fuglekvitter__ Skrevet 11. august 2016 #1 Skrevet 11. august 2016 (endret) Hvordan svarer man barn. Er dette et typisk eksempel? Selv har jeg svart barn sånn bak ryggen deres - aldri foran dem. Hva tenker dere når dere ser denne reklamen? Hvis man ser plottet/settingen? Har dere noen gang svart andres barn sånn? Hvis ja. Hvordan gikk det? Hvis nei. Hvorfor ikke. Er dette noe som får frem typiske mødre med lyst brunt hår, ganske kort som har døtre i 40 årene's såkalte mammapoliti? Mammapoliti er en som bryr seg veldig om andres barn ve og vel vel og merke. Hva er grunnen til det? Endret 11. august 2016 av fuglekvinnen__
Gjest Mibella Skrevet 11. august 2016 #2 Skrevet 11. august 2016 (endret) Nei, fordi du gjør narr av barnet. Hvis man skulle gjort det måtte det vært med et smil om munnen i en setting hvor barnet forsto tydelig at det var tull og tøys og kunne "ta igjen". Teit reklame forøvrig. Åja har du redigert innlegget ditt. Nei synes ikke det, folk oppdrar barna sine ulikt og det er ikke noe jeg blander meg opp i så lenge det ikke er snakk om mishandling og slikt. Endret 11. august 2016 av Mibella
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #3 Skrevet 11. august 2016 lol. Nei, man svarer ikke sånn, men den mannen der var skikkelig sliten og sulten da. Det serru vel :D Anonymkode: e1502...7a1 1
Rotemor Skrevet 11. august 2016 #4 Skrevet 11. august 2016 46 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev: Hvordan svarer man barn. Er dette et typisk eksempel? Selv har jeg svart barn sånn bak ryggen deres - aldri foran dem. Hva tenker dere når dere ser denne reklamen? Hvis man ser plottet/settingen? Har dere noen gang svart andres barn sånn? Hvis ja. Hvordan gikk det? Hvis nei. Hvorfor ikke.Er dette noe som får frem typiske mødre med lyst brunt hår, ganske kort som har døtre i 40 årene's såkalte mammapoliti? Mammapoliti er en som bryr seg veldig om andres barn ve og vel vel og merke. Hva er grunnen til det? Hvor vil du egentlig? 1
fuglekvitter__ Skrevet 11. august 2016 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2016 1 minutt siden, Rotemor skrev: Hvor vil du egentlig? Nå uthevet du en bi-avsnitt, så de er ikke hele innlegget. Hvis du oppsummerer det, så forstår du det vel? Det står jo skrevet.
fuglekvitter__ Skrevet 11. august 2016 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: lol. Nei, man svarer ikke sånn, men den mannen der var skikkelig sliten og sulten da. Det serru vel :D Anonymkode: e1502...7a1 Hahaha - Ja. one big happy family-humor. Endret 11. august 2016 av fuglekvinnen__
Rotemor Skrevet 11. august 2016 #7 Skrevet 11. august 2016 1 minutt siden, fuglekvinnen__ skrev: Nå uthevet du en bi-avsnitt, så de er ikke hele innlegget. Hvis du oppsummerer det, så forstår du det vel? Det står jo skrevet. Synes du reklamen var morsom, eller tror du folk oppfører seg sånn? Og det som jeg outlinet var jo ren fordomsfullhet. Nei, jeg skjønner ikke hva du vil annet enn å rakke ned på de mødrene du beskriver detaljert 1
fuglekvitter__ Skrevet 11. august 2016 Forfatter #8 Skrevet 11. august 2016 (endret) 2 minutter siden, Rotemor skrev: Synes du reklamen var morsom, eller tror du folk oppfører seg sånn? Og det som jeg outlinet var jo ren fordomsfullhet. Nei, jeg skjønner ikke hva du vil annet enn å rakke ned på de mødrene du beskriver detaljert Nei - jeg tror ikke det jeg. Jeg har selv oppført meg sånn, men ikke foran en unge som oppfører seg sånn. Og ja - det er vanlig at de oppfører seg sånn i en viss alder. Jeg ser ikke helt hvor jeg rakke ned på mødre? Hvor gjør jeg det? Det er en far i reklamen, og en mann i gummidrakt. Endret 11. august 2016 av fuglekvinnen__
fuglekvitter__ Skrevet 11. august 2016 Forfatter #9 Skrevet 11. august 2016 (endret) 3 minutter siden, Rotemor skrev: Synes du reklamen var morsom, eller tror du folk oppfører seg sånn? Ja, jeg lo meg i hjel. Endret 11. august 2016 av fuglekvinnen__
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #10 Skrevet 11. august 2016 57 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev: typiske mødre med lyst brunt hår, ganske kort som har døtre i 40 årene's såkalte mammapoliti? Anonymkode: eca6d...b14 1
fuglekvitter__ Skrevet 11. august 2016 Forfatter #11 Skrevet 11. august 2016 52 minutter siden, Mibella skrev: Nei, fordi du gjør narr av barnet. Hvis man skulle gjort det måtte det vært med et smil om munnen i en setting hvor barnet forsto tydelig at det var tull og tøys og kunne "ta igjen". Teit reklame forøvrig. Nei, det er barnet som gjør narr av en som kunne ha druknet. Hun må jo tåle å få et litt oppgitt svar - det ser ikke ut som hun brøy seg liksom.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #12 Skrevet 11. august 2016 minner meg om en gang når en unge gjeipet til meg og så gjeipet jeg tilbake, og så løp hun til mora og sladra. Anonymkode: e1502...7a1
Luckiness Skrevet 11. august 2016 #13 Skrevet 11. august 2016 Nei jeg ville ikke svart et barn slik, og har aldri gjort det heller. Dersom et barn hadde kommentert noe lignende til et annet barn som øver på å lære seg noe nytt ville jeg heller kommentert det på en annen måte. Type "Så flott! Kanskje du kan lære oss noen triks?" eller "Etter litt øvelse kan han her også si han kan svømme". Men selvfølgelig hvis kommentaren er mer frekt ment, som gjør narr av at et annet barn ikke kan noe så hadde jeg nok blitt litt irritert. Men så ligger det kanskje noe bak kommentaren også. Kanskje tok det lang tid før jenten lærte seg å svømme selv? Kanskje har jenten tidligere fått en lignende kommentar som hun nå gjentar til gutten for å føle seg bedre? Jeg ville ikke sagt noe frekt tilbake, men gjerne gitt en kommentar på at de fleste, og gjerne henne også, har øvd en stund før de lærer seg å svømme.
Rotemor Skrevet 11. august 2016 #14 Skrevet 11. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: eca6d...b14 Nettopp...
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #15 Skrevet 11. august 2016 Kunne fint svary ungen slik, hun sa det jo bare for å erte og for å vise seg frem. Tåler hun det ikke, får barnet holde kjeft. Anonymkode: 1a3e0...2b6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #16 Skrevet 11. august 2016 Jeg kunne fint svart ungen sånn om jeg var sliten og irritert Og har gjort det flere ganger i tidligere jobber også da barna har oppført seg deretter. Anonymkode: 10f46...d91
jabx Skrevet 13. august 2016 #17 Skrevet 13. august 2016 Den 11.8.2016 at 15.17, AnonymBruker skrev: Kunne fint svary ungen slik, hun sa det jo bare for å erte og for å vise seg frem. Tåler hun det ikke, får barnet holde kjeft. Anonymkode: 1a3e0...2b6 Det er vel heller umodne noksagter som deg som burde holde kjeft.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #18 Skrevet 14. august 2016 Den 11. august 2016 at 13.24, fuglekvinnen__ skrev: Hvordan svarer man barn. Er dette et typisk eksempel? Selv har jeg svart barn sånn bak ryggen deres - aldri foran dem. Hva tenker dere når dere ser denne reklamen? Hvis man ser plottet/settingen? Har dere noen gang svart andres barn sånn? Hvis ja. Hvordan gikk det? Hvis nei. Hvorfor ikke. Er dette noe som får frem typiske mødre med lyst brunt hår, ganske kort som har døtre i 40 årene's såkalte mammapoliti? Mammapoliti er en som bryr seg veldig om andres barn ve og vel vel og merke. Hva er grunnen til det? Er dette snikreklame? Anonymkode: bf181...7c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå