Gå til innhold

Hva er normalt av kg å gå ned iløpet av 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens

Nå har enda en sommer snart gått oss forbi, og jeg har fortsatt ikke tatt frem badetøyet og fått hverken solt eller badet meg. Grunnen er jo rett å slett at jeg ikke liker kroppen min, spesielt de siste mnd har jeg virkelig gått rundt og hatet kroppen min. Jeg har lagt på meg nesten 16 kilo, ikke trent eller spist noe sunt. Kun sittet hjemme på rumpa og pøst i meg Junk og godteri. Men nå har jeg på en endring. Jeg veier 56 kilo og er 1,54 cm høy. Har veldig store overarmer, låt, hofter og en kule av en mage. Jeg har lyst til å veie 45. Men hver gang jeg har treng før, så har jeg alltid gått ned 9 kilo på 3.mnd??? Jeg føler jeg går ned i vekt for fort og derfor så legger jeg på meg fort også. Litt sånn jojo-trening. Så jeg lurer på, hva er normalt av kg å gå ned i en mnd og er 45 kg bra for en som er 22 år og er 1,54 meter høy?

Anonymkode: 1e071...818

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har virkelig ikke peiling! Jeg trener styrke men går ikke ned i vekt, mer motsatt egentlig. Men jeg er strammere fordeom. Det er liksom ikke noe som "disser" men de sier at muskler veier mer en fett da

Så jeg tror du skal begynne å trene for gøy og ikke ha vekt som mål, men heller mål om strammere kropp.

Jeg kjenner en tynn person som har gått fra 55 kg til 62 og ser sykt bra ut på grunn av definert kropp og muskler. Iplassen for å være tynn og daff.. !  Tenk på det som en livvstilsendring, begynn i det små og spis sunt.

Magen vil faktisk trekke inn veldig mange cm på å bare spise sunt, den vil flate seg ned. Jeg ser mye slankere ut når jeg har spist sunt en uke en når jeg har spist usunt. Da får jeg bollemage. Men veier fortsatt det samme.

Vet dette ikke var svar på det du lurte på men jeg er 1.58 og veier 63 kg.

Anonymkode: 7ec46...2c9

Skrevet (endret)

For mange er 0.5kg i uken  et realistisk mål. Dvs  500kcal i underskudd om dagen

Men du burde ikke begynne med 500kcal underskudd, prøv 200-300 i starten

45kg vil være i nedre grense av normalvektig, så ja det er bra. Så lenge du ikke driver med styrketrening. 

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...