AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #1 Skrevet 11. august 2016 Samboer og jeg har begge barn fra tideligere forhold. Han har to barn annenhver uke, mens jeg har et hele tiden utenom annenhver helg. Mitt barn har også særskilte behov. Hun har få venner, og det er alltid jeg som må invitere. Engasjerte besteforeldre har hun heller ikke. Mens hans barn har mange venner og engasjerte besteforeldre. De inviterer på overnatting med kino, lekeland og annet gøy. Jeg synes barna hans er heldige. Mitt barn ser dette og det at de ofte er på overnatting, også hos venner og har selv hos oss. Derfor hadde jeg lyst til å invitere datteren til venninna mi på overnatting hos oss, slik at jenta mi slipper å være på SFO nå. Det synes min samboer blir feil ovenfor hans datter, noe hun har gjort og hatt denne uka( overnattet borte og hatt hos oss og da har datteren min vært på SFO) Han synes heller at jeg skal finne på noe med henne eller at hun skal ha overnatting når hans barn er hos moren. Han synes det blir mye krangling om mitt barn har overnatting og hans datter er hos oss. Da foreslo jeg heller at jeg finner på noe med jenta mi i ettermiddag, det ble også feil ovenfor hans barn. Mens mitt barn ser ofte at hans barn er med på ting og ikke henne... Jeg blir irritert!!! Hva synes dere? Anonymkode: 22853...7e2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #2 Skrevet 11. august 2016 Jeg synest du og jenta di bør ha et eget hjem. Jeg hadde ikke latt mitt barn bo slik. Mulig dere kan være særboere? Anonymkode: 5a515...602 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #3 Skrevet 11. august 2016 Skal dere være en familie da ?? Jeg mener, hva slags stefar ønsker han å være? Ønsker han å være stefar for din datter og ønsker du å være stemor for hans barn? Anonymkode: 3e05e...358 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #4 Skrevet 11. august 2016 Jeg synes at det virker som om dere begge har litt feil fokus. Slik jeg leser innlegget ditt så virker det som om samboeren din bryr seg mest om sine barn, du om ditt og at begge blir misunnelige på vegne av barna hver gang det er noe som går i den ene eller andres favør. Hvis man skal bo sammen og fungere som familie så er dere avhengig av at begge to stopper opp og ser på helheten av hvordan alle barna i huset har det når dere planlegger ting og blir enige om regler. Jeg tenker at din datter bør få ha overnatting selv om hans barn er der så lenge hans barn også får lov, i alle fall innenfor hva som er praktisk for resten av familien. Samtidig så er jo ditt barn alene de ukene hans barn ikke er der. Hvorfor ikke legge til rette for aktiviteter som inkluderer alle barna i disse ukene og heller ha alenetid med ditt barn når dere er alene med henne? At hans barn har flere venner og besteforeldre får du ikke gjort noe med dessverre. Jeg har selv vokst opp med stesøsken (vi var 2 fra hver og på samme alder) og noen ganger var det jo slik at det ene søskenparet fikk gjort eller opplevd ting som det andre søskenparet ikke fikk gjort, men slik er det bare og man lærer seg jo å akseptere det. Anonymkode: 3c788...6d8 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #5 Skrevet 11. august 2016 Her var det mye 'han har' og 'jeg har' og 'mitt barn' og 'hans datter', 'jeg syns', hans syns' og ikke et eneste vi, familien, barna eller hos oss alle. Verken voksne eller barn kan ha det noe bra i disse to familiene som tydeligvis tilfeldigvis bor sammen fordi du og han er samboere (dvs bor under samme tak). Det høres urimelig ut at din datter ikke skal få ha besøk når som helst det passer, eller du ikke kan bestemme slikt, men det er kanskje noe her vi ikke vet. Blir det mye krangling da? Er problemet at den ene jenta (ok da: HANS datter) bare er der halve tiden, så hun skal liksom være på besøk og forskjellsbehandles som gjest? Dere bør i hvert fall slutte å gjøre dagliglivet til en slags konkurranse om hvilket barn som fortjener hva mest, hvem som er heldig eller uheldig, og regler gjelder for alle. Anonymkode: 65fc2...92c 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #6 Skrevet 11. august 2016 Jeg ville ha hørt hva han sa og gjort akkurat det jeg vil uten å blunke. Ville nevnet, ok, det går helt fint at din datter har overnattet og hatt overnatting her men om min datter vil er det et problem. Bullshit - du trenger ikke hans samtykk for dette her. Anonymkode: b2300...f35 1
Peter007 Skrevet 11. august 2016 #7 Skrevet 11. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synest du og jenta di bør ha et eget hjem. Jeg hadde ikke latt mitt barn bo slik. Mulig dere kan være særboere? Anonymkode: 5a515...602 Jeg tenker også denne tanken på særbo. Bakgrunnen er å I vareta barnet med spesielle behov. Avstanden til normalfungerende blirbare større med årene som går. 1
Peter007 Skrevet 11. august 2016 #8 Skrevet 11. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes at det virker som om dere begge har litt feil fokus. Slik jeg leser innlegget ditt så virker det som om samboeren din bryr seg mest om sine barn, du om ditt og at begge blir misunnelige på vegne av barna hver gang det er noe som går i den ene eller andres favør. Hvis man skal bo sammen og fungere som familie så er dere avhengig av at begge to stopper opp og ser på helheten av hvordan alle barna i huset har det når dere planlegger ting og blir enige om regler. Jeg tenker at din datter bør få ha overnatting selv om hans barn er der så lenge hans barn også får lov, i alle fall innenfor hva som er praktisk for resten av familien. Samtidig så er jo ditt barn alene de ukene hans barn ikke er der. Hvorfor ikke legge til rette for aktiviteter som inkluderer alle barna i disse ukene og heller ha alenetid med ditt barn når dere er alene med henne? At hans barn har flere venner og besteforeldre får du ikke gjort noe med dessverre. Jeg har selv vokst opp med stesøsken (vi var 2 fra hver og på samme alder) og noen ganger var det jo slik at det ene søskenparet fikk gjort eller opplevd ting som det andre søskenparet ikke fikk gjort, men slik er det bare og man lærer seg jo å akseptere det. Anonymkode: 3c788...6d8 Liker. Kjempebra innlegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå