AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #1 Skrevet 11. august 2016 Jeg skal ha 5,5 dl melk i maten, men mangler en halv deciliter. Jeg har altså en hel liten kartong helmelk. 5 dl melk har jeg. Kan jeg ta i 0,5 dl vann? Eller skal jeg bare lage den som den er? Uten 0,5 dl melk eller vann? Det jeg skal lage er Moussaka. Jeg mangler altså melk til den potet-blandingen. Denne det er snakk om. Hva mener dere? Jeg ser på lettmelk som melk med vann, så om jeg da tar 0,5 dl vann så blir det som om at jeg bruker lettmelk,, eller? Er ferdig med å lage alt annet. Glemte at søsteren min tok de siste 2 dl med melken jeg hadde. Var ute å handlet i går nemlig og jeg hadde egentlig nok. Kommer meg ikke på butikk. For søsteren min låner bilen min. Ingen buss til nærmeste butikk, bor utpå landet. Kjenner ikke de nærmeste naboene, og de er ikke så "nærme" heller Hun kommer ikke hjem før i morgen. Anonymkode: 6cb3c...e15
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #2 Skrevet 11. august 2016 Lag først sausen med den melken du har, men før du heller den på potetene ser du litt på konsistensen. Hvis den virker litt tykk tilsetter du en halv dl (0.5 dl) vann. Hvis den er ganske tynn har du ikke i vann. Fortsett så etter oppskriften. Anonymkode: 2fe56...fb3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #3 Skrevet 11. august 2016 Bruk vann. Kriser oppstår ikke av bagateller som dette. Anonymkode: d6897...2d2 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #4 Skrevet 11. august 2016 Jeg bruker alltid litt mindre melk enn oppskriften sier når jeg lager denne, og det blir alltid bra. Gjør det i alt jeg lager fra Toro, ellers synes jeg det blir veldig tynn konsistens på det. Anonymkode: 12d10...699
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #7 Skrevet 11. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker alltid litt mindre melk enn oppskriften sier når jeg lager denne, og det blir alltid bra. Gjør det i alt jeg lager fra Toro, ellers synes jeg det blir veldig tynn konsistens på det. Anonymkode: 12d10...699 Bruker alltid ekstra lett eller lettmelk. Men bruker å kjøpe helmelk dersom den har lengre holdbarhetsdato, og det skjedde denne gangen. Har ikke laget denne retten med helmelk før. Får prøve med 5dl også se hvordan det går. Bruker å ha oppi en liten klatt hvitløkssmør på slutten, vet ikke om den blir for tykk av det eller hva. Får bare prøve. Jeg lager kun denne og spagetti sausen fra toro. Ellers så lager jeg aldri toro, så vet ikke helt hvordan det er på mengde og slik. ts Anonymkode: 6cb3c...e15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå