Gå til innhold

"jeg legger på meg hvis jeg spiser det der"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer aldri å skjønne det. Selv elsker jeg å smelte mørk sjokolade i litt olje med sjokolade smak. Men da bytter jeg gjerne ut et måltid istedet. Så, må man leve på brokkoli og fisk for å holde seg tynn, eller kan man bytte ut måltider med det man faktisk har lyst på noen ganger? 

Anonymkode: 13948...469

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du MÅ ikke bytte måltidet med sjokolade viss det er snakk om en gang i uken.

Det du skal være ops på er hvor ofte du gjør det. Selv om du spiser sjokolade vil du trenge næringen i mat, spesielt viss du trener.

Jeg vet ikke hvilken form du er i eller hva som er målet ditt men alt med måte.

Du kan leve på helt normal mat så lenge porsjonene er små, spiser en potet i plassen for to, masse grønnsaker som metter.

Saus og alt er låv. Så lenge det er snakk om mindre mengder. Jeg spiser "sunt" alle måltider unntatt middag, den er full med sauser, smør, oljer og lignende. Det har ikke stoppet meg. Jeg spiser normal mat i mindre mengder. Og jeg spiser saktere :)

Skrevet

Bare for å ha det avklart: smør og olje er ikke usunt.

Anonymkode: 89770...45a

Skrevet

Ikke bytt ut et næringsrikt måltid med sjokolade! Men spis absolutt sjokolade! Du trenger kanskje ikke spise deg så mett, men du trenger mat! Det er sunnere å spise sjokolade hvis magen ikke er tom! Så lenge du ikke fråtser i store mengder eller hver dag, så tåler man litt snop! Det er misforstått at slanke og trente folk bare spiser gulrøtter, det trenger man ikke!

• Liker 1
Skrevet

Tror det kommer an på fra person til person. Jeg kan spise sjokolade og annet usunt hver dag, fremdeles spise middag og andre måltider utover dagen og fremdeles holde meg tynn. Trener ikke.Har sikkert bare høy forbrenning.

Gjest Tigress
Skrevet

Det er berre ein måte å takke nei til det dei blir tilbudt, inga grunn til å leggje så mykje i det. 

Skrevet

Du kan bli smellfeit av fisk og brokkoli også. 

• Liker 1
Skrevet

TS spør spesifikt om det er greit "noen ganger", og med mindre "noen ganger" er seks dager i uka, er jo det meste greit "noen ganger.

At TS i det hele tatt er usikker på dette, kommer vel av sånne hysteriske holdninger om at med mindre man får hele kaloribehovet sitt dekket av sunn og næringsrik mat, til alle måltider, går det galt.

TS, 80/20-regelen har vært brukt i mange år, med god grunn, den funker, og er logisk: sørg for at minst 80% av det du får i deg er sunt og næringsrikt. Hvis du har det litt gøy med de resterende prosentene, vil neppe kroppen din merke forskjell, og du vil ikke merke forskjell på den.

• Liker 2
Skrevet

Man kan spise hva man vil og ha god helse, så lenge man får i seg alt man trenger av alt og ikke for mye av noe. Det er ufattelig mange måter å få til dette på, så det er ingen grunn til å stresse for å følge en eller annen sær plan eller opplegg. Variert kost er viktig, og mange av disse diettene kutter ut hele matvaregrupper, totalt unødvendig. Jeg synes det er lurt å velge det man har lyst på til alle måltider. La vanlig mat være det du vanligvis spiser, så betyr ikke unntakene noen verdens ting. Problemene mange har med spising, skyldes at unntakene har blitt regelen. En annen ting - tilstrekkelig fett er viktig, bla for å ta opp næring i feks grønnsaker. 

• Liker 2
Skrevet

Utsagnet du referer til i tittelen er bare en måte å si "nei takk" på, som tidligere nevnt. Det trenger ikke spekuleres i.

Det kan bety at vedkommende holder seg til en kaloriplan og allerede har spist såpass at de ikke kan spise mer den dagen. Eller det kan bety at de ikke synes det er verdt det. Det spiller egentlig ingen rolle, alle har sin plan. 

Jeg gjør plass til rødvin, men da har jeg spist sunt resten av dagen - både kalorifattig, men rikelig med protein, sunt fett og vitaminer.

Anonymkode: 7a5f3...989

Skrevet
Den 12.8.2016 at 9.39, Tigress skrev:

Det er berre ein måte å takke nei til det dei blir tilbudt, inga grunn til å leggje så mykje i det. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utsagnet du referer til i tittelen er bare en måte å si "nei takk" på, som tidligere nevnt. Det trenger ikke spekuleres i.

Det kan bety at vedkommende holder seg til en kaloriplan og allerede har spist såpass at de ikke kan spise mer den dagen. Eller det kan bety at de ikke synes det er verdt det. Det spiller egentlig ingen rolle, alle har sin plan. 

Jeg gjør plass til rødvin, men da har jeg spist sunt resten av dagen - både kalorifattig, men rikelig med protein, sunt fett og vitaminer.

Anonymkode: 7a5f3...989

Åh.  :sprettoy:

Stryk svaret mitt ovenfor :rodme:

Skrevet
Den 11. august 2016 at 18.06, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer aldri å skjønne det. Selv elsker jeg å smelte mørk sjokolade i litt olje med sjokolade smak. Men da bytter jeg gjerne ut et måltid istedet. Så, må man leve på brokkoli og fisk for å holde seg tynn, eller kan man bytte ut måltider med det man faktisk har lyst på noen ganger? 

Anonymkode: 13948...469

Hvorfor ikke bare droppe sjokoladen og søppelmaten? Da slipper man å bli frastøtende og feit. 

Skrevet
Den 11.8.2016 at 22.45, Ulla Ullsokk skrev:

Ikke bytt ut et næringsrikt måltid med sjokolade!

Hvorfor ikke?

Når jeg skal spise en halv, stor pose potetgull blir jeg så mett at det erstatter et måltid. Jeg holder stabil vekt. Er selvsagt sunnere å spise andre ting, men jeg prioriterer å spise noe som er ekstra godt iblant

Anonymkode: bb30c...43e

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke?

Når jeg skal spise en halv, stor pose potetgull blir jeg så mett at det erstatter et måltid. Jeg holder stabil vekt. Er selvsagt sunnere å spise andre ting, men jeg prioriterer å spise noe som er ekstra godt iblant

Anonymkode: bb30c...43e

Du kan bytte ut LITT av måltidet, f eks droppe middag og ta et knekkebrød med skinke og agurk og så spise sjokolade, men jeg ville ikke gått rett på sjokoladen. Men jeg har en følsom kropp som forteller meg når den ikke er happy, og den er ikke happy hvis jeg går rett på godisen. Da får jeg luft i magen og promper.  Jeg spiser noen ganger potetgull i stedet for mat på kontoret hvis jeg jobber sent og ikke har noe annet der. Jeg blir på en måte mett, men ikke mett, kan ikke forklare det. Som om kroppen vil ha noe annet. Jeg legger ikke på meg av det, men det er hel klart ikke sunt for meg. Men folk får finne ut hva som duger for dem. JEG må ha bittelitt mat i bunnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...