fuglekvitter__ Skrevet 11. august 2016 #1 Skrevet 11. august 2016 Vil invitere til debatt om hår og deres historier om deres eget hår og dens historie. Her er min: Selv startet jeg med halvlangt hår. Det var litt lengre enn skuldrene når jeg startet å spare. Det var alt for tjukt og sånt og litt sånn tørt å ta på. Så ble det lengre fordi jeg sparte og sparte. For å klare å spare det så måtte jeg bruke denne, denne. Den første måtte jeg bruke disse tingene for å gjøre det mykt, for å beskytte det ytre hårstrået fra å bli brukket, sprøtt. Det andre for noe av det samme, bare at det er litt mer for og ikke gjøre det så mykt i en viss periode. For å klare å spare til så langt hår så tok det tid (jeg sparte helt til korsryggen) og jeg måtte bruke flere produkter i håret over tid. Når jeg hadde grodd håret 10 cm lengre enn hva det var måtte jeg bytte til disse produktene: Lenke. Mye av disse tingene forsterket håret og i kombinasjon med produktene over så det hjalp kan man trygt si. Redken pleier håret slik at hvis man brukte krølltang eller rettetang så beskyttet det veldig godt. Sprøe og brukne hårstrå ble ikke påvirket av varmen på krølltengene og sånt - dermed kunne man få langt og fint hår uten å ødelegge alt man hadde spart. Historien er lang og mye lengre enn hva jeg kan skrive om den her. Når det ble til ca 7-10 cm over korsryggen gikk jeg over til disse produktene. Det fordi at de var ikke så dyre som de produktene over, de hjalp kun med å opprettholde et sunt og fint hår og man kunne bruke disse produktene på sår hvis det trengtes. Så dette brukte jeg helt til det kom til korsryggen. Når det var på korsryggen, for og virkelig klare å ha det så langt så brukte jeg disse produktene. Det fordi jeg hadde stripet og farget det og fordi at flere frisørere på veien til et langt og fint hår hadde klippet det litt feil. Etter alt dette fortsatte jeg med Joico (siste lenke) og håret har aldri vært så bra. Nå har jeg valgt å klippe det vekk i fra korsryggslengde, fordi da ser man så lav ut, så nå er det ikke så langt lenger. Det er mye liv i det, det er sunt og friskt og ser bra ut mener jeg selv, selvom forrige forrige frisør også klippet det helt feil - men jeg har nå forstått og lært at det vokser ut - og det vokser fort. Hvordan er deres hårhistorie? Fortell gjerne.
Sugerøret Skrevet 11. august 2016 #2 Skrevet 11. august 2016 gikk til frisør,som brukte saks og håret ble kort.. Farget det hjemme ... 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #3 Skrevet 11. august 2016 4 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev: Vil invitere til debatt om hår og deres historier om deres eget hår og dens historie. Her er min: Selv startet jeg med halvlangt hår. Det var litt lengre enn skuldrene når jeg startet å spare. Det var alt for tjukt og sånt og litt sånn tørt å ta på. Så ble det lengre fordi jeg sparte og sparte. For å klare å spare det så måtte jeg bruke denne, denne. Den første måtte jeg bruke disse tingene for å gjøre det mykt, for å beskytte det ytre hårstrået fra å bli brukket, sprøtt. Det andre for noe av det samme, bare at det er litt mer for og ikke gjøre det så mykt i en viss periode. For å klare å spare til så langt hår så tok det tid (jeg sparte helt til korsryggen) og jeg måtte bruke flere produkter i håret over tid. Når jeg hadde grodd håret 10 cm lengre enn hva det var måtte jeg bytte til disse produktene: Lenke. Mye av disse tingene forsterket håret og i kombinasjon med produktene over så det hjalp kan man trygt si. Redken pleier håret slik at hvis man brukte krølltang eller rettetang så beskyttet det veldig godt. Sprøe og brukne hårstrå ble ikke påvirket av varmen på krølltengene og sånt - dermed kunne man få langt og fint hår uten å ødelegge alt man hadde spart. Historien er lang og mye lengre enn hva jeg kan skrive om den her. Når det ble til ca 7-10 cm over korsryggen gikk jeg over til disse produktene. Det fordi at de var ikke så dyre som de produktene over, de hjalp kun med å opprettholde et sunt og fint hår og man kunne bruke disse produktene på sår hvis det trengtes. Så dette brukte jeg helt til det kom til korsryggen. Når det var på korsryggen, for og virkelig klare å ha det så langt så brukte jeg disse produktene. Det fordi jeg hadde stripet og farget det og fordi at flere frisørere på veien til et langt og fint hår hadde klippet det litt feil. Etter alt dette fortsatte jeg med Joico (siste lenke) og håret har aldri vært så bra. Nå har jeg valgt å klippe det vekk i fra korsryggslengde, fordi da ser man så lav ut, så nå er det ikke så langt lenger. Det er mye liv i det, det er sunt og friskt og ser bra ut mener jeg selv, selvom forrige forrige frisør også klippet det helt feil - men jeg har nå forstått og lært at det vokser ut - og det vokser fort. Hvordan er deres hårhistorie? Fortell gjerne. Jeg vil gjerne høre historien til de som har hatt kort hår og klart å spare til langt hår på kortest mulig tid! Anonymkode: 8b457...b5c
fuglekvitter__ Skrevet 11. august 2016 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil gjerne høre historien til de som har hatt kort hår og klart å spare til langt hår på kortest mulig tid! Anonymkode: 8b457...b5c Håret mitt var jo såpass kort at det kan kalles kort. Noen centimeter lengre enn skuldrene. Nedenfor altså. Gutter og menn kan også bli med.
fuglekvitter__ Skrevet 11. august 2016 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2016 3 minutter siden, Kårky skrev: gikk til frisør,som brukte saks og håret ble kort.. Farget det hjemme ... Bare det? Og da ble det langt, eller hvordan ville du at det skulle bli?
Sugerøret Skrevet 11. august 2016 #6 Skrevet 11. august 2016 Et øyeblikk siden, fuglekvinnen__ skrev: Bare det? Og da ble det langt, eller hvordan ville du at det skulle bli? Øh. "ble langt?" Jeg klippet håret.Og fikk den frisyren jeg ønsket
fuglekvitter__ Skrevet 11. august 2016 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2016 Et øyeblikk siden, Kårky skrev: Øh. "ble langt?" Jeg klippet håret.Og fikk den frisyren jeg ønsket Og det var?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #8 Skrevet 11. august 2016 8 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev: Håret mitt var jo såpass kort at det kan kalles kort. Noen centimeter lengre enn skuldrene. Nedenfor altså. Gutter og menn kan også bli med. Tenkte mer sånn kort kort... håret mitt går litt nedenfor ørene på sidene,, men luggen bare halvveis ned i pannen og nakkehåra bare halvveis ned i nakken... Jeg vil ikke ta slike hårvitaminer de selger da, klarer ikke svelge tabletter... Noen som har testet ølgjær? Funker det? Og shampoer som virker? Noen som har hatt virkelig kort hår, og hvor lang tid det tok før det i alle fall rakk til skuldrene? Anonymkode: 8b457...b5c
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #9 Skrevet 11. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte mer sånn kort kort... håret mitt går litt nedenfor ørene på sidene,, men luggen bare halvveis ned i pannen og nakkehåra bare halvveis ned i nakken... Jeg vil ikke ta slike hårvitaminer de selger da, klarer ikke svelge tabletter... Noen som har testet ølgjær? Funker det? Og shampoer som virker? Noen som har hatt virkelig kort hår, og hvor lang tid det tok før det i alle fall rakk til skuldrene? Anonymkode: 8b457...b5c Ikke bruk ølgjær og sånt. Det virker ikke. Anonymkode: 8c50c...d8c
Sugerøret Skrevet 11. august 2016 #10 Skrevet 11. august 2016 3 timer siden, fuglekvinnen__ skrev: Og det var? øhh ja..
fuglekvitter__ Skrevet 12. august 2016 Forfatter #11 Skrevet 12. august 2016 11 timer siden, Kårky skrev: øhh ja.. Øh okey. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #12 Skrevet 12. august 2016 Da jeg gikk i barnehagen hadde jeg typisk jentefrisyre med kort hår og pannelugg. Da jeg skulle begynne på skolen syntes jeg at pannelugg var barnslig, så da ønsket jeg å spare ut luggen. I løpet av første klasse ble lugg og hår ganske langt, og halvveis i andre var luggen endelig passert ørene. Mamma tok meg da med til frisøren, og alt håret ble klipt så det rakk til rett nedenfor ørene. Mens jeg gikk og sparte hadde jeg blitt glad i å ha langt hår, så jeg bestemte meg for å spare til langt hår. Derfor ble håret bare stusset når jeg var hos frisøren, og ble stadig lengre. På ungdomsskolen var håret mitt så langt at hvis jeg satte meg ned i en myk sofa eller på senga måtte jeg se ned for å ikke sette meg på håret midt. Da kom jeg fram til at håret var lagt nok, og har siden holdt lengden mellom midja og buksekanten. I løpet av barneskolen fikk jeg en gang klipt litt lag i håret, men jeg fant ut at jeg ikke gadd å dra til frisøren så ofte at det var noen vits. Jeg har også variert mellom avrundet og rett klipp bak. Håret mitt er sterkt, tykt og sunt. Jeg unngår ting som sliter for mye på håret, som farging, føning, retting og krølling. Et par ganger i uka vasker jeg det med sjampo og balsam av billig merke, og avslutter med kaldt vann. Om natten har jeg det i fletter. En gang i blant tar jeg en saks og klipper av splittede tupper. Anonymkode: 21390...387
fuglekvitter__ Skrevet 12. august 2016 Forfatter #13 Skrevet 12. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Håret mitt er sterkt, tykt og sunt. Jeg unngår ting som sliter for mye på håret, som farging, føning, retting og krølling. Et par ganger i uka vasker jeg det med sjampo og balsam av billig merke, og avslutter med kaldt vann. Om natten har jeg det i fletter. En gang i blant tar jeg en saks og klipper av splittede tupper. Anonymkode: 21390...387 Jeg også. Spesielt føning. Det er visst det verste av alt. Har du noen gang prøvd å flette håret i bittesmå fletter og sovet med det natten over? Da blir det sånn. Da slipper man å bruke kreppetang og krølltang.
Forundret.. Skrevet 12. august 2016 #14 Skrevet 12. august 2016 7 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev: Jeg også. Spesielt føning. Det er visst det verste av alt. Har du noen gang prøvd å flette håret i bittesmå fletter og sovet med det natten over? Da blir det sånn. Da slipper man å bruke kreppetang og krølltang. Håret blir ikke sånn av småfletter! Raskeste veien til fint kangt hår er; Spis sunn og variert mat, Drikk vann! Gre håret og klipp det jevnlig for å fjerne slitte tupper. Unngå hårfarging, føn, retting og div med varme. Bruk skånsomme produkter. Vask håret jevnlig men ikke hver dag. Bruk gjerne en god kur eller olje som passer den type hår du har. Ta tiden til hjelp! Å få fint langt hår er faktisk ikke noe hokus pokus, men det er ikke alle som er skap til å få det.
fuglekvitter__ Skrevet 12. august 2016 Forfatter #15 Skrevet 12. august 2016 Et øyeblikk siden, Forundret.. skrev: Håret blir ikke sånn av småfletter! Raskeste veien til fint kangt hår er; Spis sunn og variert mat, Drikk vann! Gre håret og klipp det jevnlig for å fjerne slitte tupper. Unngå hårfarging, føn, retting og div med varme. Bruk skånsomme produkter. Vask håret jevnlig men ikke hver dag. Bruk gjerne en god kur eller olje som passer den type hår du har. Ta tiden til hjelp! Å få fint langt hår er faktisk ikke noe hokus pokus, men det er ikke alle som er skap til å få det. Ja, men å bruke litt kur i håret er jo bare bra for å beskytte det på veien til et langt hår. Jeg får langt hår veldig fort, så for meg er det bare å klippe seg til skuldrene. Etter et års tid er det langt igjen.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #16 Skrevet 12. august 2016 Håret mitt vokser sykt fort. Bruker vanlig Wella sjampo fra dagligvarebutikkene. Klippet det skulderkort på nyåret, og nå er det ned til korsryggen igjen -_- Bakdelen er at jeg har såpass tynt hår at jeg ikke synes det er noe fint når det er så langt, så nå er det snart tid for klipp igjen. Når jeg var i slutten av tenårene og gjerne ville ha langt hår derimot, da vokste det aldri. Anonymkode: 8d81f...2c7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #17 Skrevet 13. august 2016 Jeg har ikke noe vanskelig historie.. Jeg har håret med såkalt lang levetid, så jeg har null problemer med å spare det. Klipper meg kort etter 3-4 år (ikke for kort men så pass kort at jeg ikke kan få alt hår i hestehale) da jeg blir lei langt hår, men så synes jeg det er for dyrt å gå til frisør så alt for ofte, og da blir håret mitt blir lengre og lengre etterhvert. Stusser det hos frisør hver halvt år ca. Jeg kjøper sjampoer og balsam fra feelunique, oftest Tigi eller KMS. Jeg har dårlig erfaring med Redken, den passet ikke til mitt hår eller hodebunn. Jeg brukte L'Oreal professional før, men nå sender ikke feelunique det til Norge lengre. Har brukt Joico en periode da jeg bleiket alt håret blondt - og det funket mot tørt skadet hår, men er jo dyrt og føler ikke jeg trenger det sånn egentlig. Jeg har ikke kjøpt sjampoo hos frisør (eller en annen plass en på Internett ) på over 10 år.. Håret mitt er igrunn storsett problemfritt. Og det er bare genetisk fordi jeg bruker knapt noe produkter i det - selv ikke når jeg hårføner eller bruker rettetang, jeg bruker virkelig ikke mye penger på håret. Jeg klippet det først mellomlangt da jeg var 17 år, før det hadde jeg hår til korsryggen, men det syntes jeg var slitsomt og for mye styr etterhvert. Jeg er 35 nå så det er en stund siden, angrer ikke og ønsker meg ikke tilbake til så langt hår, men tror ikke jeg ville hatt noe problem å få det like langt nå hvis jeg ville. Anonymkode: 1c149...ccb
fiole Skrevet 13. august 2016 #18 Skrevet 13. august 2016 Den 11.08.2016 at 13.52, AnonymBruker skrev: Jeg vil gjerne høre historien til de som har hatt kort hår og klart å spare til langt hår på kortest mulig tid! Anonymkode: 8b457...b5c La meg nå se.....først så tok jeg barbermaskinen og skrellte hele skiten av, så sluttet jeg å gå til frisører og andre personer som hadde saks. Lett som bare det....helt gratis
fuglekvitter__ Skrevet 13. august 2016 Forfatter #19 Skrevet 13. august 2016 2 minutter siden, fiole skrev: La meg nå se.....først så tok jeg barbermaskinen og skrellte hele skiten av, så sluttet jeg å gå til frisører og andre personer som hadde saks. Lett som bare det....helt gratis Så du ville ikke ha langt hår?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #20 Skrevet 13. august 2016 Den 11. august 2016 at 13.47, fuglekvinnen__ skrev: Vil invitere til debatt om hår og deres historier om deres eget hår og dens historie. Her er min: Selv startet jeg med halvlangt hår. Det var litt lengre enn skuldrene når jeg startet å spare. Det var alt for tjukt og sånt og litt sånn tørt å ta på. Så ble det lengre fordi jeg sparte og sparte. For å klare å spare det så måtte jeg bruke denne, denne. Den første måtte jeg bruke disse tingene for å gjøre det mykt, for å beskytte det ytre hårstrået fra å bli brukket, sprøtt. Det andre for noe av det samme, bare at det er litt mer for og ikke gjøre det så mykt i en viss periode. For å klare å spare til så langt hår så tok det tid (jeg sparte helt til korsryggen) og jeg måtte bruke flere produkter i håret over tid. Når jeg hadde grodd håret 10 cm lengre enn hva det var måtte jeg bytte til disse produktene: Lenke. Mye av disse tingene forsterket håret og i kombinasjon med produktene over så det hjalp kan man trygt si. Redken pleier håret slik at hvis man brukte krølltang eller rettetang så beskyttet det veldig godt. Sprøe og brukne hårstrå ble ikke påvirket av varmen på krølltengene og sånt - dermed kunne man få langt og fint hår uten å ødelegge alt man hadde spart. Historien er lang og mye lengre enn hva jeg kan skrive om den her. Når det ble til ca 7-10 cm over korsryggen gikk jeg over til disse produktene. Det fordi at de var ikke så dyre som de produktene over, de hjalp kun med å opprettholde et sunt og fint hår og man kunne bruke disse produktene på sår hvis det trengtes. Så dette brukte jeg helt til det kom til korsryggen. Når det var på korsryggen, for og virkelig klare å ha det så langt så brukte jeg disse produktene. Det fordi jeg hadde stripet og farget det og fordi at flere frisørere på veien til et langt og fint hår hadde klippet det litt feil. Etter alt dette fortsatte jeg med Joico (siste lenke) og håret har aldri vært så bra. Nå har jeg valgt å klippe det vekk i fra korsryggslengde, fordi da ser man så lav ut, så nå er det ikke så langt lenger. Det er mye liv i det, det er sunt og friskt og ser bra ut mener jeg selv, selvom forrige forrige frisør også klippet det helt feil - men jeg har nå forstått og lært at det vokser ut - og det vokser fort. Hvordan er deres hårhistorie? Fortell gjerne. Syns dette minner veldig om et reklameinnlegg... Anonymkode: 1b98a...1de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå