Høstjenta Skrevet 11. august 2016 #1 Skrevet 11. august 2016 Er så vidt i gang med bryllupsplanleggingen her og prøver å få litt oversikt over alt som skal fikses av mat/servering. Så er derfor litt nysgjerrig på hva dere andre har gjort eller opplevd av servering til gjestene mellom vielsen og middag? Det blir fort noen timer for alle å vente her. Og noen gode tips til nattmat?
Tonio Skrevet 11. august 2016 #2 Skrevet 11. august 2016 Hei, vi skal ha fersk frukt kuttet opp mellom vielse og maten. Det er "bare" 2,5 timer fra vielsen starter til maten serveres. Nattmat skal vi ha pølse med tilbehør, jeg har hørt fra kjente at de har opplevd diverse som nattmat, men at de har blitt mest glad når de får noe så enkelt som pølse. Stedet vi skal feire er italiensk, så de tilbydde også noe lignende tapas men med italiensk mat. Jeg har bare vært i en vielse etterfulgt av fest før, og der var det ingen mat mens man ventet. Det var cirka fire timer fra vielsen startet til maten ble servert, men tiden gikk så fort at jeg ikke tenkte på mat. Vet at noen stoppet på en bensinstasjon og spiste litt pølse før de ankom lokalet.
happiest Skrevet 11. august 2016 #3 Skrevet 11. august 2016 Hva med noe lett fingermat og snacks? F.eks ost og kjeks som folk kan forsyne seg selv fra.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #4 Skrevet 11. august 2016 Vi ble anbefalt å ha noe twist/druer eller annen lett fingermat som de kan småspise av mens brudeparet er hos fotografen. Så det gjorde vi. Har også fått servert frukt som mellom-mat i andre bryllup. Anonymkode: 1344f...882 1
Sheherasade Skrevet 13. august 2016 #5 Skrevet 13. august 2016 (endret) Vi serverte gjestene champagne og kanapeer etter vielsen, da det var en stund til middagen. Funket fint! Endret 13. august 2016 av Sheherasade
Høstjenta Skrevet 16. august 2016 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2016 Takk for inspirasjon, da har jeg noe å tenke på i planleggingen Syns det er hyggelig å servere noe da de fleste gjester er tilreisende og det er lite bensinstasjoner og slikt i nærheten. Men samtidig ikke for mye mat heller
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #7 Skrevet 17. august 2016 Syns det er veldig godt å få litt å bite i mlm vielse og middag. En slik dag blir lang- for gjestene og. Sist jeg var i bryllup gikk det noen timer mellom, og jeg var skrubbsulten da vi endelig fikk mat. To timer var jo ikke mye, men jeg ville tatt litt høyde for at middagen blir forsinket- det er mange som vil ha en bit av brudeparet når dere ankommer lokalet, på kirketrappa osv. Champagne og kanapeer og litt snacks er kjærkomment! Anonymkode: bd0d6...8aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå