: Det hjelper faktisk med timeout. Bedre å prøve alt med ulydige barn enn å få de bortskjemte og jævlige. Hvordan gjør du det ?? Fremgangsmåte?? Anonymkode: 776b9...d53
Veslefrikk Skrevet 11. august 2016 #10 Skrevet 11. august 2016 3 minutter siden, Sjørøveren skrev: Det hjelper faktisk med timeout. Bedre å prøve alt med ulydige barn enn å få de bortskjemte og jævlige. Man får jo legge grunnlaget tidlig, slik at man unngår ulydige og bortskjemte barn. Nytter ikke å la de styre som de vil i fem-seks år også plutselig forvente at de skal oppføre seg som foreldrene og omverden vil. De må jo ha både grenser og oppdragelse fra de er små, men samtidig så må de jo få lov å utvikle seg som egne personligheter. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #11 Skrevet 11. august 2016 Vi var på foreldreveiledningskrus gjennom PPT. Har aldri brukt time out før da. Min har fått time out en eller to ganger. Han satt i 3 minutt og var 6. Samboeren min har brukt det flere ganger på sine da de er 3 stk som herjer med hverandre, men ikke ofte mtp på at vi var på kurset i fjor. Da har det gått på biting og slåing som vi har sett situasjonen, hva som skjedde. Hvis vi ikke så hva som skjedde skal vi ikke bruke time out. Tror ingen har sittet lenger enn 3 minutt i strekk og de er veldig tette i alder, men hvis de går av stolen må de begynne på nytt. Syntes egentlig det har vært effektivt jeg eller så har de bare blitt "snillere" av seg selv. Faren til min har brukt det på vår tidligere, men vet ikke hvor ofte eller mye. Der har han også søsken, noe han ikke har her så det var ikke før jeg flyttet med samboeren min han hadde noen å herje med. Har aldri hørt sønnen min snakke om time out så tror ikke han har tatt skade av det. En skal heller aldri lukke døren hvis de sitter på ett rom f.eks. Vi bruker vårt soverom når det skjer hos oss fordi der er det ikke noe å pille på. Faren har brukt trappen på vår. Hvis man hele tiden må gi time out så er det mest sannsynlig noe annet man kan gjøre for at det ikke skal bli for ofte. Veilede, distrahere osv før ting eskalerer. Anonymkode: f0c1e...ecb
Atea Skrevet 11. august 2016 #12 Skrevet 11. august 2016 Hva er timeout? I praksis. Jeg kan fint finne på å sende barna på rommet eller ut for å støye der. Men da er de ikke alene. Også sjekker jeg etter få minutter, gløtter opp døra og spør om de har lyst på vafler etterpå. Da pleier det å roe seg ned.
Gjest Sjørøveren Skrevet 11. august 2016 #13 Skrevet 11. august 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gjør du det ?? Fremgangsmåte?? Anonymkode: 776b9...d53 Jeg gjør det ikke for mitt barn er et spedbarn, men vennene mine som har større barn gjør det. Søsknene mine gjør det med sine barn. Funker for dem. La de sitte i timeout etter hvor gamle de er. 29 minutter siden, Veslefrikk skrev: Man får jo legge grunnlaget tidlig, slik at man unngår ulydige og bortskjemte barn. Nytter ikke å la de styre som de vil i fem-seks år også plutselig forvente at de skal oppføre seg som foreldrene og omverden vil. De må jo ha både grenser og oppdragelse fra de er små, men samtidig så må de jo få lov å utvikle seg som egne personligheter. Ja så klart må man begynne tidlig. Dessverre gjør ikke alle det. Tror bare så godt om egne barn eller tørr ikke si nei til gullet sitt.
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 11. august 2016 #14 Skrevet 11. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: hvordan bruker dere og gjennomfører dere en timeout på barnet deres ?? hvor lenge sitter de og hva gjør dere for at barne skal skjønne hvorfor de har en timeout ? Anonymkode: 776b9...d53 Jeg har heller aldri hatt en time-out sånn som de har på disse tv-programmene. Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være nødvendig med en time-out. Jeg er enig med Veslefrikk i denne tråden.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #15 Skrevet 11. august 2016 17 minutter siden, Steve Rogers skrev: Jeg har heller aldri hatt en time-out sånn som de har på disse tv-programmene. Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være nødvendig med en time-out. Jeg er enig med Veslefrikk i denne tråden. Jeg er også enig med Veslefrikk. Folk lar ungene bli til små monstre før de plutselig skal begynne å oppdra dem og da blir det bare bråk med timeout og styr. Anonymkode: 14f29...678 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #16 Skrevet 11. august 2016 Tumeout funker ikke på min. Når hun er i et sånt humør med en oppførsel som tilsier timeout/pausetid/sendes på rommet eller hva enn andre kan gjøre, gjør det bare vondt verre for min. Nærhet, ro og skadeavverging til humøret snur, snakke sammen og finne alternative avreageringsteknikker som er mindre destruktive og mer sosialt akseptable. Det blir folk av de fleste, timeout eller ei. Anonymkode: 04619...82f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå