AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #1 Skrevet 11. august 2016 Jeg er en jente som hyler hvis jeg blir redd. Har lurt litt på om det er at jeg faktisk hyler som en refleks fra kroppen eller om det er litt framprovosert for å føle meg mer feminin, men erfarte i dag at det (i hvert fall i noen tilfeller) ikke er framprovisert. Vi satt i sånne små båter som vi skulle tippe for å øve oss på å komme opp i dem igjen. Når det var min tur satt jeg helt calm og tenkte ikke tanken på at jeg kom til å skrike en gang, jeg er jo ikke redd for vann og visste godt hva som skulle skje (og jeg hadde ingen der jeg ville "imponere" eller virke feminin for altså). Likevel hører jeg rett før den tipper rundt et skrik og innser plutselig at det er jo mitt eget. Men det var flere gutter der som gjorde det samme og ingen av de skrek. Jeg regner med at skriking er en forsvarsmekanisme for å signalisere til de rundt deg at du trenger hjelp...? Men hvorfor hyler ikke gutter da? Skjønner at ingen gutter ville ha framprovosert et hyl for det er jo ikke så veldig maskulint, men i dette tilfelle var det kun kroppens reflekser det gikk på så de burde vel ha hylt noen av dem i hvert fall? Hvorfor hyler bare jenter?? Anonymkode: 24c9d...660
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #2 Skrevet 11. august 2016 Gutter kan definitivt hyle de og Anonymkode: 9fb7f...d4b 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #3 Skrevet 11. august 2016 Det er nok en noe biologisk faktor der inne et sted, som er videreført ved populært media og kanskje også visse personlighetstyper. Jeg er kvinne men hyler så og si aldri. Det er bare ikke naturlig for meg. Anonymkode: 2ea77...333 1
Jerry Lee Skrevet 11. august 2016 #4 Skrevet 11. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gutter kan definitivt hyle de og Anonymkode: 9fb7f...d4b Men helst BRØLER vi... 1
kalaush Skrevet 11. august 2016 #5 Skrevet 11. august 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en jente som hyler hvis jeg blir redd. Har lurt litt på om det er at jeg faktisk hyler som en refleks fra kroppen eller om det er litt framprovosert for å føle meg mer feminin, men erfarte i dag at det (i hvert fall i noen tilfeller) ikke er framprovisert. Vi satt i sånne små båter som vi skulle tippe for å øve oss på å komme opp i dem igjen. Når det var min tur satt jeg helt calm og tenkte ikke tanken på at jeg kom til å skrike en gang, jeg er jo ikke redd for vann og visste godt hva som skulle skje (og jeg hadde ingen der jeg ville "imponere" eller virke feminin for altså). Likevel hører jeg rett før den tipper rundt et skrik og innser plutselig at det er jo mitt eget. Men det var flere gutter der som gjorde det samme og ingen av de skrek. Jeg regner med at skriking er en forsvarsmekanisme for å signalisere til de rundt deg at du trenger hjelp...? Men hvorfor hyler ikke gutter da? Skjønner at ingen gutter ville ha framprovosert et hyl for det er jo ikke så veldig maskulint, men i dette tilfelle var det kun kroppens reflekser det gikk på så de burde vel ha hylt noen av dem i hvert fall? Hvorfor hyler bare jenter?? Anonymkode: 24c9d...660 Ikke bli overrasket om østrogen og testosteron har en finger også her! 1
herzeleid Skrevet 11. august 2016 #6 Skrevet 11. august 2016 Det kan godt hende at dette er evolusjonært tilegnet. Kvinner har alltid vært avhengige av å ha menn rundt seg til å beskytte seg mot forskjellige farer og trusler, andre menn inkludert. Dermed er det ikke unaturlig om kvinnene som har skreket opp og fått hjelp av en mann når en fare truet er de som har overlevd, og bragt denne refleksen videre. Dermed kan det tenkes at menn som har beskyttet kvinner har blitt favorisert og fått reprodusert seg, og kvinner som søker beskyttelse hos menn har overlevd og fått reprodusert seg.
Gjest lipgloss Skrevet 13. august 2016 #7 Skrevet 13. august 2016 Jeg hyler når jeg blir redd,støkker veldig lett også.Skal ikke mer til en at noen kommer litt brått på meg,har kanskje sammenheng med noe vondt jeg opplevde i min barndom
Sheherasade Skrevet 13. august 2016 #8 Skrevet 13. august 2016 (endret) Fordi gutter blir lært opp til at hyling er jentete. Endret 13. august 2016 av Sheherasade 2
Cathrine88 Skrevet 13. august 2016 #9 Skrevet 13. august 2016 Du skriver at du lurer på om du har framprovosert hyling for å føle deg mer feminin (utrolig merkelig for min del, men deg om det), så det er ikke umulig at kroppen din bare reagerer slik som du har lært den opp til å gjøre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå